Repaso del vocabulario, y más descripción

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Las comidas. El desayuno Breakfast El pan tostado.
Introduction of present tense regular Introduction of Tener/Ser
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
Subject Pronouns and Ser
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Hoy es el veinte de septiembre ¿Qué te gusta Hacer?
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
¡Sí, me gusta!. Repaso Remember me gusta? You learned to use me gusta for talking about what I like to do. You learned to use te gusta to say what you.
LAS VERDURAS. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to identify vegetables. Select.
¡Tengo que Empacar! Tener que y la ropa. Student Learning Outcome(s) At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Hoy es martes, el diez de septiembre
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
La Escuela Español 1 Tema 2 Página 96. Cápitulo 2A Vocabulario.
WRITING A SPANISH ESSAY BY MRS. MAYER, SPANISH GRADE 7, RDMS.
El catorce de noviembre de dos mil once La lección de lunes: los infinitivos Tener + que + infinitive (to have to…) Deber + infinitive (to must…) Esperar.
Las Habitaciones L.O.: To be able to say what rooms there are on each floor of your house martes el 16 de marzo.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
FESTEJEMOS eventos importantes en la vida. Hazlo Ahora Knowledge Students Should Bring to Class: ¿Cómo se dice…en español? a. Birthday b. 15 th Birthday.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Los verbos de deber, necesitar, querer, y poder
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
FESTEJEMOS eventos importantes en la vida. Hazlo Ahora / Do it Now Pre-Assesment Knowledge Students Should Bring to Class: ¿Cómo se dice…en español? a.
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
En el aeropuerto ¿Qué tiene que hacer?. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO Select the appropriate vocabulary to tell.
Hace + Time Expressions
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
lugares importantes y los empleados
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
¿De qué color es tu fruta favorita?
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
¡Buenos días! Hoy es el 11 de septiembre.
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Adverbs of Frequency Adverbs of Frequency 1 Adverbs of frequency are used to say how often you do something or something happens. He always studies.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Transcripción de la presentación:

Repaso del vocabulario, y más descripción Las Frutas (2) Repaso del vocabulario, y más descripción

Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary and grammar structures to identify and describe fruits

Student Learning Agenda: At the end of this lesson, students should be able to: Identify fruits in the target language Describe fruits by giving specific characteristics (Using the verbs TENER and SER)

DO IT NOW HAZLO AHORA Knowledge you should bring to class: You should come to class being able to identify the following fruits. Please identify the following fruits: Pre-Assessment of Today’s Lesson: Using words other than color, can you describe your favorite and least favorite fruits?

VAMOS A REPASAR EL VOCABULARIO IMPORTANTE

¿Qué fruta es?

¿Te gusta comer…? Using the model magic play dough, sculpt a learned fruit of choice. Turn to a partner and: -Ask your partner if he/she likes to eat the fruit. Try to include the color of the fruit and other details in your question. -Your partner will respond by telling you if he/she likes to eat that fruit. Be specific – tell the degree in which you like or dislike!

VAMOS A APRENDER EL VOCABULARIO NUEVO

LAS SEMILLAS

EL HUESO

LA CÁSCARA

LA PIEL

TRÓPICAL

CÍTRICO (A)

DULCE

AGRIO (A)

JUGOSO (A)

¿Cómo puedo usar el vocabulario para comunicar?

Para describir las frutas… ¿Cuáles son las frutas que tienen las semillas que sí se puede comer? ¿Cuáles son las frutas que tienen las semillas que no se puede comer?

Para describir las frutas… ¿Cuáles son las frutas que tienen el hueso?

Para describir las frutas… ¿Cuáles son las frutas que tienen la cáscara dura? ¿Cuáles son las frutas que tienen la cáscara suave?

Para describir las frutas… ¿Cuáles son las frutas que tienen la piel? ¿Se puede comer la piel o se necesita pelarla?

Para describir las frutas… ¿Cómo son las frutas? Es… / Son…

VAMOS A PRACTICAR EL VOCABULARIO

LOS ASIENTOS MUSICALES ACTIVIDAD #1 LOS ASIENTOS MUSICALES While the music is on, walk around the room in a circle around the chairs. When the music stops, race back to your seat. The last person to sit down in his/her seat, must… Listen to the teacher describe a fruit Decide which fruit that is being described If correct – stay in the game! If incorrect – you are out! Don’t worry…you may get back into the game if you can correctly answer a question that someone else gets wrong.

ACTIVIDAD #2 TABOO Try getting your partner to guess as many of the fruits listed on the board in 30 seconds without saying the name of the fruit or using gestures. You may: Speak in lists of words, phrases or sentences. Describe the fruit to the best of your ability!

ACTIVIDAD FINAL LA TAREA Before exiting the classroom, you will work in groups of 3-4 students. Sra. will give your group a plastic fruit and each group member will need to share a different characteristic of that fruit. Create your description using your highest level of proficiency. Worksheet: Una descripción de mi fruta favorita/menos favorita