Occupational Health and Safety Training for Farmworkers

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
El Uso de Químicos en el Lugar de Trabajo
Irregular Preterite  There are several irregular verbs in the preterite. In this presentation, we ’ ll take a look at the most important ones.
E-I Pedir ayuda = To ask for help -Yo pido ayuda en la clase -Tu pides ayuda en la casa -Juancho pide ayuda todos los dias -Nosotros pedimos ayuda -Ellos.
Unidad 5: Posibles efectos de la exposición al lado-A (Iso) Espuma de poliuretano en spray (SPF) de baja presión de dos componentes.
Hunger… El hambre... What can do you as a person in abundance? ¿Qué puede hacer usted como una persona en la abundancia?
Unidad 13: Manipulación, almacenamiento y eliminación de productos SPF de baja presión.
Safety Program Management Safety and Health Management This material was produced under grant number 46D6-HT23 from the Occupational Safety and Health.
Unidad 2: Comunicación de riesgos
The subjunctive is not a tense; rather, it is a mood. Tense refers to when an action takes place (past, present, future), while mood merely reflects how.
Unidad 10: Primeros auxilios generales. Disclaimer This material was produced under grant number SH from the Occupational Safety and Health Administration,
Unidad 3: Posible exposición química
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Stem-changing verbs.
The present tense of –ar, -er, and –ir verbs that have stem changes Lección 4.
PPE – Personal Protective Equipment
Insolación 11/ /2013.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Por vs. Para La Clase de Español.
Unidad 12: Respuesta a emergencias Cuando se usa un equipo rociador de espuma de poliuretano en spray (SPF) de baja presión de dos componentes.
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
Conjugating AR verbs What is an –AR verb?. First, let’s talk about verbs… What is an infinitive? The basic form of a verb Means “to do something” Has.
Orientaci ó n de OSHA “This material was produced under grant number SH F-17 from the Occupational Safety and Health Administration, U.S. Department.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Subjunctivo – Cláusulas Adverbiales
ANTE TODO In both Spanish and English, conjunctions are words or phrases that connect other words and clauses in sentences. Certain conjunctions commonly.
Espanol Megan Sands La comida.
Federación de servicios a la ciudadanía medios de comunicación, artes, cultura y deportes The impact of noise on musicians Looking for solutions.
OR-OSHA – PESO 10 TOOLBOX SHEET For COMPLETE information call OR-OSHA 1 (800) or visit HOJA INFORMATIVA DE OR-OSHA - PESO 10 Para.
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
Stem-Changing verbs.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Lección 6 pág An adverbial clause is one that modifies or describes verbs, adjectives, or other adverbs. It describes how, why, or where an action.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
English Lesson 3.
Vocabulario de Sociales Tercer grado Líderes, personas que mejoran la comunidad.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
SPONGE: To begin the day, re-join your groups and continue working on the skits you began last Thursday (jueves en espanol). You will only have minutes.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Review of –CAR –GAR –ZAR in the preterite Conocer in the preterite The impersonal “se” and passive “se”
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Yo Puedo… …negotiate and come to a conclusion …compare my spending habits to those of my classmates AND peers from Argentina …agree and disagree …talk.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
USE OF SUBJUNCTIVE & INDICATIVE IN ADVERBIAL CLAUSES.
CONDITIONAL PERFECT TENSE CONJUGACION
REFLEXIVE VERBS IN SPANISH Pregunta esencial: How do I use relfexive verbs with their pronouns to talk about what people do for themselves.
Put your body projects/papers on the table in the back.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
If you won the lottery, what would you do?
The Present Progressive Tense Página 278 Present Progressive We use the present tense to talk about an action that always or often takes place or that.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 1/5/16 Discrimination based on gender (which is almost but not always discrimination against women) In employment In sports.
¡Bienvenidos a clase! lunes, el 6 de abril. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.tener + que + infinitive 2.hace + time expressions 3.adverbios.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
THE SUBJUNCTIVE MOOD Spanish 2 – 6.2. THE PRESENT SUBJUNCTIVE In English, we say “I hope that…” to express hopes & wishes. Verbs that follow such expressions.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Logros y experiencias. Lengua extranjera. L.E.L.I. Paulina.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Present Tense of AR Verbs Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
First Grade Dual High Frequency Words
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved The verb ir (to go) is irregular in the present tense. Note that, except for the yo form.
PRESENT CONTINUOUS(1) We form the Present Continuous like this: Be + (verb)-ing form: I am eating a sandwich Here are the forms of the Present Continuos:
My life Name: benjamín Aravena barrios Thicher: Alexis fernandes DATE: 26|06|2018 COURSE: 7°BASICO.
Transcripción de la presentación:

Occupational Health and Safety Training for Farmworkers Salud y Seguridad en el Trabajo Entrenamiento para Trabajadores del Campo Training funded by OSHA Susan Harwood Grant SH24883SH3

Occupational Safety and Health Administration - OSHA OSHA is a branch of the Department of Labor that issues and enforces safety regulations in the workplace. According to OSHA, workers have the right to a safe and healthy workplace. The employer is responsible for providing a safe workplace. Following we are going to talk about worker’s rights. OSHA es una rama del Departamento de Trabajo la cual promulga y hace cumplir regulaciones de seguridad en el sitio de trabajo. De acuerdo a OSHA, los trabajadores tienen el derecho a un sitio de trabajo saludable y seguro. El empleador es responsable de proveer un sitio de trabajo seguro. A continuación vamos a hablar de esos derechos de los trabajadores.

Worker Rights / Derechos del Trabajador 1. Right to a safe and healthy workplace Derecho a un sitio de trabajo seguro y saludable Can you think of a situation where this worker’s right is enforced or one where this right it’s violated? Pueden pensar en una situación en la cual este derecho del trabajador se hace cumplir o uno donde este derecho es violado?

Worker Rights/ Derechos del Trabajador 2. Right to receive information Derecho a recibir información Can you think of a situation where this worker’s right is enforced or one where this right it’s violated? Pueden pensar en una situación en la cual este derecho del trabajador se hace cumplir o uno donde este derecho es violado?

Worker Rights/ Derechos del Trabajador 3. Right to receive training Derecho a recibir entrenamiento Can you think of a situation where this worker’s right is enforced or one where this right it’s violated? Pueden pensar en una situación en la cual este derecho del trabajador se hace cumplir o uno donde este derecho es violado?

Worker Rights/ Derechos del Trabajador 4. Right to request that a dangerous situation be changed, to file complaints, and to participate in the process Derecho a pedir que una situación peligrosa sea cambiada, a poner quejas, y a participar en el proceso Can you think of a situation where this worker’s right is enforced or one where this right it’s violated? Pueden pensar en una situación en la cual este derecho del trabajador se hace cumplir o uno donde este derecho es violado?

Worker Rights/ Derechos del Trabajador 5. Right to be protected against retaliation including whistleblower protection Derecho a ser protegido contra represalias incluyendo protección a denunciantes / soplones Can you think of a situation where this worker’s right is enforced or one where this right it’s violated? Pueden pensar en una situación en la cual este derecho del trabajador se hace cumplir o uno donde este derecho es violado?

Agree or Disagree? Está de Acuerdo o no? “Most injuries and illnesses on the job happen because workers make mistakes or are careless.” Está de Acuerdo o no? “La mayoría de las lesiones y enfermedades en el trabajo ocurren porque los trabajadores cometen errores y no tienen cuidado” Do you agree with this statement? Why? Why not? The employer is responsible for providing a workplace that is safe and healthy. Many employers blame the workers but it is the employer who should make sure that all possible controls are in place to minimize the impact of worker’s mistakes. Esta de acuerdo con esta frase? Por que? Por que no? El empleador es responsable de proveer un sitio de trabajo seguro y saludable. Muchos empleadores culpan a los trabajadores pero es el empleador quien debe asegurar que haya todos los controles posibles para minimizar el impacto de los errores de los trabajadores.

