Using the preterite, how would you say... 1.I won (ganar) gané 2.I forgot (olvidar) olvidé 3.I bought (comprar) compré 4.I hired (alquilar) alquilé 5.I.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cómo reservar un vuelo, y vocabulario para el aeropuerto
Advertisements

Billetes y reservas Tickets and bookings. ¿Qué desea? Quiero un billete sencillo.
Roxana Ciungan Raquel Cenjor 1ºC. At the airport En el aeropuerto.
Telling Time in Spanish
In pairs work out what the following description means... Mi Instituto es bastante pequeño, con solo doscientos cincuenta alumnos de entre tres y dieciocho.
¡Examen el viernes! Capítulo 4 p
Para Empezar P. 10 la sala de clases classroom el libro book.
La hora To find out the time you ask: ¿Qué hora es?
Frase de la semana Phrase of the week No la tengo = I dont have it Ex: -¿Tienes tu tarea? -No la tengo. No la tengo = I dont have it Ex: -¿Tienes tu tarea?
Los pasajeros EnriqueJuan. Preguntas sobre el viaje de Juan 1. ¿Dónde está Juan? 2. ¿Adónde va Juan? 3. ¿Qué tipo de billete quiere él? 4. ¿Para cuándo.
EN LA ESTACIÓN (at the station) Walt: finding your way around and buying tickets Wilf: Identifying places at the station (Level1-2) Wilf: asking for travel.
Starter. Pair the languages Me molesta Me da independencia La parada de autobus El medio amnbiente Odio esperar It gives me independence I hate to wait.
Where is the train station? ¿Dónde está la estación de tren?
Español 3 septiembre, 2013.
Para Empezar P. 10 La escuela, El colegio, el instituto, la preparatoria.
Me llamo _________ Clase 10N La fecha es el 4 de abril del 2013 Propósito # 51: ¿Qué compras en un mercado? Actividad Inicial: Make up a sentence conjugating.
Infinitive Er- Ir- Verbs (Subjunctive) Por: Nate, Maria, Taylor.
Relaciona el servicio/ pretación con el símbolo. Hay tres símbolos extras. A.Aparcamiento para preferente, club y gran clase B.Sala Club - en estaciones.
Chapter 1- Vocabulario 1 Un viaje en tren.
Discussing the cost of items. numbers uno dos tres cuatro cinco seis siete ocho nueve diez once doce trece catorce quince dieciséis diecisiete dieciocho.
Capítulo 3A Una descripción del “SE” impersonal. El “SE” impersonal How would you translate the following into English? ¿Cómo se dice en español? ¿Cuándo.
English Lesson 5.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
¿Qué hora es? To ask what time is it in Spanish, we say… ¿Qué hora es?
Tarea 16.1 Vamos a repasar la ficha de trabajo sobre el futuro.
Paquete p. 8-9 Expresiones con “Hace….que”. To TALK about how long something has been going on use the following formula: Hace + period of time + que.
Top Ten Survival Phrases for Spanish Class
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
TOPICO: LOS VERBOS IRREGULARES ‘YO’ Pregunta esencial: How do I talk about planning a party using irregular ‘yo’ verbs in the present tense?
Los verbos “TENER” y “VENIR”. “TENER” and “VENIR” mean different things but their conjugations are almost the same. TENER = to have VENIR = to come Yo.
Explain to the person next to you... 1)what the preterite tense means 2)how to form an –ar verb 3)how to form an –er or –ir verb 4)what the key irregulars.
Repaso II: Review of Grammar Talking about time Using Tener Using Estar Using Ir.
HACER and TIME I have been speaking Spanish for 18 years. We have been in school for 10 years. You have been in class for 27 minutes. Johnny has wanted.
BARGANING. ¿Cuánto cuesta? ¿Cuánto cuestan? ¿Es lo menos? Cuesta… Cuestan… Es muy caro. Es muy barato. How much does it cost? How much do they cost? Is.
¡Vamos a Viajar!.
English Lesson 3.
El Viaje. Traduzcan Double occupancy hotel room To take a trip Travel agency Ticket Passenger Luggage Departure Plane Ticket counter Flight Customs Exchange.
Relaciona el servicio/ pretación con el símbolo. Hay tres símbolos extras A.Aparcamiento para preferente, club y gran clase B.Sala Club - en estaciones.
Jeopardy All About Me Escuela/ Casa Chillin’ Getting Around Semester Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
En la estación de tren tren el sale las a dos El tren sale a las dos
Asking For Help. The verbs Querer and Poder Stem-changing verbs The verb querer (to want) and poder (to be able to) are both stem- changing verbs. The.
ROLE-PLAY FOUNDATION You are at the train station For help with the vocab, click herehere Say what sort of ticket you want Quiero un billete de ida y.
¿QUÉ HORA ES? Frases importantes  ¿Qué hora es?  What time is it?  ¿A qué hora es ____________________.  At what time is _______?  (saying when.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Repaso Tercer Paso Vocabs Infinitives Wanting and Needing to do something.
El español en clase. By Hayley F 8p.
AVANCEMOS I U6L2 Objetivo: to say that you did something. (-ar verbs in the preterite tense)
Hacer with expressions of time When you are talking about how long something has been happening or how long ago it happened, you will use the verb hacer.

