“El alma que peque morirá” Ezequiel 18:20 “The soul who sins shall die” Ezekiel 18:20.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Jesús nos habla por medio de sus: Jesus speak to us through:
Advertisements

Los Cuatro Monos Por Deanna, Christine, Stephen y Lisa.
En la vida real no te dan vidas extras. Si tomas, No manejes.
Calvary Chapel West Bienvenidos Junio 23, 2013 Bearing One Another's Burdens Sosteniendo Las Cargas de Otros Romans / Romanos 15:1-6 1.
Subject Pronouns Los Pronombres Sujetos Diane Brooks FL490.
“Making Your Ground Fertile” “Haciendo Su Tierra Fértil”
~MEDITATION~ ESV I Thessalonians 2:8-9 ESV 8 So, being affectionately desirous of you, we were ready to share with you not only the gospel of God but also.
ICF Zurich Logo 1.
Stem-changing verbs.
English Lesson 5.
~MEDITATION~ II Peter 3:13-14 ESV II Peter 3:13-14 ESV 13 But according to his promise we are waiting for new heavens and a new earth in which righteousness.
~MEDITATION~ Philippians 4:12-13 ESV Philippians 4:12-13 ESV 12 I know how to be brought low, and I know how to abound. In any and every circumstance,
¿Arrepentirse antes de creer? Repent before believing?
Bienvenidos Junio 24, 2012 Three Symbols of Baptism Tres Simbolos Del Bautismo Romans / Romanos 6:3-11 Bienvenidos Junio 24, 2012 Three Symbols of Baptism.
Bienvenidos Abril 28, 2012 Obliged to Love God's Way Obligados Amar a la Manera de Dios Romans / Romanos 13:8- 10.
Oscar Romero ( ) La voz del pueblo This unit was created by Sarah De Young.
ICF Zurich Logo. Series’ design Nicolas Legler Esther Fabricano.
Calvary Chapel West Bienvenidos Mayo 19, 2013 We Are All Works in Progress P.1 Todos Somos Obras en Curso P.1 Romans / Romanos 14:
Peace in Marriage. Hope Keeping Christ at the center.
ICF Zurich Logo. Series’ design Dani Fürst Simon Lämmle.
Bienvenidos Noviembre 15, 2009 El Poder de Dios Que Transforma Juan 3 : 1-5.
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
LA VIDA EN “BLANCO Y NEGRO”
Conjugating AR verbs What is an –AR verb?. First, let’s talk about verbs… What is an infinitive? The basic form of a verb Means “to do something” Has.
Calvary Chapel West Bienvenidos Marzo 11, 2012 When God Blesses Your Spiritual Account Caundo Dios Bendice Tu Cuenta Espiritual Romans / Romanos 4:5-8.
CHRIST AS THE LIGHT OF YOUR WAY By Willie Alvarenga.
Calvary Chapel West Merry Christmas Feliz Navidad The Light of the World La Luz del Mundo Luke / Lucas 2:
Walnalo Walnalo We will now do the National Anthem but you’ll need to rise. We will now do the National Anthem but you’ll need to rise.
Español II … are pretty easy. You just use a base verb form (without a subject, since it’s always “you”) to tell people what they should do: Stand up!
Unidad 1, Lección 1 Un rato con amigos: ¿Qué te gusta hacer?
Padre Nuestro En el nombre del Padre, del Hijo y del Espiritú Santo.
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
Trophies of God's Grace P.2 Trofeos de la Gracia de Dios P.2 Romans / Romanos 8:29, 30 Bienvenidos Septiembre 30, 2012 Trophies of God's Grace P.2 Trofeos.
1 John 2:15-17 約 翰 一 書 1 Juan 15 Do not love this world nor the things it offers you, for when you love the world, you do not have the love of the Father.
Calvary Chapel West Bienvenidos Mayo 29, 2011 The Eternal Memorial Day El Dia de los Caidos Eterno 1st Corinthians 11:
You are Blessed to be you Eres Bendecido siendo Tu
The Joy of Being A Christian! El Gozo de Ser Cristiano!
Al Mundo Dios Amó Por Jaci Velasquez. Sinopsis John (Juan) 3:16, NVI: 16 Porque tanto amó Dios al mundo, que dio a su Hijo unigénito, para que todo el.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
El verbo ser y adjetivos en español INTRODUCCIÓN Y CONTINUACIÓN DEL GÉNERO… Ojalá que estuviera en la playa…. I wish I were at the beach…. :)
Digital Photography: Selfie Slides
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
No Soy Un Saltamontes I’M Not A Grasshopper
Watercolors by Marcel Reynaert  To grow old is the only way to live for a long time.
RESUMEN SUMMARY Mateo Capítulo 3:1-12 Matthew Chapter 3:1-12.
Water Conservation: water conservation is very important to the world, not only because we waste it when we don’t need it, but because were wasting water.
Calvary Chapel West Bienvenidos Enero 22, 2012 The Hypocrites Judgment According to the Gospel / El Juicio del Hypocrita de Acuerdo al Evangelio Romans.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Kaitlyn Somogye 10/24/14 4A.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Jesus Is… The WORD of GOD SEPTEMBER SERMON SERIES Friend Messiah Healer Emmanuel.
EL FUTURO.
Commands Notes Powerpoint ¡Escucha como usar los mandatos! ©Spanishplans 2012.
LAS EXCUSAS ANTE DIOS NO VALEN.
The Old – a representation The Tabernacle Hebrews 9:1-10.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
And now, the end is here Ahora que el fin se acerca And so I face the final curtain y me enfrento a la bajada del telón, My friend, I'll say it clear.
THIS WE BELIEVE EN ESTO CREEMOS
First Grade Dual High Frequency Words
Gramática (pg 9 del paquete rosado)
My life Name: benjamín Aravena barrios Thicher: Alexis fernandes DATE: 26|06|2018 COURSE: 7°BASICO.
Transcripción de la presentación:

“El alma que peque morirá” Ezequiel 18:20 “The soul who sins shall die” Ezekiel 18:20

Tiempo: Destierro (cautiverio) del reino de Judá. Cayeron en idolatría. Fueron llevados a Babilonia. Time: Captivity of the kingdom of Judah. Fell into idolatry. Were carried to Babylon.

Ezequiel, joven sacerdote. “Profetizó”= predicaba a los cautivos para evitar más apostasía. Mismo tiempo que Daniel. Ezekiel, young priest. “Prophesied” = preached to the captives to avoid more apostasy. Same time as Daniel.

Para que hubiera un remanente (que la nación no se destruyera completamente). Después de 70 años de cautiverio volverían. So that there would be a remnant (that the nation not be completely destroyed). After 70 years of captivity they would return.

El remanente = los judíos que vemos en NT. Cristo nació judío. A través de los judíos vino a salvar al mundo. The remnant = the Jews that we see in NT. Christ was born a Jew. Through the Jews He came to save the world.

Cada individuo responsable. No hablar sólo de la “nación” (o de la iglesia), sino enfocar- se en la responsabilidad de cada individuo. Each individual es responsible. Not talk only about the “nation” (or the church), but rather focus on the responsibility of each individual.

V. 2, dicho: padres comieron uvas agrias, dientes de hijos tienen la dentera. Jer. 31:29, 30. Padres tenían la culpa. Pretexto para justificarse. Cuidado con los “dichos”. V. 2, saying: parents ate sour grapes, children’s teeth set on edge. Jer. 31:29, 30 Parents were to blame. Excuse to justify themselves. Be careful about “sayings.”

Táctica más vieja del hombre. Adán y Eva la comenzó: culpar a otro. V. 3, no volveréis a usar este proverbio, porque los hijos comían las mismas uvas que sus padres. Oldest tactic of man. Adam and Eve started it: blame someone else. V. 3, no longer use this saying in Israel, because the children ate the same grapes their fathers ate.

Tenían que entender que el juicio (cautivi- dad) vino por causa de SUS PROPIOS pe- cados, para que el juicio llevara fruto: su arrepentimiento y reformación de vida. They had to understand that judgment (cap- tivity) came because of THEIR OWN SINS, so that the judgment might bear fruit: their repentance and reformation of life.

Culpar a los padres, la iglesia, predicadores. Por eso, ¿qué? ¿Está bien no obedecer? ¿estar fuera de la iglesia? ¿ser pecador? Blame parents, church, preachers. Therefore what? All right to not obey? To be out of the church? To be a sinner?

V. 4, el alma que peque, ésa morirá. 33:20; Gál. 6:5, “cada uno llevará su propia carga”; Rom. 14:12, “cada uno dará a Dios cuenta de sí mismo”. Deut. 24:16; 2 Crón 25:4. V. 4, the soul who sins shall die. 33:20; Gal. 6:5, “each one will bear his own load”; Rom. 14:12, “each one will give an account of himself to God. Deut. 24:16; 2 Chron. 25:4.

¿Qué significa Exodo 20:5? “Visito la maldad de los padres sobre los hijos.. DE LOS QUE ME ABORRECEN”. Significa efectos, sí, pero hijos culpables también. What does Exodus 20:5 mean? “Visiting the iniquity of the fathers on the children.. OF THOSE WHO HATE ME.” Means effects, yes, but children guilty also.

Ejemplo de Manasés. 2 Reyes 24:3, llevados a Babilonia “por los pecados de Manasés”. El estableció el curso pero el pueblo LE SIGUIÓ en sus pecados. Eran responsables. Example of Manasseh. 2 Kings 24:3, carried to Babylon “because of the sins of Manas- seh.” He set the course but the people FOLLOWED in his sins. Were responsible.

Muchos no aceptan esto. Culpan la socie- dad, la pobreza, el ambiente. Noticiero: “Todos matamos a Martin Luther King”. ¿Usted? Yo no. Many do not accept this. Blame society, poverty, environment. News: “We all killed Martin Luther King.” Did you? I didn’t!

