Actividad Inicial #2 (p. 165) Turn in your dot-to-dot in the tray

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
This is an interactive presentation
How to tell time in Spanish
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Los números Hundreds 100s Tens 10s Ones 1s.
EXPAND PARAGRAPH AT LEAST 75 WORDS. Expand sentences with adjectives and phrases. Use at least 4 expansion words: cuando con quien porque donde también.
TENER TO HAVE. IRREGULAR = NO PATTERN TO HAVE TENGOTENEMOS TIENESTENÉIS TIENETIENEN.
You Need to Improve the Way You Write and Think in Spanish! Months & Dates This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Hagan Ahora (Do Now) Pg. 57 #29. Los números el 13 de noviembre.
unos pantalones una camisa una camiseta una falda un vestido
ANDRE FRANCO. Malena aprende los números Malena is learning the numbers in Spanish with objects. Lets find out how much she knows.
¡Los números! cero 11 once 12 doce 13 trece.
Numbers 100 to 2,000,000 Mosaicos (pp. 108,109). Malena Malena learned the numbers from 0 to 99, and now she would like to learn more numbers. She is.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
¿Cómo se dice? 100 shirts 200 shoes 300 blouses 400 shorts 500 rings
Los Colores Y la ropa. Los Colores Red = rojo(a) Blue = azul Orange = anaranjado(a) Yellow = amarillo(a) White = blanco (a) Green = verde Brown = marrón/café
DEFINITE ARTICLES el, la, los, las.
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Los Números
LA ROPA Clothing. el abrigo – the coat la blusa – the blouse.
Unit 4 ~ Getting Around ~ Clothes & Food la ropala comidalos colores el abrigolos pantalones cortos el agua rojo los aretesla ropa interior el jugo anaranjado.
Calentamiento Open your binder to the numbers notes you copied (pre- write pg. 10) Spell out your –Name –Last name – address.
¿ Cuánto cuesta(n)…? How much does it (do they) … cost?
Agreement of mucho and ¿cuánto? with nouns
Time Expression with Hacer
Hazlo ahorael 7 de mayo Objetivo: SWBAT recognize clothing vocabulary. On your new Hazlo sheet, write down what you think you can do if you learn clothing.
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
Semana DOS Lea (read) su agenda española y sigue (follow) las instrucciones Objetivos de hoy Use in context and spell ir de compras vocabulary words. Make.
Telling Time Unidad 2 Etapa 2. Telling time in Spanish : Its 2:00.--Son las dos. Its 3:00.--Son las tres. Its 4:00.--Son las cuatro. Its 5:00--Son las.
The verb Ser + Making things agree
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
¡Tengo que Empacar! Tener que y la ropa. Student Learning Outcome(s) At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to.
Repaso del vocabulario, y más descripción
Hoy es martes, el diez de septiembre
Español 4 AMSCO páginas Los números Español 4 AMSCO páginas
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
There are four words in Spanish that mean the. singularplural masculine feminine el la los las.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Gramática 2.2 Nouns Definite Articles el 2/3 de noviembre.
ALC 111 Miércoles el 9 de marzo. objetivo Yo puedo entender la conexión de sustantivos y adjetivos en español.
Capítulo 8.1 Vamos de compras
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
Objetivos: 1.Identify clothing items 2.How to say what you and others wearHow to say what you and others wear 3.Identify the color of different clothing.
T ENER – T O HAVE / T O BE ( AGE ) The verb tener is a very useful verb. It can be used to say what someone has, or it can be used to tell someones age.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Objetivo: to identify the meaning of reflexive verbs and apply them in sentences. Ahora: Sochi – ditto.
Realidades 2A ¿ Cómo te preparas?.
El Calendario E n Español El Calendario E n Español By CDEC-Chamber of Studies & Business Connections.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
Capítulo 7A ¿Cuánto cuesta?
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
El abrecerebros 24/9/13  “Pluralize,” then translate: la clase de química.  1. No quiero la clase de química.  2. Me gusta la foca negra.  3. La profesora.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Español 2 19 de septiembre de La campana Hoy es viernes el 19 de septiembre de ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
—Buenos días. ¿En qué puedo servirle? —Necesito comprar una blusa.Y también busco unos jeans nuevos. —¿Prefiere Ud. llevar una blusa deportiva o elegante?
Quantity How much? How many?
Los números Mathematical problem solving Existence/Non-existence Quantity How much? How many?
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
Unidad 3.2.  In this lesson you learn to  To talk about family  Ask and tell ages  Express possession with de  Give dates  Make comparisons  Learn.
Costar and numbers to one millon. Use the verb costar (which means to cost) to talk about what something costs. Costar is only used in the third person,
Costar, numbers to one million
Transcripción de la presentación:

