el 6/7 de noviembre Rewrite these sentences in the negative Modelo: Anita siempre recibe aplausos. Ella no recibe nunca aplausos. 1)El conjunto musical.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Me llamo ___________ Clase 8 IM La fecha es el 4 de enero del 2013 Proposito # 24: ¿Cómo repasamos para Quiz 3/4/5: Capitulo 8 del MARTES? Actividad Inicial:
Advertisements

El pretérito: Esp. 2H Apuntes 1.1. Use preterite with past events specific point in time ayer- anoche- anteayer-. el año pasado- la semana pasada- el.
Preterite of -ar, -er, -ir verbs Review the preterite endings of -ar, -er, and -ir verbs. Remember that - ar and -er verbs have no stem changes in the.
Me llamo ______________ Clase 9IM La fecha es el primero de marzo del 2013 Propósito # 30: ¿Cómo terminamos la practica para el EXAMEN: UNIDAD 8 del próximo.
Hace with time expressions.
Chapter 3A Conjugations er/ir
Ir a with infinitives. Lets review the verb ir. ir=__to go___ SingularPlural yo voynosotros vamos Túvasvosotros Élellos Ella vaellas van Ud.ustedes.
The Fun and Exciting World of Affirmative and Negative Expressions
el 7/8 de noviembre Rewrite these sentences in the negative
PRETERITES REGULAR VERBS. -é -aste -ó -amos -asteis - aron - ar -í - iste -ió -imos -isteis - ieron -er/-ir.
Conjugating Verbs en español.
Me llamo ___________ Clase 9 IM La fecha es el 16 de enero del 2013 Proposito # 20: ¿Cómo repasamos para Quiz 3/4/5: Capitulo 8 del VIERNES? Actividad.
LOS NEGATIVOS y POSITIVOS
We have already learned about the verb to talk about likes and dislikes – what verb do we use? Gustar We use gustar with indirect object pronouns (me,
Apuntes: Stem Changing Verbs oue, ei
Stem-Changing Verbs e – ie.
el 30/31 de octubre unos músicos unos pintores una estatua de bronce una cantante unos bailadores unas velas What did these people see at the following.
Para usar el pretérito… We use the preterit to talk about events that were completed in the past. There is a definite start and ending of the action The.
¡A viajar!Gramática 1 Repaso: The preterite Preview The preterite.
Yo- GO verbs & irregulars Etapa Preliminar / Repaso.
Target: Use ER/IR verbs to talk about the past 1)Yo ___________ (ir) al cine. 2)¿Quién __________(leer) el boleto? 3)Ana y yo _________ (oír) un concierto.
Ser-to be Descriptions/characteristics Time/date Soy de españa.
Present Tense of ER and IR verbs and Tag Questions.
ACTION VERBS In order to speak a language, you need to say what is happening, what people are doing, etc … You must learn your action verbs!
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
Page 17 – Capítulo. 1 Realidades 3
Paquete p. 8-9 Expresiones con “Hace….que”. To TALK about how long something has been going on use the following formula: Hace + period of time + que.
Capítulo 6 - repaso Melanie D’Amico 20 Dauer Hall office hours: M & W 11:15 – 12:15, T 1:45 – 2:45.
VOCAB 8A PRETERITE ER/IR VERBS Spanish 1 Chapter 8 Tiempo Libre.
el 31 de octubre/el primer de noviembre los invitados los músicos los pintores la escultora la cantante los bailadores el conjunto musical Tú estás en.
Regular Verbs -ar, -er, -ir. What’s an infinitive? In Spanish: they end in an –ar, -er, or –ir In English: To___________… Hablar – to talk Comer – to.
Affirmative and Negative Words Page 31 in Textbook.
¿Cómo pidieron el biftec los clientes? Modelo: ¿Hernán? Hernán lo pidió a término medio. 1) ¿Tú? 4) ¿Teresa? 2)¿Los clientes? 5) ¿Tú? 3)¿Rafael? 6) ¿Los.
 An affirmative command tells someone what to do.  The affirmative informal command form of most verbs is the tú form without the final s.  Come bien.
Some -ER/-IR Verbs With Irregular “Yo” Forms Página 140.
Los verbos regulares er and ir verbs. Repaso You already know how to conjugate -ar verbs. You also know the endings for -ar verbs. o amos as áis a an.
5/11/2015 To talk about what someone is or isn’t going to do, use the present tense of ir with a followed by an infinitive. ¿Vas a estudiar? Are you going.
ER and IR verbs ¡Hola! Hoy vamos a hablar de los verbos.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Stem-changing/irregular/-ar verbs
Las palabras negativas
to be going to do something (in the near future)
Recuerda…Para usar el pretérito… We use the preterit to talk about events that were completed in the past. There is a definite start and ending of the.
Quasimodo: Occurrir = to happen. Tarea: 1. Hablar (yo): Hablo 2. Ser (usted): Son 3. Estar (nosotros): estamos 4. Desayunar (María): desayuna 5. Descansar.
“Boot Verbs” (stem- changing verbs). Boot verbs= Verbs that (when conjugated) have a change in the stem.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Entrada Conjugate this –ar verb: tomar = to drink yonosotros túvosotros él, ella usted ellos, ellas, uds. How can I use –er verbs?
Verbs like GUSTAR, ENCANTAR, DOLER…
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
Preterite of estar & tener, ser, ir, dar Preterite of ar, er + ir verbs Affirmative and negative words Technology vocabulary Cancion and cuento.
Entrada: ¿Qué quieres? [En el libro importante] Answer the questions in Spanish sentences using the pictures. Español 2 El 8 de noviembre de ¿De.
THE VERB TENER Avancemos U2L1. What is an infinitive?  A verb in the “to” form.  To talk, to eat, to drink, to have  Infinitives in Spanish end in.
STEM + O STEM + ES STEM + E STEM + EMOS STEM + ÉIS STEM + EN.
C1g1 Español 2. Los Verbos Irregulares What is special about SER, IR and ESTAR? – They are very irregular verbs. There are no other verbs in the present.
¿Qué recuerdas de español 1 y 2? Español 3. Nivel: español 1 ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás hoy? ¿Cómo eres tú? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué hora es?
El Imperfecto  You can use the imperfect in the following ways:   To speak about descriptions in the past: Ella era muy vieja. She was very old. 
Gramática Preterite of regular verbs 1A p. 17. Use the ___________ tense to talk about actions completed in the _____. preterite past To form the ___________.
El Imperfecto Hablar del Pasado Utilizando el Imperfecto Spanish4Teachers.org.
PRESENT TENSE OF IRREGULAR YO VERBS Avancemos 2 – Unidad 3 Lección 2.
Piggy Back verbs: Saber Poder Querer Gustar. Saber Saber is a regular –er verb except in the yo form Yo – sé Tú – sabes Él, Ella, Ud. – sabe Nosotros.
Preterite of dar, ver and hacer Realidades 2 Capítulo 3A.
The imperfect tense The imperfect is another way to express the past. To talk about something you used to do as a matter of habit. cant ar -to sing To.
Notes #2 Simple future tense U2E3 Standard and objective Notes #2 Ir+a+infinitive Standard 1.2- Students understand and interpret written and spoken.
Preterite () of Verbs  When do you use the tense?  To talk about what or what someone did at a in the past.  Key words – tell you something already.
Preterite Verbs Page 17 – Chp. 1 AVSR Realidades 3 capitulo-1-a-ver-si-recuerdas-flash-cards/
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
Quasimodo: Corregir oraciones  Yo llegué a las ocho ayer.  Ella no vio a nadie.
Preterite tense of –ar verbs. What is the preterite tense? To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. I buy vs.
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
En tu tiempo libre EQ: How often do you go or assist to cultural events? Objetivos You will:  Talk about a birthday party  Discuss concerts, movies,
Transcripción de la presentación:

el 6/7 de noviembre Rewrite these sentences in the negative Modelo: Anita siempre recibe aplausos. Ella no recibe nunca aplausos. 1)El conjunto musical oye algo. 2)Los músicos tienen algo en sus instrumentos. 3)Alguien está en el museo. 4)Hay alguien en la taquilla del cine. 5)Las bandas van siempre a los conciertos. 6)Los pintores siempre oyen algo de alguien. Target: Use negatives to negate siempre - no…nunca Algo – Nada, no…nada Alguien - Nadie, no…nadie

el 6/7 de noviembre 1)El conjunto musical oye algo. 2)Los músicos tienen algo en sus instrumentos. 3)Alguien está en el museo. 4) hay alguien en la taquilla del cine. 5)Las bandas van siempre a los conciertos. 6)Los pintores siempre oyen algo de alguien. Target: Use negatives to negate siempre - no…nunca Algo – Nada, no…nada Alguien - Nadie, no…nadie no nada no nada Nadie nadie No nunca no Los pintores no oyen nunca nada de nadie.

Nada puedo hacer yo por ti, que no hagas tú. Nadie va a vivir lo que tú vas a vivir. Solo tú... ( what ) No hay nada que te eche hacia atrás que no quieres tú. ( what ) No hay nada que te eche hacia atrás que no quieres tú. ( sets you back ) Nadie sabe mejor que tú lo que hay en ti. Solo tú... (knows) Nada, nadie, nunca. Tu vida es solo tuya…tu única realidad. No creas que hay ninguna fórmula para acertar. (don’t believe) (to get it right) Nada ni nadie puede decidir tu porvenir. ( sets you back ) Nadie sabe mejor que tú lo que hay en ti. Solo tú... (knows) Nada, nadie, nunca. Tu vida es solo tuya…tu única realidad. No creas que hay ninguna fórmula para acertar. (don’t believe) (to get it right) Nada ni nadie puede decidir tu porvenir. (future) Nada, nadie, nunca. Solo tú… (future) Nada, nadie, nunca. Solo tú… Target: read and convey message embedded w/negatives Conjunto musical: Asfalto, España, 1984, 2009

ATIBAT: el 5 de noviembre Target: Use negatives to negate 4)Change sentences to their negative forms: a)How do you say someone? What’s its opposite negative? What’s its opposite negative? b)How do you say something? What’s its opposite negative? What’s its opposite negative? c) How do you say always? What’s its opposite negative? What’s its opposite negative? 5) Use double negative structure: What’s a negative sandwich? When do you ONLY use the negative, and not the sandwich? and not the sandwich?

Yo salí con la familia…¡SORPRESA! Yo no entendí. (Me dio una fiesta.) Yo vi a mis amigos. Yo comí pastel. Yo bebí refrescos. Yo abrí regalos. Yo recibí entradas. Yo volví a mi casa. ¡No puedes creerlo! Cambia estas oraciones a preguntas. Usa la forma de “tú”. Target: Use ER/IR verbs to talk about the past salir entender (e-ie) ver comer beber abrir recibir volver (o-ue)

Target: Use ER/IR verbs to talk about the past 1) Use ER/IR verbs to talk about the past: a) How do you say to go out, to understand, to see, to eat, to drink, to open, to receive and to return? a) How do you say to go out, to understand, to see, to eat, to drink, to open, to receive and to return? b) What kind of verbs are they? b) What kind of verbs are they? c) How do their yo forms end? c) How do their yo forms end? d) What kind of verbs are volver and entender d) What kind of verbs are volver and entender in the present tense? Do –ER verbs have stem changes in the preterite tense?