Práctica oral Los verbos regulares que terminan en -er.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los verbos -ER/-IR En el presente. Los verbos -ER Yo -o Tú -es Él/ella/ud -e Nosotros -emos Vosotros -éis Ellos/ellas/uds -en.
Advertisements

Hagan Ahora Escribe la palabra en español. Escribe la palabra en español. 1. to dance ____________________ 1. to dance ____________________ 2. to sing.
PALABRAS INTERROGATIVAS - DE PREGUNTAS
El verbo – IR- Sra. Medeles Herget Middle School Página 120 en el texto.
Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
Competencia de Frases (oct.) Vocabulario, verbos irregulares y preposiciones 1B.
Ir=to go.
3 al día  1. List 5 cities and / or states with Spanish names.
Las Palabras Interrogativas
El pretérito The Preterite
EL VERBO IR = TO GO.
ER verb review and IR verbs By: Sr. Correa. -ER verbs comer correr -IR verbs escribir vivir aprender comprender beber vender leer abrir compartir recibir.
IR - TO GO IR is another irregular verb. Its conjugation does not follow a regular pattern. It must be memorized:(
Meta: talk about gifts and past events Pruebita: estudiantes El tiburontiburon Escuchar pg. 354 act 11 Pg. 360 otro vocabulario Flashitos Hace + tiempo.
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
Por El Señor Redaelli. yo I tú you (familiar) usted you (formal) él he ella she.
Vocabulario Section C. Introductions For introducing boys: Éste es __________. Él es un compañero de clase. This is ___________. He is a classmate. Encantado(a).
AVANCEMOS 2 UNIDAD 1 LECCIÓN 2 – UNOS VERBOS PRETÉRITOS IRREGULARES – IR, SER, HACER, VER & DAR.
Double Object Pronouns. What is a pronoun? Replaces the noun in the sentence. What are pronouns we know in Spanish? Subject Pronouns: Yo,tú, él, ella,
Interrogative words = question words
Objective: to be able to identify subjects and proper conjugations. Bellwork: Bellwork: 1.Where were the 2 men from that were trying to illegally immigrate?
Unit 7: All About People Oscar Wilde Henry VIII William Shakespeare.
Asking Questions Interrogativos Cap. 4A Sra Spampinato.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Subject / Object Questions
Soy Señora Neumann. Soy una profesora inteligente. Enseño en la escuela de Warwick. En general, soy reservada y ordenada. Según mi familia soy perfeccionista,
Jeopardy El futuro y Tener exp. Q $100 Q $100 Q $100 Q $100 Q $100
Subject Pronouns and Ser
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Verb Conjugations. ¿QUE SON?¿Por qué? WHAT ARE THEY? Why conjugate? THEY ARE CHANGES MADE TO THE VERB THEY MAKE IT CLEAR WHO OR WHAT IS DOING WHAT.
VOCABULARIO Las preguntas. 1. la pregunta (las preguntas) the question (the questions) 2. ¿Qué? What? 3. ¿Quién? Who/Whom? 4. ¿Cuándo? When?
SE Impersonal Realidades 2.7A. In English the passive voice is rarely used. Meat is sold at the butcher shop. Fresh vegetables are sold here.
The Present Tense of ir (to go)
El Imperfecto Los Verbos en -ER/-IR. El Imperfecto Usos del Imperfecto: –Express habitual or repeated actions/events in the past –Actions without definite.
El verbo estar to be. Lets review the persons yo I nosotros we tú you (friend/family) vosotros (yall) él/ella/usted (he/she/you) ellos/ustedes (they,
Asking Questions Español I - p. 184.
4.1 Present tense of ir El verbo ir (to go) Asking and telling (to where) someone is going To ask: ¿Adónde + ir + subject ? To tell: Subject + ir + a +
El verbo “ser” para identificar a personas
Hay 7 preguntas aquí sobre las clases y los profesores. In the #1 space on your sheet, write the ANSWERS in Spanish to the corresponding questions. In.
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
UNIDAD 2 ETAPA 2 NIVEL 1 MI HORARIO. En esta etapa vas a aprender a: (In this stage/phase you are going to learn to:) Tell what time it is and at what.
Los interrogativos.
¡Spanish –er and –ir verbs!. Verbs de er y ir (Infinitivos) ERIR Comer = to eatVivir = to live Beber = to drinkRecibir = to receive Leer = to readEscribir.
Tu sala de clases Part II.
Los interrogativos.
The Preterite/El Pretérito
Para Empezar: En La Escuela
-ER and –IR verbs Monteverde, also known as the Cloud Forest (Bosque nuboso) is a major ecoturismo destination in Costa Rica. It is home to the Reserva.
Me gusta…. How to talk about what we like Me gusta leer. Te gusta leer. Le gusta leer. Nos gusta leer. Os gusta leer. Les gusta leer. I like to read.
Los tiempos pasados El imperfecto y El pretérito.
Revision form 4 Que hay chapters 1-3. going to future… I am going to travel abroad. Voy a viajar al extranjero. We are going to go to the supermarket.
¿Cómo se llama? ¿Cómo es (físicamente)? ¿Qué tiene como familia? ¿Tiene animales en casa? ¿Dónde vive? ¿Dónde trabaja? ¿Qué le gusta hacer? ¿Qué no le.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
Regular AR verbs Preterite conjugation rules. We conjugate verbs differently in the preterite to indicate that the action was completed in the past. A.
Ir + a + infinitive Going + infinitive (Know how to spell in all forms)
E L FUTURO Y LAS PIZARRAS Próximo/a = next. T RADUCE I will have a lot of money. Tendré mucho dinero. I will place the order (orden) tomorrow. Pondré.
Using ir + a + the infinitive. What is an infinitive verb? A verb that ends in –ar, -er, or –ir in Spanish or that begins with to in English. Ejemplos:
Interrogativos Capitulo 4A.
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el 2 de febrero del 2012 Propósito # 28: ¿Cómo repasamos para el examen de la Unidad 7? Actividad Inicial: Escribe.
-ar, -er and –ir verbs in the present tense
PASADO DEL VERBO “TO BE”
Repaso Subject pronouns. Definition Subject Pronouns – the pronoun that takes the place of the noun at the beginning of the sentence. The subject pronoun.
Chapter 1 Part 1. Vocabulario Part 1 Como te llamas?- What’s your name? Como se llama usted?- What’s your name? (to an adult) Me llamo…- My name is… Soy…-
Notes: Preguntas #2. Question Words Who? Question Words Who? ¿Quién?
Chapter 1 vocabulary review Instructions Select a letter from the table. Read the Spanish word. Select the best meaning in English from the choices. Start.
Juego de traducción en filas
Regular –ER verbs Regular –ER verbs are a family of verbs. They are similar to –AR verbs because all “Regular –ER verbs” follow a pattern…
Los verbos regulares que terminan en -er
Práctica oral Los verbos regulares que terminan en -ar.
Transcripción de la presentación:

