SEMESTRE 2 ESPAÑOL 5-6. LOS EXÁMENES FINALES DEL SEMESTRE 1  If you would like to discuss any aspect of your final exam grade, please come see me during.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mi Casa Única Objectives: Students will be able to do the following: 1.Review and expand house-related vocabulary. 2.Discuss in Spanish using the subjunctive.
Advertisements

Si clauses chart Present indicative-Ir + a + infinitive -Future -Present indicative Certain (habitual situations) Present indicative-Ir + a + infinitive.
1 How to make commands in Spanish. First of all, commands in Spanish come in two kinds: formal and informal.
Complementos Indirectos Español III Diciembre 2013 Señora Hooker.
Mi instituto.
El futuro y el condicional
Structure ≈ 1) general health issues ≈ 2) what you do at the moment to be healthy- eating / sport / lifestyle- any aches and pains? ≈ 3) what you would.
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
El subjuntivo (Capítulo 13) Stem-changing verbs, Giving advice, making suggestions, expressing doubt.
Stem To find the stem, you drop the last two letters of the infinitive (unconjugated verb). Any remaining letters are the stem.
Si no estabas en clase… Hoy en clase, we reviewed the terms from our most recent diccionario. Tomorrow there is a test. Tomorrow you will need to turn.
Apuntes de mayo El pretérito imperfecto de subjuntivo The past subjunctive El jefe quería que despidiéramos a dos empleados. The boss wanted us to.
Hay 30 preguntas en total. Estudien todo el vocabulario del semestre. (Unidad 1, Don Quijote, Shrek, verbos) Ejemplo: Un _____________ es lo que dicen.
Mi instituto. SPACED LEARNING PARTE 1 2 Grade Escalator 3 A+ EFG D.
Un repaso del subjuntivo Español AP. ¿Qué es?  The subjunctive is the mood of the subordinate (dependent) clause whose action is determined by the verb.
The Subjunctive El subjuntivo. The subjunctive in English I suggest that he study. I suggest that he study. Is it essential that we be there? Is it essential.
Imperfecto del Subjuntivo Expressing emotions and possibilites about past events Buen Viaje 3 Pg
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda (ALC) A la campana 72 (Nueva) Objetivo Calificar el examen. Trabajar con el preterito.
Nailing the details for Question 9s.  Complete the Grammar Notes  Watch, rewind, pause etc  Make a note of any questions  Complete the google form.
Past Perfect Subjunctive
The Conditional Tense El Conditional. Using the Conditional Tense The Conditional tense is used in Spanish as it is in English. It is used to express.
Spanish III. Sometimes you describe a noun with an adjective, and sometimes you use an entire clause to describe a noun, that is an adjective clause.
Blending all your skills in spring Spanish 3- If you see ___, then you know to do ___.
Guía de autorretrato – Due 2/24 Create a self portrait that shows how you view yourself. You can use any medium in your portrait: paint, color pencils,
El 19 de mayo de 2011 Unidad 8, lección 6. Para ahora: Inténtalo de subjuntivo del imperfecto Objetivos: 1. Repasar el subjuntivo del imperfecto y practicarlo.
Imagina Lección 6.2.  El imperfecto del subjuntivo of all verbs is formed by dropping the –ron ending from the ustedes/ellos/ellas form of the preterite.
Me llamo ______________ Clase 7 La fecha es el 16 del mayo 2012
Quasimodo:. Pronunciación: 0 La salud 0 Verbos 0 Adjetivos 0 Adverbios.
El imperfecto del subjuntivo ¡Bienvenidos al pasado, amigos! Pqt. de gramática pg. 1.
Asking For Help. The verbs Querer and Poder Stem-changing verbs The verb querer (to want) and poder (to be able to) are both stem- changing verbs. The.
El imperfecto del subjuntivo Espanol IV. How to form 1. Go to the ellos/ellas/Uds. form of the preterite tense 2. Drop the –ron 3. And the imperfect subjunctive.
Gustar y los amigos de gustar Los T.A.s de Señor Bilsbury.
Mi instituto. SPACED LEARNING PARTE 3 2 Grade Escalator 3 A+ EFG D.
The Conditional Tense Vistas 17.1.
El imperfecto del subjuntivo Cápitulo 5.  Label the index and page : el imperfecto del subjuntivo.
Día 72 Final Review 4 – Conjugation Review. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  The conditional tense in Spanish expresses what you would do or what would happen under.
carta electrónica a un amigo
El uso general del Imperfecto del Subjuntivo
Para empezar - Anagramas 1.compras de ir puede se 2.excursión de ir puede se 3.polideportivo al ir puede se 4.pesca de ir puede se 5.fútbol de partidos.
Parte Español: ¿A dónde vas durante tu tiempo libre? ¿Qué haces? ¿Qué películas te gustan? ¿Qué comes en tu casa? ¿Cuál es la comida típica de los Estados.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
ESPAÑOL 3 DIARIO Pick up a crossword puzzle from the front desk and complete it.
Perfect Tenses (Los tiempos perfectos) Haber + past participle = To have done something I have eaten. Yo he comido.
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
Put your body projects/papers on the table in the back.
Prewrite- On a separate sheet of paper draw a sketch of our classroom. You must label ten items in Spanish using your vocabulary list including the definite.
Si Clauses (Cláusulas de si) Si lo comemos todo, ganamos el concurso.
¿Qué hicieron en la clase de Español hoy? Follow the power point slides to read announcements and activities. You will need your notebook and will be recording.
Subjunctivo – Cláusulas Adverbiales Para la lección de hoy, necesitamos repasar cómo formar el imperfecto del subjuntivo (los ra-ras) Hablar  tú ______.
Sra. Oddo ☻ Tutoring Wednesdays in Room de deciembre de 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational.
Transportes = Transportation Alfabeto = Alphabet creado por Señora Bennett.
© 2010 Teacher’s Discovery The Verb gustar. © 2010 Teacher’s Discovery Gustar Gustar significa “to please” I like the book In English, we would say, “I.
Unidad 2 Español 2R Leccion 2. ¿ Qué vamos a hacer? Objective (s): vocabulary words related to daily routines Reflexive verbs and the present progressive.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
Selena. Proyecto de la gramática Entre grupos de 3-4, escribe el nombre del presentador y escribe tres datos para cada presentación. Hablen en español.
Capítulo 8-2 Gramática El condicional.
Irregular imperfect verbs. 2 past tenses In Spanish, there are two past tenses: Preterite - used for actions that began and ended at a definite point.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Past (Imperfect) Subjunctive
Resumen del subjuntivo: parte 1
Resumen del subjuntivo: parte 1
Prepárate para la prueba
Haber and the perfect tenses!
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Si clauses- second conditionals
Transcripción de la presentación:

