más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Advertisements

Para em[ezar Hoy es jueves el dieciocho de octubre Answer the questions below. Write 3 examples. ¿Qué tiempo hace en el invierno? En el invierno: 1. 2.
Apuntes del Tiempo Weather Notes.
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Hacer with Expressions of Time
I will be able to discuss and identify weather terminology in Spanish.
EL VERBO TENER Una introducción. For all verbs in Spanish the subject pronouns are not necessary. You can tell who is doing the verb by the ending.
Asking Questions Interrogativos Cap. 4A Sra Spampinato.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
El tiempo y las estaciones Mosaicos, pp. 247, 248, 279.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Time Expression with Hacer
Verano, Primavera by 1,2,3 Salsa! Songs for Learning Spanish
The Present Tense of ir (to go)
Direct and Indirect Object Pronouns
Asking Questions Español I - p. 184.
Bellwork DIRECTIONS: Answer the following question in Spanish and in a complete sentence. ¿Que hora es? DIRECTIONS: Translate the following numbers into.
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
Los interrogativos.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
El tiempo y las estaciones Talking about the weather and the seasons in Spanish Para empezar p
LAS VERDURAS. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to identify vegetables. Select.
¡Tengo que Empacar! Tener que y la ropa. Student Learning Outcome(s) At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Repaso del vocabulario, y más descripción
Hoy es martes, el diez de septiembre
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Los interrogativos.
WRITING A SPANISH ESSAY BY MRS. MAYER, SPANISH GRADE 7, RDMS.
El catorce de noviembre de dos mil once La lección de lunes: los infinitivos Tener + que + infinitive (to have to…) Deber + infinitive (to must…) Esperar.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
FESTEJEMOS eventos importantes en la vida. Hazlo Ahora Knowledge Students Should Bring to Class: ¿Cómo se dice…en español? a. Birthday b. 15 th Birthday.
Ch 3-2 Notes Regular –AR verbs p. 98 Every verb has a STEM (everything up to the last two letters) and an ENDING (the last two letters) To show who is.
Habla del tiempo usando el presente . Hace…Está…Hay…
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Forming questions Grammar Essential 1.
Regular –ar verbs Hablo Trabajamos Practica Tocas Pasean Estudiáis Pasa Nadan montamos patináis canto alquilas Toma Regresan.
Idioms with Tener I can… Talk about my free-time activities Offer invitations Accept and Decline Invitations From Others Focus: Giving Reasons for Accepting.
Present Progressive Spanish 2- Ms. Labrador. The present progressive is formed by combining the verb "to be" with the present participle. (The present.
Haz Ahora – lunes el 3 de marzo 2014 Use SER »A: ¿Juan ___ muy deportista, no? »B: Si, practica muchos deportes. Pero no ____ artística. »A: Verdad. Pero.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Que tiempo hace 2? ?.
DO NOW: 1. Pasen la tarea. 2. ¿Qué tiempo hace en la foto?
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Write out the following conversation in the correct order:
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Las Preguntas (the questions) pg
FESTEJEMOS eventos importantes en la vida. Hazlo Ahora / Do it Now Pre-Assesment Knowledge Students Should Bring to Class: ¿Cómo se dice…en español? a.
El Tiempo (Tune: If You’re Happy and You Know It) En el invierno hace frío. Brrr, Brrr En el invierno hace frío. Brrr, Brrr Hace frío, hace frío, Hace.
Las Estaciones y El Tiempo Day 6 H AGA A HORA 21 de agosto Translate the following times to Spanish: Translate the following times to Spanish: It’s one.
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
En el aeropuerto ¿Qué tiene que hacer?. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO Select the appropriate vocabulary to tell.
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
¿De qué color es tu fruta favorita?
Hacer with expressions of time When you are talking about how long something has been happening or how long ago it happened, you will use the verb hacer.
¿Qué actividades vas a hacer? …and the Immediate Future Tense.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Español 1 9 de diciembre de 2016.
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Transcripción de la presentación:

más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas Tener Que Empacar más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas

Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I CAN: YO PUEDO Select the appropriate vocabulary and grammar structure to tell what a person has to pack for vacationing at a warm and sunny beach or at the cold and snowy mountains.

Student Learning Agenda: At the end of this lesson, students should be able to: Identify clothing Identify weather expressions Use the expression “TENER QUE” in all present tense forms Formulate detailed sentences using “linking words.” (porque, en, a, cuando, etc.)

HAZLO AHORA DO IT NOW Knowledge you should bring to class: You should know how to tell what you “have to pack” for a vacation to the beach and the mountains. Demonstrate your ability to do this by writing a complete sentence telling what you have to pack. Pre-Assessment of Today’s Lesson: Using your highest level of proficiency, tell what you have to pack in order to enjoy different types of weather.

VAMOS A REPASAR

¿Qué tienes que empacar?

VAMOS A APRENDER EL VOCABULARIO

En el invierno a las montañas… ESTÁ NUBLADO HACE FRÍO ESTÁ NEVANDO

En la primavera a la playa… HACE BUEN TIEMPO

En el verano a la playa… HACE SOL HACE CALOR

En el otoño a las montañas… HACE MAL TIEMPO HACE VIENTO Y HACE FRESCO ESTÁ LLOVIENDO

VAMOS A REPASAR

Tengo que empacar…porque…en…

VAMOS A PRACTICAR

ACTIVIDAD #1 Marta is on the phone with Sarita because she doesn’t know what everyone in her family should pack for their vacation to Costa Rica. Sarita has answered all of Marta’s questions. What questions did Marta ask Sarita? Challenging Activity: Write the questions that Marta asked Sarita. Average Learner Activity: Match the questions that Marta asks to Sarita’s responses.

ACTIVIDAD #2 Imagine your family will be hosting a Spanish speaking exchange student who will be staying with your family for a year. This is the first time your exchange-student is coming to the US and needs to know what he/she has to pack for his/her trip. Write an email telling him/her everything he/she has to pack (clothing and travel items) and tell why (season, weather, activities, etc.).

ACTIVIDAD FINAL LA TAREA Before exiting the class… Using your highest level of proficiency tell a partner what you have to pack for a beach & mountain vacation and why. Complete your e-mail (if not completed in class) Study TENER QUE, LA ROPA, EL TIEMPO