Las frutas la manzana el plátano las cerezas las uvas.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
Vamos a hacer una ensalada. Frutas y verduras Supermercado Cervantes Capítulo Uno: Vamos a comprar...

Al acuario de Coney Island.
Medios de transporte el coche el avión el tren el helicóptero el globo
Las partes del cuerpo.
La familia Martínez Robles
SALIR and DECIR: unos amigos nuevos 
Vamos a jugar “¿Dónde está el tesoro?” ¿Dónde está el tesoro? El tesoro está __________ en la Florida.
Vamos a jugar “¿Dónde está el tesoro?” ¿Dónde está el tesoro? El tesoro está __________ en México.
¿Qué figura y de qué color es? Es un círculo azul.
¡Vamos de excursión! Al zoológico del Bronx..
G A N A CON J E S U S.
¡Vamos de excursión! ¡Otra Vez! Vamos de excursión al estadio de Shea en Queens.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Banderas del Caribe.
¿Qué animal quiso robar el lobo feroz?
Por y para You’ve probably noticed that there are two ways to express “ for ” in Spanish: Por Para In this slide show, we’ll look at how these two prepositions.
Por y para You’ve probably noticed that there are two ways to express “ for ” in Spanish: Por Para In this slide show, we’ll look at how these two prepositions.
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
Por vs. Para O You’ve probably noticed that there are two ways to express “for” in Spanish: O Por O Para O In this slide show, we’ll look at how these.
Unidad 2 Etapa 2: La Comida Sra. Smiley Español 1.
El artista: Figuras y colores. ¿Qué figura es? ¿De qué color es? Es un círculo. Es gris. Es un círculo gris.
Adjective Agreement Well, the same is true of adjectives. You can’t use the exact same word to describe “mujer” that you use to describe “hombre.” Remember.
Instructions for using this template. Click on the point value you want and say the name of the food shown. Once you’ve gotten to the answer, click the.
¿Sabes tú? El desayuno From the popular churros and hot chocolate in Spain to the pan dulce served in many countries, a wide variety of foods can be found.
Elephant Love Medley Moulin rouge Nicole Kidman & Ewan McGregor.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
Banderas de América Central (Colores y Figuras)
Por Vs. Para Spanish Por y para You’ve probably noticed that there are two ways to express “for” in Spanish: Por Para In this slide show, we’ll look.
Por y para You’ve probably noticed that there are two ways to express “for” in Spanish: PorPara In this presentation, we’ll look at how these two prepositions.
En la granja.
Hide and Seek on the Farm
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
The people in my neighborhood
MORE CONVERSATION TOOLS
+ VAMONOS ***ask a neighbor if you need any help Grab a PASAPORTE and fill out with: NOMBRE (name… first and last) PERIOD Fecha (date… write out completely)
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Banderas de América del Sur (Colores y Figuras)
El tiempo Follow the directions in the “notes” section on each slide of this PowerPoint. Save the file with your name and to
Los Numeros y los Colores Orchard Hill Elementary School Jessica Giboyeaux Spanish Teacher.
En la granja.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, Responde a las preguntas del cuento corto. 1.Kevin, un chico de norteamérica está estudiando en _________ España.
Por y para You’ve probably noticed that there are two ways to express “for” in Spanish: Por Para In this slide show, we’ll look at how these two prepositions.
Hoy es lunes, ¡el 2 de febrero! 2/2/15. Para comenzar: fix the following sentences. 1.El lunes pasado, Jorge fui al supermercado. 2.En el supermercado,
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Práctica Spanish 2 & Spanish 2 MCR martes, el 26 de agosto, 2014 Scenario: Your friend is on Link Crew, and is helping Carlos on his first day at Peninsula.
América del Sur El Mar Pacífico El Mar Atlántico Brasil Venezuela
Empecemos: Tell your friend to do the following… 1.Set the table 2.Wash the clothes 3.Vacuum 4.Sweep the floor 5.Clean the mirror.
Using Verbs to talk Aout What You Like to Do
¿De qué color es tu fruta favorita?
ALC 69 Hoy es jueves el 29 de marzo de Escribe el español y el inglés.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
What is your favorite meal of the day? Explain why it is your favorite. Bellwork – Hoy es _______el _______ de _______ martessiete febrero.
El presente indicativo ESPAÑOL 1. A. What is the present tense? It is when the action of a verb occurs at the moment. Verbs can be divided into two categories:
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos.
¡Recojan las tarjetas! los guisantes los frijoles.
¿Te acuerdas? What verb means “to go”? IR yo voy tú tú vas él va ella va Ud. va nosotros vamos ellos van ellas van Uds. van.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
La fecha: Hoy es lunes el dieciocho de noviembre. La meta: ¿Cómo se llama él? ¿Y ella? Hagan Ahora Paquetes página 12 – Dibujen como se sienten ahora.
MANDATOS INFORMALES (TÚ FORM COMMANDS) ¡ANDA! WALK! ¡COME! EAT! ¡DUERME! SLEEP!
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Frutas y vegetales In this lesson, you will learn…
¿Qué sabes de Colombia? El Hay Festival de Cartagena de Indias.
First Grade Dual High Frequency Words
Discussion Voice Activity 1.03
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Las frutas

