Gramática 2.1 Question Formation Colors

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Advertisements

This is an interactive presentation
Accents and Punctuation
Ser vs Estar.
Las Palabras Interrogativas
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
Types of questions Generally speaking, there are three types of questions Tag Sí/no Information seeking.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
What is a subject pronoun? A subject pronoun is a personal pronoun that can be used as the subject of verbs.
Types of questions Generally speaking, there are three types of questions Tag Sí/no Information seeking.
Interrogative words = question words
Asking Questions Interrogativos Cap. 4A Sra Spampinato.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Direct Object Nouns & Pronouns
Me llamo ____________Clase 9N La fecha es el 20 de diciembre del 2011 Propósito # 29: ¿Cómo eres tú ? Actividad Inicial: Copy and complete the sentences.
Me llamo __________ Clase 7IM La fecha es el 9 de noviembre del 2011 Propósito # 19: ¿Conoces un país extranjero? Actividad Inicial: In the following sentences,
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
Capítulo Uno: Primer paso
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Definite Articles ___ chico ___tarea _____papeles _____lecciones exceptions ____mapa ____día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
19 abril– Take quiz and then Tomen los apuntes (take notes) rojo -red anaranjado -orange amarillo -yellow verde -green azul -blue morado- purple violeta.
¿Cómo te llamas? Yo me llamo Ricardo..
-Second most important international language -About 4 million native speakers -Official language of 21 countries.
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Asking Questions Español I - p. 184.
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Review of SER El 4/5 de octubre de NOTES You will copy the following notes on page 39 of your INB. The title for this section is: Review of SER;
Vocabulario 2.1 el 24 de octubre.
Gramática 1.1 Subjects and Verbs in Sentences Subject Pronouns
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
Gramática 6.2 Direct Objects and Direct Object Pronouns
Gramática 2.1 Saber vs. Conocer el 31 de octubre/ el primero de noviembre.
Los interrogativos.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Los interrogativos.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Gramática 2.2 Nouns Definite Articles el 2/3 de noviembre.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Ahora – 1. Take out your homework to be checked. DO NOT pass it forward. 2. Copy down the following and fill in the blanks with the correct form of ser.
La Hora.
Forming questions Grammar Essential 1.
Fecha: martes 26 de febrero de 2013
Interrogativos Capitulo 4A.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Preguntas de conversación Capítulo 2 Exprésate I.
Power Point created by Mrs. Rivera.  To introduce people and say where they are from.  To ask where someone is from.  To say who someone is.
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
Chapter 1 Part 1. Vocabulario Part 1 Como te llamas?- What’s your name? Como se llama usted?- What’s your name? (to an adult) Me llamo…- My name is… Soy…-
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Notes: Preguntas #2. Question Words Who? Question Words Who? ¿Quién?
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Question Word Notes Spanish 1 – Chapter 2. Question Formation To ask a question that may be answered “sí” or “no”, just raise the pitch of your voice.
A conocernos Gramática 1 Question formation Preview Sí or noSí or no No and not Question words.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Question Formation Español Uno.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Question Formation Spanish I Page 52.
Asking Questions ☺.
Transcripción de la presentación:

Gramática 2.1 Question Formation Colors el 21/24 de octubre del 2011

Notes You will copy the following notes on page 49 of your INB. The title for this section is: Question Formation Colors If you run out of room, get a loose leaf-paper and continue your notes there.

¿Si o no? To ask a question that is answered with a yes or no, just raise the pitch of your voice at the end of the question. Subject can go before or after the verb. ¿Vives en Cedar Park? ¿Eres simpático? ¿El señor Luna es alto? ¿Es alto el señor Luna?

¿Si o no? You can answer with si or no. You say no twice to answer: once to mean no and another to mean not. ¿Eres atlético? - Are you athletic? Si, soy atlético. - Yes, I’m athletic. No, no soy atlético. - No, I’m not athletic.

Question Words ¿Cómo eres? – What are you like? ¿Cuándo? – When? ¿Quién eres? – Who are you? ¿Quiénes son? – Who are they? ¿Qué es? – What is it? ¿De dónde eres? – Where are you from? ¿Cuál es tú teléfono? – What is your telephone?

Practica – pg 48 Fill in the blank with the best question words. ¿_____ estas? (Estoy bien, gracias.) ¿_____ te llamas? (Me llamo Jorge.) ¿_____ eres? (Soy de Puerto Rico.) ¿_____ es tu cumpleaños? (Es el 10 de enero.) ¿_____ eres? (Soy simpática y bastante activa.) ¿_____ son ellos? (Son mis amigos Luisa y Oscár.) ¿_____ es? (Son las tres. Tengo que irme.)

Practica – pg 48 Fill in the blank with the best question words. ¿Cómo estas? (Estoy bien, gracias.) ¿Cómo te llamas? (Me llamo Jorge.) ¿De dónde eres? (Soy de Puerto Rico.) ¿Cuándo es tu cumpleaños? (Es el 10 de enero.) ¿Cómo eres? (Soy simpática y bastante activa.) ¿Quiénes son ellos? (Son mis amigos Luisa y Oscár.) ¿Qué hora es? (Son las tres. Tengo que irme.)

Colors rojo rosado anaranjado amarillo verde azul violeta/morado café/marrón negro blanco

After the Quiz rojo rosado anaranjado amarillo verde azul violeta/morado café/marrón negro blanco Use the chart below to complete a color-by-number worksheet. cuarenta y seis anaranjado once rosado tres violeta/morado cien rojo ocho amarillo cincuenta y cuatro azul veintiocho verde cinco café