Hazard Identification / Identificación de Peligros Hazard mapping Body mapping Safety Data Sheets Interviews Surveys Reports Machine user’s guide Mapa de peligros Mapa del cuerpo Hojas de datos de seguridad Entrevistas Encuestas Reportes Manual del usuario de máquinas There are many ways workers can identify hazards in the workplace. Hazard is not the same as risk. The risk is the probability of being affected by hazards. Talking with workers and listening to their stories of injuries in the workplace helps to identify areas with more hazards. Hazards identification is the first step to hazards control. Hay muchas maneras en las cuales los trabajadores pueden identificar los peligros en el sitio de trabajo. El peligro no es lo mismo que el riesgo. El riesgo es la probabilidad de ser afectado por los peligros. Hablar con los trabajadores y escuchar sus historias de lesiones en el sitio de trabajo ayuda a identificar las áreas con mas peligros. La identificación de peligros es el primer paso en el control de esos peligros.

Credit: drawing by workers from IWJ Worker Centers Network Hazard mapping for farm worker, landscaping or nursery worker. What are some of the hazards shown in this map? Ergonomic hazards: Awkward positions, lifting heavy loads Weather: rain, lighting, heat stress Biological hazards: allergies, plant poison, snakes, bugs Physical hazards: cuts, slips, crushing of feet or hands, hazards associated with equipment and machinery Other: noise Mapa de peligros para trabajadores del campo, de jardineria o de vivero. Cuales son algunos de los peligros que se muestran en este mapa? Peligros ergonomicos: posiciones extremas, cargas pesadas Clima: lluvia, rayos, estres for calor Peligros biologicos: alergias, venenos de plantas, culebras, insectos Peligros fisicos: cortadas, resbaladas, aplastamiento de pies o manos, peligros asociados con equipo y maquinaria Otros: ruido Credit: drawing by workers from IWJ Worker Centers Network

Peligros mas frecuentes para los trabajadores del campo / Most Common Hazards for Farmworkers ¿Cuáles son algunos ejemplos de peligros que usted encuentra en su trabajo? What are some examples of hazards that you might find at work?

Think About Hazards for Crop Production / Piense en Peligros de Cultivos Planting Harvesting Managing crops Fertilizers Pest control Weed control Machinery Soil management Others Sembrado Cosecha Manejo del cultivo Fertilizantes Control de Plagas Control de Malezas Uso de Maquinaria Manejo de suelos Otros Hazard mapping activity: In small groups of workers draw a “blue print” of their workplace and try to identify as many hazards as possible. Think about all the tasks associated with your job.

Think About Hazards - Animal Production / Piense en Peligros - Producción Animal Handling animals Feeding Managing animals’ health Immunizations Pest control Nursery/Hatchery etc Machinery Production (milking, slaughter, recollection, etc.) Others Manejo de animales Alimentación Manejo de salud animal Inmunizaciones Control de Plagas Criado Uso de Maquinaria Producción (ordeño, sacrificio, recolección, etc.) Otros After all the groups complete their maps, each group should present to the class and discuss the hazards depicted on the maps.