la manzana

el plátano

las cerezas

las uvas

el limón

las naranjas

la pera

la piña

las fresas

Make the fruit appear! Say the name of the fruit -- en español.

la manzana

el plátano

las cerezas

las uvas

el limón

las naranjas

la pera

la piña

las fresas

Can you name the fruit --en español? We’ll give you a clue this time.

la man _____ zana

el plá __ tano

las ce ___ rezas

las u ___ vas

el li ___ món

las na ____ ranjas

la pe ___ ra

la pi __ ña

las fre ___ sas

Now you are on your own! No clues. ¡Nombra la fruta!

la manzana

el plátano

las cerezas

las uvas

el limón

las naranjas

la pera

la piña

las fresas

Here comes a story-game. Ready, Set, Go

La fruta a mitad de precio en el Supermercado Cervantes

Half-price Fruit at the Cervantes Supermarket

Hay una oferta especial de fruta en el Supermercado Cervantes. Supermercado Cervantes Fruta a mitad de precio Grandes Ahorros $$$$$$$$$

There is a special fruit sale at the Cervantes Supermarket. Cervantes Supermarket All fruit at half price! Save big $$$$$$$$$

Tanta gente viene a comprar fruta que hay un gran desorden en la sección de frutas. Se han mezclado todas las frutas.

So many people are coming in to buy fruit that the fruit section is a mess. All the fruits are mixed together.

El Señor Cervantes llama a Tomás y le dice... Organiza la sección de frutas, Por favor.

Mr. Cervantes calls Tomás and says... Fix up the fruit section, please.

Can you help Tomás clean up the mess? Tell him what fruit doesn’t belong in each section.

¿Qué fruta sobra? What fruit doesn’t belong?

¿Qué fruta sobra? el limón Manzanas: 12 por $1.00

¿Qué fruta sobra? el plátano Piñas 1 por $2.00

¿Qué fruta sobra? las cerezas Peras 5/ $1.00

¿Qué fruta sobra? la manzana Limones 6/.50

¿Qué fruta sobra? las uvas Fresas $3.00/ libra

¿Qué fruta sobra? la pera Naranjas$1.00 / libra

¿Qué fruta sobra? el limón cerezas $1.50/ libra

¿Qué fruta sobra? limones 6/.50 la piña

¿Qué fruta sobra? las fresas Plátanos 12/ $2.50

¿Qué fruta sobra? las naranjas Fresas $3.00/ libra

Muy bien, Tomás. Muchas gracias. limones uvas naranjas fresas cerezas piñas peras plátanos manzanas

De nada, Señor Cervantes.

James D. Fernández Nadia Cervantes Carrasco King Juan Carlos I of Spain Center New York University 2002 Developed with support from the Coca-Cola Foundation and an anonymous foundation. Fin.