Objectives: Say what day of the week you have certain classes.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
APRENDEMOS HOY (WE ARE LEARNING TODAY) -Learn to say more activities you like/love/dont like/hate (–er & -ir verbs)
Advertisements

El horario. El horario El Almuerzo La clase Arte.
Hagan ahora: Hoja: Un poco de todo. REPASO: SINGULAR Definite Articles (the) Masculine el Ex: el cuaderno Feminine la Ex: la cama 2.
¿Qué materias estudias?
Español 1 El 4 de octubre de 2012 Entrada: El horario de Diana [En el libro importante] Look at the information on the chart about Dianas schedule. Pretend.
Español 1 Unidad 2 Etapa 2 Repaso.
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
Objective: By the end of the lesson you will be able to describe your school.
Un día de clases Unidad 2 Etapa 1 Por: Señora Snyder.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Gramática 2 Español 2-2 Sra. Carpinella. Ir Ir – to go YoNosotros Nosotras TúVosotros Vosotras Él Ella Usted (Ud.) Ellos Ellas Ustedes (Uds.) voy vas.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
Unidad 9 Preguntas Unit 2ª Questions.
Chapter 4A – La Comida. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________.
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Spanish. WHAT SUBJECTS I LEARN LOS JUEVES ESTUDIO CIENCIAS, ESPANOL, MATEMATICAS Y DIBUJO TAMBIEN INGLES PERO NO ESTUDIO HISTORIA Y GEOGRAPHIA.
¿Por qué te gusta? Me gusta el español Me encantan las matemáticas
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
Español 1 18 – 19 DE MARZO. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Entrada Write the sentences in Spanish, and finish them by filling in the blanks. 1.Me gusta mucho … 2.No me gusta… 3.Mi clase favorita es …porque es…
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
Repaso y práctica School & School Supplies. Las materias =school subjects.
Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada
TPRS Vocab Practice/ Set C
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Saludos, Nombres, Introducciones, Despedidas y Más.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Ir a + inifinitve: saying what one is going to do Espanol 1.
Ahora Mismo 10Revisa los errores del vocbulario… (Correct the mistakes) Hay 10 errores. –El almuerzo = recess –Las sciencias sociales = social studies.
El Verbo “GUSTA” En español gusta means“is pleasing” when you want to talk about Use gusta when you want to talk about whether you like or dislike an.
La semana doki days of the week. lunes, quince de octubre mi horario Intención: to describe what you study on which day of the week.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Calentamiento: The following song is about what Manu Chao likes. How do you think you say “I like” in Spanish?
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
El Instituto OBJETIVO: Aprender las asignaturas. What do these words mean? las ciencias la tecnología la educación física el francés la geografía la historia.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 4 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 4, 2015 Due Now: Write on your notebook the following phrases.
Mi colegio y mis opiniones el colegio - school la clase- class el profesór/la profesora - teacher matemática - maths geografía – geography historia - history.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Gustar with infinitives El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
¿Qué te gusta hacer? How to respond to different questions.
SPANISH I November 20 & 23. VIERNES, EL 20 DE NOVIEMBRE LT: I WILL WRITE THE CORRECT FORM OF AN -AR VERBS IN A SENTENCE.
Un día…tres preguntas: ¿Cuáles clases te gustan? ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Cómo son los profesores?
Learning Objectives: To be able to discuss your timetable and say what lessons you have on which days and at what time To say what your favourite and.
TRABAJO DE ENTRADA NP34 SEMANA 23. TRABAJO DE ENTRADA 22/2: NP 34-TRADUZCA-COPY AND TRANSLATE.  1. La clase de inglés es difícil.6. We like to study.
GUSTAR NP33 To please (Like). 1. Use “Gustar” to say…  What pleases someone or what someone likes. A mí me gusta(n) = I like A tí te gusta(n) = you like.
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
Transcripción de la presentación:

Objectives: Say what day of the week you have certain classes. Ask what others do in their classes. Say what you do in your classes Say what classes you like-don´t like

Hoy es viernes,el 21 de enero Aprendemos Hoy -Give opinions and reasons (Say what you like or don´t like.) Me gusta la película Tron.

Pues. ¿Qué más estudias hoy Chavo? No me gustan las matemáticas.

Estudio ciencias. No me gustan nada las ciencias.

También estudio historia. No me gusta la historia tampoco.

A ver…Hoy estudio español. Me gusta el español. ¿Qué estudias tú Luci? A ver…Hoy estudio español. Me gusta el español.