Actividad Inicial #2 (p. 165) Turn in your dot-to-dot in the tray Actividad Inicial #2 (p.165) Turn in your dot-to-dot in the tray. MAKE SURE YOUR NAME IS ON IT! Write the following sentences in Spanish. ¡Ojo! You will be using affirmative and negative commands! Put 9,320 salads on the table. Don’t eat 511 cakes. Wash 2,980 dresses. Write 465 letters. Don’t give 150 shirts. Review commands, go over starter

Announcements Vocabulary and grammar quiz Friday: Affirmative & Negative tú commands Clothing vocabulary Numbers to one million The verb costar Bring in clothing items to donate to the class—remember, the crazier, the better! If you are interested in the Spain trip, the first payment is due May 17 ($350 & registration form).

los pantalones vaqueros La Ropa para hombres para mujeres la camisa la camiseta el suéter el sombrero la bolsa los pantalones cortos la blusa el vestido los pantalones los pantalones vaqueros la falda los calcetines las sandalias para niños los zapatos los zapatos de tenis las botas

Cuando hace calor, necesitas… Cuando hace frío, necesitas… el traje de baño la toalla la chaqueta el abrigo el saco la playa la piscina

Pictionary Get into groups of 4, no more! One person will have the marker board and will be the artist for the first turn. The artist picks a card and then draws the item. The other group members have to guess the Spanish word for the item drawn. SPANISH WORD!! The winner gets to keep the card. Pass the marker board to your right and play again. The person with the most cards at the end wins!

los colores – flash cards

Repaso: Números Flip to p.174

diez veinte treinta cuarenta cincuenta sesenta setenta ochenta noventa cien

cien novecientos un millón mil trescientos cuatrocientos doscientos quinientos setecientos seiscientos ochocientos novecientos un millón mil

¿Cuántos? How many? Write the numeral version of each of the following (don’t forget to use periods instead of commas!). veinte millones seiscientos once mil ciento uno cuatrocientos treinta y siete mil quinientos sesenta y tres ciento trece millones doscientos cincuenta y ocho mil noventa y ocho setecientos veintitrés millones ochocientos sesenta y dos mil doce

Around the world

New Notes page: #176 Title: The verb co$tar

Co$tar 176 Use the verb costar (ue) to talk about how much something costs. It means “to cost.” Costar is usually only used in the third person forms: cuesta & cuestan La blusa cuesta treinta dólares. Las botas cuestan setenta dólares. There are 5 forms of costar: …but the meaning gets weird… costar cuesto costamos cuestas X cuesta cuestan One thing: It costs. Plural things: They cost.

Co$tar 176 To tell what something costs, you may need to use larger numbers. 100 cien 600 seiscientos/as 101 ciento uno/a 700 setecientos/as 102 ciento dos 800 ochocientos/as 200 doscientos/as 900 novecientos/as 300 trescientos/as 1.000 mil 400 cuatrocientos/as 2.000 dos mil 500 quinientos/as 1.000.000 un millón (de) $9,000,000 La casa (muy grande) cuesta nueve millónes de dólares. El carro cuesta trece mil dólares. El vestido cuesta dos mil ciento noventa y nueve dólares.

¡Ojo! 176 Remember, if you are saying a hundreds number with an item (like 100 purses or 200 dollars), you have to make it agree in gender! 100 cien 600 seiscientos/as 101 ciento uno/a 700 setecientos/as 102 ciento dos 800 ochocientos/as 200 doscientos/as 900 novecientos/as 300 trescientos/as 1.000 mil 400 cuatrocientos/as 2.000 dos mil 500 quinientos/as 1.000.000 un millón (de)

Practice: complete the costar practice worksheet 175 $55 $138 $8 $3 $104 $42 $62 $75 $121 $33

Tarea Finish Costar Practice Worksheet Clothing vocabulary jumbles