Tarjetas postales 4a projecto.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cómo escribir una carta informal en español
Advertisements

4A practice Complete the mini conversations with the correct question words. - ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine. - ¿____?
Día 11: palabras interrogativas Prueba 3 Las interrogativas
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
Voy ……va…… VamoS … The verb “ir” (to go) can be used to communicate where you go or other people go Example: Yo voy a la escuela todos los días Voy a.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Aims and objectives: To recognise and use the different forms of the verb “Ir”. Say or ask where you, or someone else, are going.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
Unit 4A vocabulary 194. Ir de compras Ver una película.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
¿Qué haces los fines de semana? Vocabulario 2 Capítulo 3.
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
Write three things that you plan on doing this weekend (in English).
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Match the English to the Spanish
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Review Write the correct form of the –ar verbs in the blanks:
Mi dormitorio My bedroom
4A Los pasatiempos PAST TIMES. Ir de compras Ver una película.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Cómo escribir una carta informal en español
Saying what you are going to do at the weekend.
la biblioteca el campo el parque el gimnasio ver una película.
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
The following slides introduce the new verb IR.
Ir a + inifinitve: saying what one is going to do Espanol 1.
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
ALC # 13 Hoy es jueves el 26 de septiembre. Traducir las frases. Write in English. 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.Mi cumpleaños es________ (write the date.
22/04/20101 Capítulo 4 – Paso 3 Frases y el verbo IR Página 111 ¿Adónde vas?Yo voy al cine.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
22 de enero. Warm-Up #67 Answer the questions in Spanish, in complete sentences 1. ¿Qué es tu deporte favorito? 2. ¿Por qué es tu deporte favorito? 3.
Antes de empezar – escribe sí o no en tu cuaderno 1) ¿Haces ejercicio? 2) ¿Practicas deportes? 3) ¿Comes verduras? 4) ¿Comes frutas? 5) ¿Caminas o corres?
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Cuento: ¿Adónde voy? Y ¿Qué hago? Capítulo 4A: Práctica de vocabulario (escuchar, mover, escribir)
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
TRABAJO DE ENTRADA NP43 Semana 30. TRABAJO DE ENTRADA 25/4: NP43 TRANSLATE THE SENTENCES FROM YOUR LAST WARM UP. 1. Tú estás enfermo(a).6. Ud. ve una.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
¿Me gustaría invitarte a… (I would like to invite you to…)
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Tarjetas postales 4a projecto

50 palabras 10 palabras de vocabulario (194) You are on a trip with your friends and a friend’s parent. Write a postcard to a friend at home telling them: 1) What you are going to do this weekend and where you are going 2) What your friends are going to do this weekend and where they are going 3) What your friend’s parent is going to do this weekend and where he/she is going 4) What you are all going to do this weekend and where you are all going 5) Ask your friend either what they are going to do this weekend or where they are going to go Remember, these are the bare minimum requirements. Once you finish writing your rough draft, draw a picture of what you think will be on the front of your postcard Es un proyecto!

Greetings To start a letter: Querido/a dear To finish a letter: Un abrazo  a hug Besos y abrazos kisses and hugs Con todo mi cariño with all my affection Saludos regards/ best wishes

A editar Count how many words your partner used Write the number and circle it above their paragraph Get out your vocabulary or turn to page 194 Highlight or circle all the vocabulary words he/she used

A editar 1) What you are going to do this weekend and where you are going voy 2) What your friends are going to do this weekend and where they are going van 3) What your friend’s parent is going to do this weekend and where he/she is going (El padre/ madre de mi amigo )/ (los padres de ______) va… 4) What you are all going to do this weekend and where you are all going vamos 5) Ask your friend either what they are going to do this weekend or where they are going to go [¿Qué vas a hacer tú…? / ¿Qué haces tú los fines de semana? ] o [¿Adónde vas tú los fines de semana?]

A editar (3a) Sarah Alex T.J. Emily Ivy Amanda Elena Tiffany Ammarra Joseph Eyob

Contestar las tarjetas postales Read the post card you “received” Respond in at least 5 sentences saying what you and your friends are doing instead of the vacation. Be sure to ask the person at least 3 questions Write, address and draw picture if time allows

Final response to las tarjetas postales On a blank piece of paper write a final reflection to the two post cards. 1) Where your friend is going 2) What they are going to do there 3) Answer all 3 of their questions 4) ¿Te gusta o no te gusta el proyecto? 5) What you think the point of writing post cards was (this is the only one you can answer in English)

1) Where your friend is going 2) What they are going to do there On a blank piece of paper write a final reflection to the two post cards. 1) Where your friend is going 2) What they are going to do there 3) Answer all 3 of their questions 4) ¿Te gusta o no te gusta? 5) What you think the point of writing post cards was (this is the only one you can answer in English) If you didn’t get a response post card- Querido Raúl, ¡Hola! ¡Qué divertido ir a México! Voy al parque para patinar con mis amigos. Me gusta mucho pasar tiempo con amigos. Mis amigos van al cine para ver una película pero me quedo en casa porque ¡no tengo dinero! ¿Qué tiempo hace en México? ¿Te gusta tomar el sol (sun tan)? ¿Con quien vas a la playa cada día? ¡Nos vemos! Saludos, Srta. B.