CANTANDO APRENDO A LEER Y HABLAR ESPAÑOL STANLEY & YOLANDA LUCERO LUCERITO’S MUSIC SAIL 2013.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Please sit in your birthday month area. abril,, mayo julio enero,, agosto dici febrero, nov,. oct marzo, junio, sept.
Advertisements

LECCIÓN 10: PRIMERA PARTE Las partes del cuerpo Los síntomas y las condiciones médicas.
Español 1 Tema 7a Página 342. Cápitulo 7A Vocabulario.
Tarjetas postales 4a projecto.
I. Bellwork: 2/4/13 A. Place your –AR/-ER/-IR worksheet answers on your desk. B. On the back of the page, copy and translate the following sentences: 1.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
Mini-proyecto “La Granja” Español 2H. Mini-Proyecto “La Granja”  For this project you will create a “granja”  Put 2 pages of printer paper together.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Español 1 7 de abril La Campana Hoy es martes el 7 de abril de ¿Los viernes te gustaría estudiar las matemáticas con tu papá? 2. ¿Quieres.
Teacher’s Name: Leonardo Nuñez Holguin Code: Course: Fourth Grade Students’ age: 7 to 8 years old Topic: the weather Level: basic.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Los días de la semana Vocabulary Practice Kaylor Productions.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Los saludos Greetings.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Saquen la hoja verde de la carpeta de anillos..  Escribe el nombre y apellido de 7 estudiantes de la clase.  (es posible que tengan que salir del asiento.)
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
El once de febrero You will have 6 minutes to practice your presentational speaking with a partner While students are performing, you will complete the.
ALC 50 Hoy es miéroles el primero de febrero Identify in Spanish the action that is taking place in each picture. There are 10.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Definition
Pronombres del Objeto 1b War m-up/ Esponja: ERES EL MAESTRO E, p.238 D, p 241 Listas!
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Calentamiento Describe where the three items are located using our direction vocab ¿Dónde está el zapato? ¿Dónde está la vaca (cow)? ¿Dónde está la silla?
ALC 33 Hoy es miércoles el 30 de noviembre. Please get a whiteboard and sock from the back.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Do Now.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
ALC 82 Please turn in the word search. Please find a place to sit. Sit behind or in front of the partner you want to do the final project with.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
-AR VERBS Español.
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Objetivo What I will learn I will memorize the skit and be able to put it in context. That means I will be able to understand the vocabulary. How I will.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>begin show at the top of the screen.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Para empezar- El presente Read the following sentences and fill in each appropriate verb form 1.La clase siempre ____________para los exámenes. (estudiar)
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
La Fecha: Hoy es viernes, 29 de agosto Tema: Gustar and activities Obj: SWBAT use gustar and activities with 70% accuracy on the quiz Para Empezar: ¿Cómo.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
Español 1 Tema 6A Página 294. Cápitulo 6A Vocabulario.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Capitulo 1: Gramática Objetivo (Learning Objective): Students will be able to differentiate the appropriate subject pronouns in various sentences. Demonstración.
SPN I Oct. 3 E-book Chapter 2 p 2 ► act. 6 act 7 Make a work puzzle based on your project (like a test based on your information)
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Transcripción de la presentación:

CANTANDO APRENDO A LEER Y HABLAR ESPAÑOL STANLEY & YOLANDA LUCERO LUCERITO’S MUSIC SAIL 2013

Cantando aprendo a leer y hablar español This workshop is designed to: Support the use of music in the dual language classroom. The music presented will be taught in a user friendly method Participants will be interactive as the presenters share strategies, games and hand motions to use while teaching the songs The use of early literacy skills will be used Featured songs are traditional children’s songs as well as those written by the presenters to meet the curricular needs of the DL classroom. Come, learn and sing as you are transported to your cultural childhood. Vengan a cantar y serán transportados a su niñez.

Overview Sentence Strips: De colores Power Point: De colores Skit: Caperucita Roja Dictation: El coyote Key ring words: Feria de San Juan Thinking maps: El carro Ford Academic vocabulary: El juego del calentamiento Art Projects: Student made books:

De colores

De colores Power Point Write one line per page Select clip art or a picture for each page See samplesample

Characters Settings El lector Caperucita Roja El lobo El leñador La abuelita El patio La recamara de la abuelita El bosque Caperucita Roja

Caperucita Roja – Un acto Caperucita Roja un acto Picture from Artesanum

El coyote Take out a sheet of paper and a pencil Write the lyrics as you hear the song You will hear the song four times Correct your spelling, etc. Compare your lyrics to those on the next screen

El coyote -Coyotito, ¿Para dónde vas? - -A la hacienda de San Nicolás a buscar gallinitas que tú no me das.- -Ven, yo te daré – Chilla manteca, Chilla manteca, Chilla manteca.

Key Ring Words Friday: Student must be able to identify picture without looking at the words. Words mastered are placed in an envelope and new cards prepared so that 5 words are always on the key ring. Have each student find 5 pictures [or draw 5 pictures] of 5 words he/she wants to learn Punch hole in 5 index cards Place picture on front of card Write word/s on back of card Place the 5 index cards on a key ring Practice daily

La Feria de San Juan El pitillo La guitarra El violín El violón El tambor

Materials needed 1 key ring 5 index cards 5 words to learn to read Old magazines Scissors & glue Crayons Pencil 2/14/2013 Lucerito's Music: 12

El carro Ford Palabras que riman motor- tenedor wipers- diapers Ventana manzana anillos- míos

La gallinita sembró el trigo La gallinita cuidó el trigo La gallinita cortó el trigo La gallinita llevó el trigo al molino La gallinita hizo el pan La gallinita roja-flow map

El juego del calentamiento Best of Stanley Lucero CD Juego Calentamiento Habrá que ver SargentoJinetesA la carga See more samples