University of Delaware Using Groups Institute for Transforming Undergraduate Education Courtesy of Hal White and Deb Allen El uso de grupos.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El 7 de septiembre miercoles Calentamiento
Advertisements

Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
March 11, Bienvenidos! Student Expectations 1.Be on time 2.Be prepared 3.Follow PBIS Rules 4.Stay on Task 5.Demonstrate self-control.
Safety Symbols Símbolos de seguridad 8/27/14. Instructions Look at the following symbols and write a sentence on what you think the symbol means in your.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Luis Felipe Gaviria Course Director
El uso de grupos Universidad de Delaware. Instituto para la Transformación de la Educación en el Pre-grado. Cortesía de Hal White y Deb Allen.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
What is PBL? University of Delaware Institute for Transforming Undergraduate Education ¿Qué es el ABP?
I can _________ common mistakes in Spanish and explain how to correct them. I can __________________ to the question _______________. I can respond to.
Para hacer ahora Identifiquen:
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
Ahorita- class poll Directions: ¿Qué tiempo hace? Look outside. Respond to the question ¿Qué tiempo hace? By texting the corresponding number to your.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
University of Delaware Introduction to Writing PBL Problems Introducción a la elaboración de problemas. Institute for Transforming Undergraduate Education.
Nina Jackson, Presenter.  IMSCI is research based writing instruction.  IMSCI uses the gradual release of responsibility model to teach writing.  Scaffolds.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
Lunes 15 de septiembre Máx. : 23° Mín. : 19° Hazlo ahora 3 min.
University of Delaware Models for Problem-Based Learning Modelos para El Aprendizaje Basado en Problemas. Institute for Transforming Undergraduate Education.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Photo Vocabulary Scavenger Hunt Rich Bradshaw. What is this? - A group activity for middle or high school students. - Highly interactive and very fun.
Tarea PARA EL MARTES 22 DE OCTUBRE 1.Type up or rewrite neatly your final draft of the essay. 2.Follow all directions to make the Comic Book Version on.
¡Pare! Nombre means first name Nombre means first name Apellido means last name Apellido means last name Fecha means date Fecha means date Chico means.
DO NOW: Copy and translate the following into English.
ALC 63: Traducir Hoy es miércoles el 25 de marzo, 2015 I text on the phone every day. What do you do everyday? I play video games in my living room. Where.
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
Programa Círculos de Estudio.  To build a unified group of diverse parents, teachers, and students that understand the challenges and benefits of a diverse.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Amanda Porter, Spanish 6 Unit 1, Semester 1: En Casa con mi Familia (Used with Pobre Ana - by Blaine Ray)
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
2015–2016 Español La Escuela Intermedia de Delmar Señor Allen
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Welcome to Back To School Night Mrs. Sanchez Room 107.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
WELCOME! OPHS Parents 1 st Quarter Informational Meeting.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Description Sentences
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
SISTEMAS METEOROLOGICOS MARIA JORDAN FISICA. Parents have the right to know that their child will be safe at school, both physically and emotionally.
Communicative Objective:
El uso de grupos Cortesía de Hal White y Deb Allen
Transcripción de la presentación:

University of Delaware Using Groups Institute for Transforming Undergraduate Education Courtesy of Hal White and Deb Allen El uso de grupos

Set the stage early. Fije la etapa a tiempo. Suggestions for Using Groups Sugerencias para el uso de grupos. Form heterogeneous groups. Forme grupos heterogéneos. Use permanent groups. Use grupos permanentes.

Rotate roles of responsibility. Rote los roles de responsabilidad. Rely on group-selected ground rules. Confié en las reglas de base que los grupos han seleccionado. Conduct peer evaluations. Conduzca co-evaluaciones. Suggestions for Using Groups Sugerencias para el uso de grupos.

Forming Groups Homogeneous vs. Heterogeneous Your Class “Homogeneous” Groups “Heterogeneous” Groups Student Selected Instructor Selected Courtesy of Hal White

Formando Grupos Homogéneos vs. Heterogéneos Su clase Grupos “Homogéneos” Grupos “Heterogéneos” Selección de los estudiantes Selección del instructor

What Aspects of Heterogeneity are Important for You? Age? Gender? Skills? Academic Record? Personality Type? Learning Style? Ethnicity? Major?

¿Qué aspectos de la heterogeneidad son importantes para usted? ¿Edad? ¿ Género? ¿ Destrezas? ¿ Record académico? ¿ Tipo de personalidad? ¿ Estilos de aprendizaje? ¿ Etnicidad? ¿ Especialidad?

Factors to Consider When Forming Groups Is the size of the group appropriate for the task? ¿El tamaño del grupo es apropiado para la tarea? For this task, is it better to select the students for the groups or allow students to select their group? ¿Para esta tarea, es mejor seleccionar a los estudiantes para la formación de los grupos o dejar a los estudiantes formar los grupos?