Estudio la geografía. Me gusta mucho la geografía también. ¿Qué más estudias? Estudio la geografía. Me gusta mucho la geografía también.

También estudio educación física.

Lo siento Chavo. Pero tú estudias educación física mañana. ¿no? ¿Tienes educación física hoy? ¡Qué suerte! Me gusta mucho la educación física pero no tengo educación física hoy. Lo siento Chavo. Pero tú estudias educación física mañana. ¿no?

Pues sí. Tengo educación física mañana. Bueno Chavo. Vas a tener más suerte mañana.

¡Ojalá!

¿Me gusta o me gustan? When do we say ¨Me gusta¨? When do we say ¨Me gustan¨?

¿Me gusta o me gustan? Me gusta… Me gustan el español. las ciencias. el inglés. la educación física. la geografía. la historia. la informática. el teatro. el dibujo. Me gustan las ciencias. las matemáticas.

¿Me gusta o me gustan? _________________el español _________________ la historia. _________________ las ciencias. _________________ el teatro. _________________ las matemáticas _________________ el libro _________________ los libros _________________ la película _________________ las películas

Re-read Dialogue and indicate with faces how much Luci or Chavo like their class subjects.     1.Chavo/las matemáticas_______________ 2.Chavo/las ciencias__________________ 3. Chavo/la historia___________________ 4. Luci/el español_____________________ 5. Luci/la gegrafía_____________________ 6.Chavo/la educación física_____________

¿Te gusta? Singular Subjects (Write how you would say…) ___________________________________ __________________________________ ____________________________________ ___________________________________

¿Te gustan? Plural Subjects (Write how you would say…) ___________________________________ __________________________________ ____________________________________ ___________________________________

Lee la caja verde en la página 30 When you use gusta(n) you must make sure you always use _____, ____, ____, or _____ before the subjects you mention!!! Fill in the blanks with el, la, las, or los Me gusta____ geografía. Me gustan _____ ciencias. Me gusta______ teatro. Me gusta ______ educación física. Me gustan______ matemáticas. Me gustan______ libros de Harry Potter. Me gusta_______ inglés.

Fill in the blanks with el, la, los, gustan, or gusta Hola soy Pati. Me gusta mucho ____escuela. Tengo muchas clases divertidas. Estudio español, geografía, historia, inglés, teatro, ciencias, matemáticas, y educación física. Me gusta mucho ____ español y ___ geografía. También me _______ la historia, pero no me_______ nada ______ciencias. Las ciencias son muy difíciles para mí y el profesor es un poco severo. ¿Y a tí, qué clases te ___________?

P. 30 Hablar 2 (Do the activity orally with your partner, then write down how you would answer) 1.___________________________________________ 2.__________________________________________ 3.___________________________________________ 4.___________________________________________ 5.__________________________________________ 6.__________________________________________

Youtube video about the verb ¨Gustar¨-to please/to like wikispaces http://www.youtube.com/watch?v=eD8gkTKApv8&NR=1

Categorizar tus clases en columnas-     

Now look at your categories and write six sentences based on them. 1.___________________________________________ 2.__________________________________________ 3.___________________________________________ 4.___________________________________________ 5.__________________________________________ 6.__________________________________________

Plenary Take turns telling each other how feel about different classes.Go back and forth saying. Use different qualifiers. Me gusta el espanol  Me gusta mucho la quimica No me gusta nada el inglés  etc….

Pancho Comacho Game- Teacher:Pancho Comancho estudia inglés. No, Pancho Comacho no estudia inglés, Pancho Comacho estudia español. B. No, Pancho Comacho no estudia inglés. Pancho Comancho estudia ________. Get in a Circle…each student as a card with an infinitive phrase (to drive a car, to eat hotdogs, etc.) One person starts (A)and says another persons card, that person (B) then says another person’s card. Students keep saying each others card until a random timer the teacher sets for 10, 15, 30, 50 seconds…however many seconds the teacher chooses. When the timer goes off, whoever is talking is out. Keep playing untill one person is left and they are they winner.

Más youtube videos http://www.youtube.com/watch?v=TKJYrV4rFQ0&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=cRo55O9Zaic&feature=related Manu Chao-Song http://www.youtube.com/watch?v=mzgjiPBCsss&feature=related

A mi me gusta la fruta http://www.youtube.com/watch?v=34UXrGMXA9c&feature=related (see handout…do cloze activity)