SEMESTRE 2 ESPAÑOL 5-6

LOS EXÁMENES FINALES DEL SEMESTRE 1  If you would like to discuss any aspect of your final exam grade, please come see me during tutorial, and I will be more than happy to sit down with you to explain it.

¿Qué vamos a hacer este semestre?  GRAMÁTICA  REVIEW OF PAST TENSE – preterite, imperfect, present and past perfect  REVIEW OF REFLEXIVE VERBS  DIRECT/INDIRECT OBJECTS - la tengo, me dijo, etc.  SUBJUNCTIVE TENSE IN EXPRESSIONS – quiero a alguien que SEA/TENGA…  CONDITIONAL TENSE – if I could’ve… I would’ve…  VOCABULARIO  Scar stories, accidents, hospital visits, body parts  Giving advice and expressing opinions on current events, and issues of importance to teens  Professions, college majors, future hopes and dreams

 LIBRO  Los ojos de Carmen  Issues around book: injustice and inequality, environment, human rights  CULTURA  Ecuador  South America  PELÍCULAS (POSIBLES)  Diarios de motocicleta (The Motorcycle Diaries)  También la lluvia (Even the Rain)

 PROYECTOS Y ACTIVIDADES (POSIBLES)  Student video skits  Un poema bonito  Debates en clase  Cartas de “Querida Abby” (“Dear Abby” letters)  Poster de “cuando sea mayor…”  Webquest de cultura sobre Ché Guevara, Sur America, Ecuador, etc.