Alma Flor Ada les ofrecen respuestas a las más frecuentes preguntas de padres acerca del bilingüismo –Investigaciones científicas y sugerencias para padres.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Teacher Directions Save the States of Matter PowerPoint to the student shared drive. Mark the file as read-only. Right-click on the saved file  go to.
Advertisements

Hola que viene, ola que va. Hola amiguitos! Como les va?
LA GUERRA CIVIL ESPAÑOLA 2ª PARTE LAS IMÁGENES / PROTOTIPOS Y LO QUE NOS ENSEÑAN DE LA GUERRA.
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Apps de hoy: Evernote, Skitch
Por: Señorita Polidori Tabla de Contenido 1.La banderaLa bandera 2.El presidenteEl presidente 3.La capitalLa capital 4.La poblaciónLa población 5.Las.
¿Por qué tiene que tomar mi niño(a) el exámen NJ ASK? Para averiguar lo bién que va su niño(a) en la escuela..Para comparar lo bién que esta haciendo el.
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
March 11, Bienvenidos! Student Expectations 1.Be on time 2.Be prepared 3.Follow PBIS Rules 4.Stay on Task 5.Demonstrate self-control.
Rancho High School. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement to improve individual outcomes.
Dual Immersion Program Edmondson Elementary School Programa de Doble Inmersion.
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Social studies: Research project
Al presentar el Núcleo Básico de padres y miembros de la comunidad Benson Elementary Benson Primaria November 8, de noviembre 2013.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Recursos en español en la Biblioteca de la Universidad Kean Recursos en español en la Biblioteca de la Universidad Kean Kean University Library Spanish-Language.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
La Tomatina.
Lesson three: The Internet Lección tres: El Internet What is the Internet and how does it work? What can I do on the Internet? How can I view the Internet?
¡Vamos a Ecuador! El verano de ¿Qué? travel/ecuador/10-day-guided.html ISE is a not for profit tour company set.
Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
Teacher Directions Students use the websites on slide 3 to gather facts about solids, liquids, and gases. Students use the websites on slide 3 to gather.
Hoy es el 14 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Escriban una lista de “la gente” que menciona en la lista del vocabulario del capítulo 8B. La tarea Libro.
¿Sabes qué? Miércoles el 3 de septiembre 2014 ¿ Cuál preferirías? ¿Por qué? Hablar español o escribir español? Leer español o escuchar español? Tener poca.
Realidades 2 SABER / CONOCER Capítulo 1B PowerPoint.
Mentes conectadas Implicaciones educativas Francesc Pedró Teacher Development and Education Policies UNESCO.
Making Connections Prompts Raising A Reader Creando un Lector.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
Mobile Minds iPod Project February 2010 Lehman High School.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Agenda del día 1.(~10 minutos?) Anuncios, sillas asignadas, (repartir las copias de Más práctica en algunas clases), etc. 2.(10-15 minutos) La práctica.
Nombre de equipo: abaddon Camilo ramos rojas Grupo :6 Pista # 2 Traductor y motor de búsqueda : google Miércoles 1 de septiembre 2010 Pagina de respuesta.
Hoy es el 15 de mayo. Es jueves. La pregunta: Contesta con una oración completa: ¿Qué reciclaste ayer? ¿Cómo ayudaste a los demás la semana pasada? La.
Nina Jackson, Presenter.  IMSCI is research based writing instruction.  IMSCI uses the gradual release of responsibility model to teach writing.  Scaffolds.
Photo Vocabulary Scavenger Hunt Rich Bradshaw. What is this? - A group activity for middle or high school students. - Highly interactive and very fun.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Brownsville Independent School District Texas Title I Priority Schools (TTIPS) Cycle 4 Grant Subsidio Para Escuelas Prioritarias del.
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are still working on our unit about weather and seasons. We are using the tricky words "like" and "see"
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
ALC 69 Hoy es miércoles el 28 de marzo de Escribe en español e inglés 1.With me 2.With you 3.Hey! 4.I’m sorry. 5.I have to study. 6.What a shame!
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
> ATTEND TODAY… ACHIEVE TOMORROW! ¡PRESENTATE HOY…SE EXITOSO MANANA! > Copyright-2015 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved > Pupil.
School/Escuela: Martin Luther King, Jr. ES Date/Fecha: September 23, 2015 Time/Hora: 2:00-3:00 p.m.
Translate the following: 1. She is not a good student. 2. (M) I am a very bad friend. 3. He is a quite tall boy. 4. The generous girl is not Colombian,
Welcome to ESL class Bienvenidos a la clase de Ingles.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Mitchell Elementary Score with Summer Reading 1 st Base: K-2 nd : 5 picture books 3 rd -5 th : 1 chapter book PRIZE: ICE CREAM AT LUNCH K-2 nd : 10 picture.
Welcome to the PEP program! Welcome to the PEP program! Bienvenidos al programa de PEP! Bienvenidos al programa de PEP!
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Recursos digitales para los padres de familia
Chapter 5 Lessons & Materials
Title I & PAC Thompson Elementary September 10, 2014 (5:00 p.m.)
. Georgia Parent Survey:
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Transcripción de la presentación:

