En el aeropuerto ¿Qué tiene que hacer?. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO Select the appropriate vocabulary to tell.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LAS VERDURAS. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to identify vegetables. Select.
Advertisements

¡Tengo que Empacar! Tener que y la ropa. Student Learning Outcome(s) At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Please Have Out… Agendas: – Sp. 2: Libreta pg. 4&5 – Sp. 2H: Libreta pg. 6&7 – NS: Libreta pg. 6 Tarea de anoche: – Sp. 2: Libreta pg. 3 – Sp. 2H: Libreta.
Festejemos Los Días Festivos En EEUU. Hazlo Ahora Knowledge You Should Bring to Class: Escribe en español: a.The days of the week b.The months of the.
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Pronombres de objetos directos … …dónde los ponemos y como los usamos.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Repasemos la tarea HAGAN Do the section in the middle of the worksheet, completing each statement with the present perfect.
las medidas de seguridad
FESTEJEMOS Eventos Importantes en la Vida Repaso y Prueba.
Telling Time.
En Casa Con La Familia Nucleo Familiar.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
The Preterite of –AR Verbs
MORE CONVERSATION TOOLS
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hace + Time Expressions
Unit 10 Bellwork Español 4 Spring 2015.
Using Infinitives.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
El Viaje. Traduzcan Double occupancy hotel room To take a trip Travel agency Ticket Passenger Luggage Departure Plane Ticket counter Flight Customs Exchange.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
JAN WARM UPS. Calentamiento 1/10/15 ¿Ser o Estar? 1.La silla _____ cerca de la mesa. 2.Las chicas ____ de España. 3.Juana ____ americana. 4.Uds. ____.
lugares importantes y los empleados
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Direct Object Pronouns. ¿Qué necesitas para viajar? Necesito el pasaporte, ¿tienes mi pasaporte? Yo no tengo tu pasaporte. ¿Estás segura de que no tienes.
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
¿De qué color es tu fruta favorita?
HAZLOAHORA: 93.1 RADIO “AMOR” Knowledge you should bring to class: Conjugate the verb IR in all of its present tense forms. Pre-assessment: *You are a.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
You’ve already learned to use the preterite tense to speak about completed action in the past. jug____ jug_____ jug__jug____ corr__corr____ corr_____ corri__corr_____.
Amanda Porter, Spanish 6 Unit 1, Semester 1: En Casa con mi Familia (Used with Pobre Ana - by Blaine Ray)
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
Daily Routine Assessment-Monday!
En avión Objetivos: You will: Talk about packing for a trip and getting to the airport Tell what you do at the airport Talk about being on an airplane.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1 The Verb IR.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Pobre Ana Ch. 2 Unit 1: En Casa Con Mi Familia. Hazlo Ahora Calendario  Qué día es hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  ¿En qué estación estamos?  ¿Qué.
¿Qué actividades vas a hacer? …and the Immediate Future Tense.
Clase de español I Tarea: QUIA (online practice) Turn in A Escribir: 3-3 Examen Escrito A Practicar: 3-3 A Conversar.
Present Tense of AR Verbs Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Chapter 5 Lessons & Materials
¡Buenos días! Hoy es el 25 de agosto.
Subject Pronouns and Ser
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
Cuerpo sano, vida sana Las preguntas.
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Transcripción de la presentación:

En el aeropuerto ¿Qué tiene que hacer?

Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO Select the appropriate vocabulary to tell what procedures people follow in an airport. Select the appropriate conjugations of the expression TENER QUE to tell what procedures people must follow in an airport.

Student Learning Agenda: At the end of this lesson, students should be able to: Identify airport procedures Conjugate and appropriately use the expression TENER QUE to tell the procedures a person must follow in a airport Use the past tense to ask questions in the past tense about airport procedures

HAZLO AHORA DO IT NOW Knowledge Students Should Bring to Class: Students should be able to identify important people in an airport. Identify 3 places and the people you would talk to in each. Pre-Assessment of Today’s Lesson: Using your highest level of proficiency, talk about specific procedures you have to follow when traveling in an airport.

VAMOS A APRENDER EL VOCABULARIO

Al mostrador de aerolínea, tiene que averiguar (to find out)… -la hora de salida (departure) -la hora de llegada (arrival) si el vuelo está retrasado el número de la puerta de embarque

Al mostrador de aerolínea, tiene que facturar (to check) el equipaje / la maleta

A la aduana o al control de migración, tiene que mostrar (to show)… el pasaporte o la visa al agente

Al control de seguridad, tiene que… seguir (to follow) el procedimiento de seguridad NO PUEDE TENER las drogas, las tijeras, las bombas, las armas sacar (to remove) la correa y los zapatos sacar los objetos de bolsillo

Al control de seguridad, tiene que… colocar (to place) la maleta sobre los rayos X abrir la maleta

A la puerta de embarque, tiene que… esperar el avión abordar el avión

Al terminal de equipaje, tiene que… recoger… la maleta el equipaje

VAMOS A REPASAR EL VOCABLARIO

¿Qué hiciste al aeropuerto?

VAMOS A PRACTICAR EL VOCABULARIO

Actividad #1 Un Organizador de las Palabras - In the given organizer, create a list of activities a person needs to do in order to follow the appropriate airport procedures. -Also tell who a person would speak to in order to follow these procedures.

Actividad #2 IMAGINE: You and your family are at the airport trying to fly to Managua, Nicaragua. Using the graphic organizer you have created, have a conversation with “a member of your family” asking if he/she completed the necessary airport procedures. *Using the “TALK” rubric, evaluate the proficiency of yourself and your partner.

Actividad FinalLa Tarea Yesterday you and a friend traveled to Lima, Peru. “Text” a friend telling him/her the procedures you had to follow in the airport so that he/she is prepared for his/her upcoming trip. Study Vocabulary Be prepared to speak about your airport experience when traveling to a Spanish-speaking country Airport Procedures and Preterit Tense WS