“No sé inglés. Me discriminaron”. HAY QUE SUPERAR. Muchísimos hispanos, europeos y asiáticos han superado en el mundo comercial, político, académico. “I don’t know English. They discriminated against me.” MUST OVERCOME! Many Hispanics, Europeans, Asiatics have over- come in the commercial, political and academic world.

V. 5-9, hombre justo, practica el derecho y la justicia. No heredó pecado de Adán ni de sus padres. Nada de “depravación total”. V. 5-9, man is just, does what is lawful and right. Didn’t inherit sin from Adam or his parents. Nothing of “total depravity.”

V , 2a generación. No heredó justicia del padre. Muchísimos jóvenes no siguen la enseñanza y buen ejemplo de sus padres. V , 2nd generation. Did not inherit the righteousness of father. Many young people do not follow the teaching and good example of their parents.

Ellos mismos son responsables. Que no usen excusas necias: “me presionaron”, “me llevaron a la iglesia cuando no quería”. Simplemente rechazan la verdad. They themselves are responsible. Should not make foolish excuses: “they pressured me,” “they took me to church when I didn’t want to go.” They simply reject the truth.

V , la tercera generación, el nieto. Es justo. No es como su padre. Filosofía moderna: hombre es producto de la sociedad. Más bien, es lo que decida ser. V , the third generation, grandson. Is righteous. Is not like his father. Modern philosophy: man is product of society. Rather, he is what he decides to be.

V. 19, 20 desmiente “pecado original”. Enrique Cisneros, alcalde de San Antonio, “soy ser humano, no hecho de plástico y alambres” – para justificar su adulterio. V. 19, 20 denies “original sin.” Henry Cisneros, Mayor of San Antonio, “I am a human being, not made of plastic and wires” – to justify his adultery.

V , Dios perdona. Por eso, todo pecador puede ser justo, pero es responsa- ble. No debe culpar a otros ni hacer excusas; simplemente apartarse del pecado V , God forgives. Therefore, every sinner can be righteous, but he is responsi- ble. Should not blame others nor make excuses; simply turn away from sin.

V. 24 ¿imposible caer de la gracia? Todas sus obras buenas olvidadas si se aparta de la justicia. No dice “su propia justicia”, sino justicia verdadera. V. 24, impossible to fall from grace? All his good works forgotten if he turns away from righteousness. Does not say self-righteous- ness, but genuine righteousness.

V. 25, El hombre aun quiere culpar a Dios: No es recto el camino del Señor. A este extremo va el hombre para justificarse. V. 25, Man even blames God: The way of the Lord is not fair. To this extreme man will go to justify himself.

V , Dios sí es justo: condena el pecado, perdona al que se arrepiente, no hace acepción de personas. Su camino justo. V , Yes, God is fair: condemns sin, pardons when man repents, no respecter of persons. His way is fair.

V. 30, Por tanto, juzgaré a cada uno conforme a su conducta (2 Cor. 5:10). Entonces, deben arrepentirse, apartarse de transgresiones. V. 30, Therefore, I will judge each one according to his conduct (2 Cor. 5:10). So then, ought to repent, turn away from transgressions.

V. 31, Arrojad transgresiones que HABEIS cometido. No arrojar pecado de ADÁN, no arrojar pecado de PADRES, sino los que USTEDES MISMOS HAN COMETIDO. V. 31, Cast away the transgressions that YOU have committed. Not cast away sin of ADAM, not cast away sin PARENTS, but what YOU YOURSELVES HAVE DONE.

V. 31, Haceos un corazón nuevo y un espíritu nuevo. Hebreos 8:10, “pondré mis leyes en la mente de ellos, y sobre su corazón las escribiré”. V. 31, Get yourselves a new heart and a new spirit. Hebrews 8:10, “I will put my laws in their mind, and write them on their hearts”

V. 32, Yo no me complazco en la muerte de nadie. Desmiente “la elección y reprobación incondicional”. Hech. 2:38. V. 32, I have no pleasure in the death of anyone. Denies “unconditional election and damnation.” Acts 2:38.

Resumen: cada individuo responsable de su pecado; no hay “pecado original” ni “depra- vación total” ni “elección o reprobación incondicional”. Summary: each individual responsible for his sin; no “original sin” nor “total depra- vity”; nor “unconditional election or damna- tion.”

Resumen: el que esté perdido es así porque quiere estar perdido; no puede culpar a los padres o sociedad; muchos no obedecen aunque tengan padres fieles. Summary: he that is lost is that way because he wants to be lost; can’t blame parents or society; many do not obey al- though they have faithful parents.

Resumen: Muchos obedecen aunque tengan padres infieles, aunque criados en un am- biente terrible, aunque maestros en la es- cuela sean incrédulos, etc. Summary: Many obey although they have unfaithful parents, although reared in ter- rible environment, although school teachers are unbelievers, etc.

Conclusión: Cada uno responsable, puede cambiar. Cada uno dará razón de sí. Por eso, v. 28, considerar y convertirse. V. 31, ¿Por qué INSISTE EN MORIR? ¿POR QUÉ? Conclusion: Each one is responsible, can change. Each one will give account of himself. Therefore, v. 28, consider and be converted. Why INSIST ON DYING? WHY?