Marielena Reyna Arquieta México, 2007 Shadows of a thousand faces keep on turning in your mind, Unforgotten names and places never really left behind.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El imperfecto Los verbos -AR.
Advertisements

Hola chicos- revise all numbers and greetings for the test please
Unos amigos nuevos. SALIR Salir means to leave or to go out. Salir is only irregular in the yo form. Other than that, Salir follows regular -IR verb rules.
Π The Windmills of your Mind.
SALIR and DECIR: unos amigos nuevos 
Elton Jonh y Celine Dion.
Reflexive verbs Los verbos reflexivos Reflexive verbs In this presentation, we are going to look at a special group of verbs called reflexive Let’s start.
Telling Time.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
Warm-up HOY: El 11 (once) de agosto de 2014 (dos mil catorce): LUNES #1 ¿Cómo te llamas? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué día es hoy (today)? ¿Qué día es.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
Π “Desde el Alma” Pinturas: Connie Chadwell Compositora: Rosita Melo.
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Over and over and over and over and over in the past.
The Formula! …For a Perfect Sentence. Verbs We already know all about those! They give the sentence ACTION! We know how to conjugate ser, we will learn.
ICF Zurich Logo. Serienlogo Namenseinblender LEO BIGGER.
The Imperfect Tense: Preterite  You have already learned to talk about the past using the preterite tense for actions that began and ended at a definite.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Objetivo: to state how often we do things.
Nick Jaeger Hola. Me llamo Nick Jaeger. Yo tengo catorce años. Yo vivo en Suffern. Yo voy a Suffern High School. Yo tengo un padre, una madre y un hermano.
Hello, my name is Isabel I am 17 years, I am and I live Spanish in Madrid, My neighborhood economically good, my city is beautiful with many people and.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
Español 1 18 – 19 DE MARZO. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Definite & indefinite articles
MY FAVORITE PHILOSOPHY (MI FILOSOFIA FAVORITA) A man with one watch knows what time it is; (Un hombre con un reloj sabe que hora es) A man with two watches.
ALC 77 Hoy es viernes el 27 de abril de 2012 Hagan una ALC nueva (2 minutos) En el cuadro 1 ALC En el cuadro 2 – Número – Nombre – Período – Clase.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
SPONGE: To begin the day, re-join your groups and continue working on the skits you began last Thursday (jueves en espanol). You will only have minutes.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can prepare for the quarterly Vocab/Ideas: – Colors (review) – Time (review) – Numbers (review) – Math with numbers.
First Grade Spanish High Frequency Words.
Preterite vs. Imperfect (Part II)
¿Qué hora es? What time is it?.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
You don’t have to pick up your textbooks. They are under your desks. Find the errors in the following dialogue. You may use your book. -Manuela: Buenas.
Breaking down the verb -er and -ir verb conjugations.
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
Grammar Point: Preterite of -ar verbs Yo -é Nosotros Nosotras -amos ___ y yo Tú -aste Ud. Él -ó Ella 1 person 1 thing Uds. Ellos -aron Ellas 2+ people.
Parte Español: ¿A dónde vas durante tu tiempo libre? ¿Qué haces? ¿Qué películas te gustan? ¿Qué comes en tu casa? ¿Cuál es la comida típica de los Estados.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
El calendario y la fecha. el lunesel martesel miércoles el juevesel viernes el sábadoel domingo  days of the week are not capitalized  all days are.
Ahora: 1. ¿Cómo fue tu viaje? 2. ¿Qué tiempo hacía cuando llegaste al aeropuerto? 3. ¿Cómo fue la inspección de seguridad? ¿Por qué?
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Two-dimensional Shapes Las formas bidimensionales
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
Adverbs of Frequency Objetivo: to state how often we do things.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
Silencio, por favor. Sientate Vamos a contar de 10 a 0.
Valentine’s Day Hearts
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
Telling time in Spanish ¿Qúe hora es? Notes #10 Telling Time Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
objetivos Leer y entender El grito de la independencia de México. Ilustrar la independencia de Méxco Read and understand “the shout (el grito)” of the.
First Grade Spelling List r blends: gr, pr, tr The following is your list of words for the week. Keep this list in a special place so you don’t lose it.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
1.Hubo varios momentos importantísimos en la película que sirvieron a cambiar los pensamientos y motivos de Ernesto. Puedes identificar tres de estos momentos.
Telling Time in Spanish
First Grade Dual High Frequency Words
Telling Time in Spanish
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Telling Time.
Transcripción de la presentación:

Marielena Reyna Arquieta México, 2007

Shadows of a thousand faces keep on turning in your mind, Unforgotten names and places never really left behind. Is it your imagination seeking shelter from the rain, or a long self conversation once again? Sombras con miles de caras dan vueltas en tus pensamientos, nombres no olvidados y lugares que nunca dejaste atrás en realidad. ¿Será tu imaginación buscando refugio de la lluvia o una larga plática contigo mismo una vez más?

Shadows never point a finger at the things you say or do, silently they seem to linger any way you may run to. Sharing every joy or torment, every laughter or despair, facing you at any moment if you dare. Las sombras nunca señalan las cosas que dices o haces, silenciosamente parecen permanecer de cualquier manera que puedas huir, compartiendo cada alegría o tormento, cada risa o desesperación, confrontándote en cualquier momento si las provocas.

Gentle hearts that once surrendered what you did’nt understand, conquests of a night that ended holding you with trembling hands. In a book a four leaf clover marks the day you said hello, till she found that it was over long ago. Corazones apacibles que una vez te amaron pero tú no entendiste, conquistas de una noche que terminaron sujetándote con manos temblorosas. En un libro, un trébol de cuatro hojas marca desde el día que dijiste “hola”, hasta que descubres que todo había terminado hacía mucho tiempo.

Little things has lost their meaning leaving only emptiness, tender words and simple feelings never eased your hungriness. Yesterdays remain so certain and tomorrow’s round the bend, can you read the line that darkens on your hand? Los pequeños detalles han perdido su sentido dejando sólo vacío, tiernas palabras y sentimientos sencillos nunca te fueron suficientes. Los días del ayer permanecen tan ciertos y el mañana es la locura, ¿puedes leer la línea que se oscurece en tu mano?

Both ends of a candle burning shine so brightly for a while, wrinkles of a life reflecting in your smile. Una vida vertiginosa brillando sólo por un tiempo, las arrugas de una vida reflejándose en tu sonrisa.

Shadows never point a finger at the things you say or do, silently they seem to linger any way you may run to. Sharing every joy or torment, every laughter or despair, facing you at any moment if you dare. Las sombras nunca señalan las cosas que dices o haces, silenciosamente parecen permanecer de cualquier manera que puedas huir, compartiendo cada alegría o tormento, cada risa o desesperación, confrontándote en cualquier momento si las provocas.

, Facing you at any moment if you dare. Confrontándote en cualquier momento si las provocas. Marielena Reyna Arquieta México, 2007

Vu sur Diaporamapps.comDiaporamapps.com Voir aussi Voyagepps.comVoyagepps.com