Singing and Language Learning

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
Advertisements

El 7 de septiembre miercoles Calentamiento
EXAMEN ORAL Lección 1.
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Las Descripciones Físicas
Asking Questions: Interrogative Words Español 1 Unidad 2 Etapa 2.
Los saludos y las despedidas
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Spanish Review wk. 1 Colors, Numbers, Alphabet, Greetings.
¿Cuántos años tienes? Mira 1.
How to make questions en español
Listening activities The basics.
By Señora Stevens. ¡Hola cabeza naranja! ¡Hola ojos azules!
Thursday 1 st October Spanish- How are you? To be able to write a greetings conversation.
Etapa Preliminar. Hola, bienvenidos!  Greet people  Introduce yourself  Say where you are from  Exchange phone numbers  Say which day it is.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
The goal for this homework is that you can practice listening and speaking Spanish. Use the audio and the written parts to repeat after the audio. Pause.
1 – 999,999,999.
Spanish Level 2 Talking about yourself Second Level Significant Aspects of Learning Actively take part in daily routine Understand and respond to classroom.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
Accent Rules & Punctuation
Light Bulb Languages/KWhitehead Éste no es mi monstruo porque mi monstruo tiene dos ojos.
Spanish Level 1 Greetings.
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
World Language Survey 28 de abril de
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
¡ Hola!/¿Qué Tal? ¡Hola!/¿Qué Tal?  Objectivo: To learn how to greet people in Spanish and say how you are feeling.
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
Los Numeros y los Colores Orchard Hill Elementary School Jessica Giboyeaux Spanish Teacher.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Hoy es miércoles 10 de marzo Las partes del cuerpo Parts of the body.
KWh Swanwick Hall Éste no es mi monstruo porque mi monstruo tiene dos ojos.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can prepare for the quarterly Vocab/Ideas: – Colors (review) – Time (review) – Numbers (review) – Math with numbers.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
You don’t have to pick up your textbooks. They are under your desks. Find the errors in the following dialogue. You may use your book. -Manuela: Buenas.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
1. ¿Cómo estás? 2. ¿Cómo eres? 3. ¿De dónde eres? 4. ¿Cuántos años tienes? 5. ¿Cuándo es tu cumpleaños?
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
Questions in Spanish.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
ALC 82 Please turn in the word search. Please find a place to sit. Sit behind or in front of the partner you want to do the final project with.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
Calentamiento Read the following and write a 5-6 sentence response answering the questions. Hola, ¿Cómo estás? Me llamo Marcía y tengo trece años.
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>From Beginning at the top left of the screen. Press the space bar to move.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
¡Bienvenidos al español!
Día 2: Introducciónes Beginning short conversations with others.
Introductions Basic Greetings in Espanol. What do you understand?
Spanish II: Week 3 Notes. Introducciones: Saludos/Despedidas Saludos (Greetings)Despedidas (Goodbyes) ¡Hola!- Hello! ¡Buenos dias!- Good morning! ¡Buenas.
Preparación/ Review Hoy es martes el 10 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 10, 2015 Write the number: siete 27diecinueve 19 nueve 9veintiuno.
Español 1 5 de noviembre de La Campana Hoy es jueves el 5 de noviembre de  La chica es alta y delgada. Ella tiene el pelo rubio que es muy.
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>begin show at the top of the screen.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Beto sabe hacer gimnasia Yo _________ lecciones de voz Ella es una________.
¡Hola! ¿Cómo te llamas?. ¡Hola! ¿Cómo estás?
1. GREET PEOPLE AND SAY GOODBYE 2. INTRODUCE YOURSELF AND OTHERS 3. ASK AND SAY HOW TO SPELL NAMES 4. SAY WHERE YOU ARE FROM 5. EXCHANGE PHONE NUMBERS.
Práctica diaria: el 2 de febrero 1.¿_________ te llamas? 2.¿_________ es tu nombre? 3.¿ ________ vives? 4.¿________ es tu cumpleaños? 5.¿________ años.
Diario 1: ¡Ya sabes español! 1.What is the name of the largest city in Southern California? 2.A burrito is wrapped in what? 3.The fifth of May is called.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Getting to Know You Phrases
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Transcripción de la presentación:

Singing and Language Learning

Singing can help when learning a Foreign Language Research by Edinburgh University Adults who sang words or short phrases from a foreign language while learning were twice as good at speaking later By listening to words that are sung, and by singing them back, the technique takes advantage of the strong links between music and memory. Memory recall 2 songs I remember!

Top tips for singing Be confident! Lead by example Good posture Model the response you expect

Hola hola Hola hola ¿Cómo estás. ¿Cómo estás Hola hola Hola hola ¿Cómo estás? ¿Cómo estás? Muy bien, Muy bien, Gracias, ¿ Y tú? Gracias, ¿ Y tú?

Hola hola Hola hola ¿Cómo estás. ¿Cómo estás. İFenomenal. İFenomenal Hola hola Hola hola ¿Cómo estás? ¿Cómo estás? İFenomenal! İFenomenal! Gracias, ¿ Y tú? Gracias, ¿ Y tú?

Hola hola Hola hola ¿Cómo estás. ¿Cómo estás. İFatal. İFatal Hola hola Hola hola ¿Cómo estás? ¿Cómo estás? İFatal! İFatal! Gracias, ¿ Y tú? Gracias, ¿ Y tú?

Hola hola Hola hola ¿Cómo estás. ¿Cómo estás Hola hola Hola hola ¿Cómo estás? ¿Cómo estás? Muy bien, Muy bien, Gracias, ¿ Y tú? Gracias, ¿ Y tú?

Number song – up and down the scale 3 2 2 2 1 1 1 1 5 4 4 4 3 3 3 3 2 2 2 2 1 1 1 1

Singing / speaking / rapping in rhythm Concentration game – rhythm, intonation Concentration On y va? Oui! 1,2,3! Practicing numbers, food, vocab Weather rap / questions and answers

Transactional Language Songs Comment t’appelles tu? Je m’appelle __________ Et toi? Et toi?

Transactional Language Songs Où habites tu?..... Quel âge as tu?... Qu’est ce que tu aimes faire?..

Songs for fun! Hacemos un muñeco de nieve Un cuerpo grande, Una cabeza, Dos ojos. Nariz de zanahoria Una boca sonriente! Hacemos un muñeco de nieve

Firework Sound Orchestra azul rojo amarillo verde ¡fantástico! ¡fantástico! suben bajan ¡hay muchas estrellas!

Goodbye Echo Song Adiós la clase Adiós Señora Hasta luego Buena Semana