10 Survival Phrases With the Angry Family Hello I am the angry potato- head. I am going to teach you ten survival phrases in Spanish.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
ESP 127/8/13 HOY ES EL VEINTISIETE DE AGOSOTO. Objective Students will be able to identify body parts and tell time audibly and in written form. Calentamiento.
El Imperfecto  You can use the imperfect in the following ways:   To speak about descriptions in the past: Ella era muy vieja. She was very old. 
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
SURVIVAL PHRASES Debes utilizar estas frases You ought to use these phrases You must -- use si necesitas salir de la clase If you need to leave --- the.
Para hacer ahora 1) What is a verb? 2) What is an –ar verb? What is an –er verb? What is an –ir verb? 3) What is an infinitive? 4) How do you conjugate.
ROLEPLAY 4 El tren. Background information You catch a train at the last minute in Valladolid. You did not have time to buy a ticket but think you can.
REPASEMOS LA TAREA From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Viernes el veintidós de mayo A la estación de tren Objetivos 3. Saber vocabulario clave sobre los viajes y los trenes.
¡UN VIAJE!. El pasajero El avión Los boletos Los billetes.
En La Estación To learn how to buy train tickets in Spain Learning Objectives.
Role-plays Foundation 1 Lancashire County Council.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
¿Vendedor, cúanto cuesta? SEÑOR SMITH 3 DE FEBRERO DE 2016.
Para Empezar P. 10 – la sala de clases p. 10.
En LA ESCUeLA.
Transcripción de la presentación:

Using the preterite, how would you say... 1.I won (ganar) gané 2.I forgot (olvidar) olvidé 3.I bought (comprar) compré 4.I hired (alquilar) alquilé 5.I travelled (viajar) viajé 6.I returned (volver) volví

Objetivos 1) To revise key travel verbs 2) to learn how to book a train journey 3) To listen to a series of descriptions of train bookings

Quiero comprar un billete

de ida de ida y vuelta

para Pamplona PAMPLONA

en preferente en turista 1 2 (primera clase) (segunda clase)

¿A qué hora sale? ¿A qué hora llega en Pamplona?

¿De qué andén sale?

fumador No-fumador

¿Hay que cambiar? Pamplona Zaragoza Madrid

¿Cuánto cuesta?

una ida una ida y vuelta ir a Madrid fumador un billetepreferente no-fumador turista primera clase segunda clase comprar Quiero How would you say the following in Spanish? I want a single

una ida Quiero How would you say the following in Spanish? I want a single

una ida una ida y vuelta ir a Madrid fumador un billetepreferente no-fumador turista primera clase segunda clase comprar Quiero How would you say the following in Spanish? I want the cheaper ticket

turista Quiero How would you say the following in Spanish? I want the cheaper ticket

una ida una ida y vuelta ir a Madrid fumador un billetepreferente no-fumador turista primera clase segunda clase comprar Quiero How would you say the following in Spanish? I want non-smoking

no-fumadorQuiero How would you say the following in Spanish? I want non-smoking

una ida una ida y vuelta Ir a Madrid fumador un billetepreferente No-fumador turista primera clase segunda clase comprar Quiero How would you say the following in Spanish? I want a ticket

un billete Quiero How would you say the following in Spanish? I want a ticket

Número de billetes ¿ Dónde ?o¿ Clase ?Precio en euros SegundaPamplona Ida y vuelta 1 48 SegundaMálaga Ida y vuelta PrimeraCiudad Real Ida y vuelta SegundaLeón Ida y vuelta PrimeraZaragoza Ida y vuelta 1 73

¿Cómo se dice... I want a return ticket to Pamplona, please Quiero un billete de ida y vuelta para Pamplona, por favor In tourist class and non-smoking En turista y no-fumador What platform does it leave from? ¿De qué andén sale? What time does it arrive in Pamplona? ¿A qué hora llega a Pamplona?