Práctica oral Los verbos regulares que terminan en -er

Vamos a hacer preguntas con palabras interrogativas y contestarlas con los verbos regulares que terminan en –er: What? When? Where? Who? (singular) Who? (plural) How? Why? ¿Qué? ¿ Cuándo? ¿ Dónde? ¿ Quién? ¿ Quiénes? ¿ Cómo? ¿ Por qué?

C1: Who (plural) ate in a restaurant last night? C:2 My parents ate in a restaurant last night. C1: ¿Quiénes comieron en un restaurante anoche? C2: Mis padres comieron en un restaurante anoche.

C2: What are they drinking? C1: They are drinking water. C2: ¿Qué beben ellos? C1: Ellos beben agua.

C1: Where would the students learn Spanish? C2: The students would learn Spanish in Costa Rica. C1: ¿Dónde aprenderían español los estudiantes. C2: Los estudiantes aprenderían español en Costa Rica.

C2: When did you (tú) sell your car? C1: I sold my car last week. C2: ¿ Cuándo vendiste tu carro? C1: Yo vendí mi carro la semana pasada.

C1: When will you all understand Spanish? C2: We will understand Spanish soon. C1: ¿Cuándo comprenderán Uds. español? C2: Comprenderemos español pronto.

C2: How did the student used to respond? C1: The student used to respond in English. C2: ¿Cómo respondía el estudiante? C1: El estudiante respondía en inglés.

C1: Who (singular) broke the computer? C2: The bad boy broke the computer. C1: ¿Quién rompió la computadora? C2: El chico malo rompió la computadora.

C2: Why did she sell the house? C1: She sold the house because it was in a bad neighborhood. C2: ¿Por qué vendió la casa ella? C1: Ella vendió la casa porque estaba en un barrio malo.

Expresen los mandatos por turnos. (Comer) despacio. (tú) (No beber) cerveza. (tú) (Aprender) español. (Uds.) (Responder) en clase.(Ud.) (No romper) sus juguetes. (Uds.) (Vender) muchas camisetas. (Uds.) (No comer) demasiado helado. (Ud.) (Beber) agua cada día. (tú) Come despacio. No bebas cerveza. Aprendan español. Responda en clase. No rompan sus juguetes. Vendan muchas camisetas. No coma demasiado helado. Bebe agua cada día.

Para ganar dinero… Did you all understand? ¿Comprendieron Uds.? What did you sell yesterday? (tú) ¿Qué vendiste tú ayer? Were the students learning in school? ¿ Aprendían los estudiantes en la escuela? Did your friend eat in the cafeteria at 1:00? ¿ Comió tu amigo en la cafetería a la una? When will you respond ? (Ud.) ¿ Cuándo responderá Ud.? Do you eat in many restaurants? (tú) ¿ Comes tú en muchos restaurantes?

Would you (Ud.) sell your car? ¿Vendería Ud. su carro? What were you all learning yesterday? ¿Qué aprendían Uds. ayer? Will he sell the car next week? ¿ Venderá él el carro la semana próxima ? Will we learn the vocabulary? ¿ Aprenderemos el vocabulario nosotros? When will you all understand Spanish? ¿ Cuándo comprenderán Uds. español? Did she break the window ? ¿ Rompió la ventana ella?