Factores a tener en cuenta al momento de formar los grupos. For this task, is it better to form heterogeneous or homogeneous groups? ¿Para esta tarea, es mejor formar grupos heterogéneos o grupos homogéneos? Will you need to keep the group together or break it up throughout the semester or problem? ¿Necesitará que el grupo permanezca unido o tal vez lo romperá a lo largo del semestre o durante el transcurso del problema?

Are students with different ability levels placed in the same group? ¿Los estudiantes con distinto nivel de habilidad están ubicados en el mismo grupo ? Factores a tener en cuenta al momento de formar los grupos. Are the personalities of students in the group compatible? ¿Las personalidades de los estudiantes en el grupo son compatibles?

Are some members likely to be dominated by others? (by virtue of gender, cultural differences) ¿Algunos miembros parecen estar dominados por otros (por efectos del género o de diferencias culturales) ? Factores a tener en cuenta al momento de formar los grupos. Does the physical arrangement of the room affect how you need to select groups? ¿La disposición física del aula afecta la forma como usted necesita seleccionar los grupos?

Roles of Responsibility Roles de Responsibilidad Discussion Leader Keeps group on track; maintains full participation Monitor (lidera la discusión) Mantiene al grupo encaminado; mantiene la participación total en el grupo. Recorder Records assignments, strategies, unresolved issues, data; convenes group outside of class Compilador, apuntador Registra las tareas, estrategias, asuntos no resueltos, datos; convoca al grupo fuera de la clase.

Roles of Responsibility Roles de Responsibilidad Reporter Reports out during whole class discussion; writes up final draft of assignments El que reporta Reporta a lo largo de las discusiones llevadas a cabo en la clase; escribe la versión borrador final de las tareas. Accuracy Coach Checks group understanding; finds resources El que se ocupa de la adecuación de los conceptos Chequea la comprensión grupal; busca los recursos.

Sample Ground Rules Reglas de grupo fundamentales o de base. Come to class on time every day. Venga a clase a tiempo todos los días. Must notify members of the group ahead of time if must miss class for any reason. Deberá notificar a los demás miembros del grupo por adelantado si faltará a clase por alguna razón. Come to class having done the assignment and prepared to discuss it. Venga a clase habiendo hecho la tarea y preparado para discutirla.

Sample Ground Rules Reglas de grupo fundamentales o de base. Be willing to share information. Mantenga la disposición de compartir información. If members of the group violate these ground rules, other members of the group may impose the following consequences: Si alguno de los miembros del grupo violan estas reglas fundamentales, los otros miembros pueden imponer las siguientes consecuencias: Respect the views, values, and ideas of other members of the group. Respete los puntos de vista, valores e ideas de los otros miembros del grupo.

Resolving Conflicts Resolviendo conflictos Level 1 - Preventing escalation Nivel 1 – Escalada de prevención. Monitor groups for early signs of conflict. Supervise a los grupos para detectar muestras tempranas de conflicto. Intervene on the spot. Intervenga sobre el terreno.

Resolving Conflicts Resolviendo conflictos Group evaluations - individuals plus process. Evaluaciones de grupo – individuales y de proceso. Encourage spontaneous verbal feedback. Anime una espontánea retroalimentación verbal. Level 1 - Preventing escalation Nivel 1 – Escalada de prevención.

Level 2 - Empowering students Nivel 2 – Empoderar a los estudiantes. Resolving Conflicts Resolviendo conflictos Listen to student concerns (all viewpoints). Escuche las preocupaciones de los alumnos (todos los puntos de vista). Encourage students to resolve the conflict. Anime a los estudiantes a resolver el conflicto.

Coach students on possible resolution strategies. Guíe a los estudiantes en posibles estrategias de resolución. Resolving Conflicts Resolviendo conflictos Level 2 - Empowering students Nivel 2 – Empoderar a los estudiantes.

Level 3 - Serve as mediator. Nivel 3 – Sirva de mediador. Resolving Conflicts Resolviendo conflictos Establish ground rules. Establezca reglas de base. Ask each student to present point of view while others listen. Pida a cada estudiante que presente puntos de vista mientras que otros escuchan.

Level 3 - Serve as mediator. Nivel 3 – Sirva de mediador. Resolving Conflicts Resolviendo conflictos Ask each student to define ideal outcome. Pida a cada estudiante que defina un resultado ideal. Review group ground rules. Revise las reglas de base del grupo. Facilitate discussion of possible outcomes. Facilite la discusión de posibles resultados.

Level 4 - Instructor intervention Nivel 4 – Intervención del instructor. Levels 1-3 are loosely based on: Weider-Hatfield (1981) A unit in conflict management skills. Communication Education 30: Adler, Rosenfeld, and Towne (1983) Interplay: The Process of Interpersonal Communication. New York: Rinehart & Winston. Resolving Conflicts Resolviendo conflictos “I reserve the right to….” statements in the syllabus. “Me reservo el derecho de….” declaraciones del sílabo.

Los niveles 1-3 se basan fundamentalmente en : Weider-Hatfield (1981) A unit in conflict management skills. Communication Education 30: Adler, Rosenfeld, and Towne (1983) Interplay: The Process of Interpersonal Communication. New York: Rinehart & Winston. Resolviendo conflictos