Alma Flor Ada les ofrecen respuestas a las más frecuentes preguntas de padres acerca del bilingüismo –Investigaciones científicas y sugerencias para padres y maestros. Bottom of Page 14 ¿Que puede hacer un padre que no habla ingles? Page 3 the bicycle analogy http://books.google.com/books/multilingual_matters?id=X165coseruMC&pg=PA5&dq=Gu%C3%ADa+para+padres+y+maestros+de+ni%C3%B1os+biling%C3%BCes&source=gbs_toc_r&cad=1#v=onepage&q&f=false

RECURSOS EN ESPAÑOL GRATIS http://www.opencourtresources.com/ocr/foro_abierto/index_foro_abierto.html

LA LECTURA - COMPRENSIÓN PROCESOS COGNATIVOS

Video ejemplos muestran actividades de literatura que los padres pueden hacer con sus niños cotidianamente en el hogar. También hay actividades que se puede usar en las guardarías y escuelas. http://www.ncld.org/getreadytoreadscreeningtool/GRTR_Spanish_2/

Maneras divertidas y eficaces de leer con los niños. http://www.colorincolorado.org/familias/hogar/divertidas#primaria

36 actividades para el desarrollo lingüístico de los niños en el hogar o escuela http://www.getreadytoread.org/index.php?option=com_content&task=view&id=71&Itemid=57

PADRES Y EDUCADRES - Sugerencias para la lectura, acontecimientos del desarrollo, libros recomendados y más. http://www.reachoutandread.org/esp/parents/

Metas del Desarrollo Temprano de la Lectura y Escritura

ACTIVIDADES LITERARIOS DEL INTERNET PARA JOVENES Online options aimed at helping district keep students in school A Michigan school district is using technology to connect with students who are struggling in traditional learning environments. Students who attend the district's alternative high school can choose from two online options. The Second Shift is a hybrid program that allows students to complete coursework online in the afternoons while still receiving face-to-face instruction. The Seat Time Waiver program offers online mentoring to allow students to complete their work from home. The Jackson Citizen Patriot (Mich.) http://www.mlive.com/news/jackson/index.ssf/2010/12/online_programs_help_district.html

Figment – SITIO LITERARIO DEL INTERNET PARA JOVENES Un sitio nuevo para jovenes de actividades literarios A literary website for teens called Figment went live December 7th, 2010 and provides an online venue for students to write, read and share original fiction they create on their computers or mobile phones. A staff writer and a former editor at The New Yorker launched a prototype of the site in June, and teamed with libraries, schools and literary groups to recruit student participants. http://www.nytimes.com/2010/12/06/books/06figment.html?_r=2&ref=education

COGNADOS ÚTILES http://www.colorincolorado.org/pdfs/articles/cognates.pdf

LA BASE TEÓRICA del BILINGÜISMO http://www.edgateway.net/pub/docs/pels/bilingualism_overview.htm