Hazards to farm workers / Peligros para trabajadores del campo Heat Stress / Estres por calor Verbal abuse / Abuso verbal Credit: drawings by workers from IWJ Worker Centers Network

Hazards to farm workers / Peligros para trabajadores del campo Spraying of Chemicals / Fumigando quimicos Malfunctioning equipment / Equipo que no funciona Chemicals such as herbicides, fungicides or pesticides could be sprayed to cover large areas. In many cases workers are still in the fields when these chemicals are sprayed, they are unaware and unprepared for this exposure. Malfunctioning equipment: disabled safety sound alarms, working on moving trucks, old equipment or equipment lacking proper maintenance. Químicos tales como herbicidas, fungicidas, o insecticidas pueden ser aplicados en forma aérea para cubrir áreas grandes. En muchos casos los trabajadores están todavía en los campos cuando esos químicos son aplicados, ellos no saben y no están preparados para esta exposición. Equipo que no funciona: alarmas sonoras desactivadas, trabajando en camiones en movimiento, equipo viejo o que no tiene el mantenimiento adecuado. Credit: drawings by workers from IWJ Worker Centers Network

Hazards to farm workers / Peligros para trabajadores del campo Handling Animals / Manejo de animales Handling Animals – Calves Nursery/ Manejo de animales - Becerritas Bad tempered animals Wet surfaces Disinfecting solutions Biological hazards: sick animals, medicine or vaccines for animals Animales de mal genio o bravos Superficies mojadas Soluciones desinfectantes Peligros biológicos: animales enfermos, medicina o vacunas para animales

What are Pesticides? / ¿Qué son los Pesticidas? What are Pesticides? ¿Cuáles son algunos ejemplos de pesticidas que a lo mejor usted utiliza en su hogar o trabajo? What are some examples of pesticides that you might use at home or work?

¿Dónde Se Encuentran los Pesticidas. ¿Cómo Se Aplican ¿Dónde Se Encuentran los Pesticidas? ¿Cómo Se Aplican? / Where do you find pesticides? How are they applied? Los pesticidas se aplican como líquidos o aerosoles, en polvos o gránulos, y como gases. Si usted trabaja en los campos, las huertas, y/o los invernaderos usted puede estar en contacto con los pesticidas, muchas veces sin saberlo. Pesticides are applied as liquids or sprays, as powders or granules, and as gases. If you work in fields, orchards, and greenhouses you can come into contact with pesticides, often without realizing it.

When pesticides are being applied to plants workers should use all necessary PPE. Cuando se estan aplicando pesticidas, los trabajadores deben usar todo el PPE necesario.

Residuos de los Pesticidas/ Pesticide Residues Después de que los pesticidas se utilizan en los campos, las huertas, y/o los invernaderos queda un poquito del pesticida que le llaman un “residuo”. No siempre se puede ver u oler un residuo. Por esta razón los residuos de los pesticidas son peligrosos - usted no siempre sabe que están allí. After pesticides are used in the fields, orchards, and greenhouses they leave behind something called a residue. You can’t always see or smell a residue. This is why pesticide residues are dangerous - you don’t always know that they are there.

Residuos de los Pesticidas / Pesticide Residues Los residuos de los pesticidas pueden acumularse en su ropa y cuerpo mientras trabaja, y usted puede llevarse a estos residuos a casa sin saberlo. Pesticide residues can get on your clothes and body as you work, and you can take these residues home with you without even knowing it.

¿Alguno de ustedes saben como esto puede pasar? ¿Cómo Entran los Pesticidas al Cuerpo? How do Pesticides Enter the Body? Ahora que hemos hablado de residuos es importante entender cómo estos consiguen a su cuerpo. ¿Alguno de ustedes saben como esto puede pasar? Now that we’ve talked about residues it’s important to understand how these residues get into your body. Does anyone know how this can happen?? The instructor should invite participation and discuss experiences from the workers. Talk about the name of the pesticide, how the exposure could occur, and possible health effects.

Rutas de Exposición / Routes of Exposure Los pesticidas pueden entrar a su cuerpo a través de: Su boca comiendo las frutas y verduras con residuos de pesticidas. Su nariz respirando los residuos de los pesticidas. Pesticides can get into your body through: Your mouth by eating fruits and vegetables with pesticide residues on them. Your nose by breathing the pesticide residues.

Rutas de la Exposición / Routes of Exposure Tocando o frotando sus ojos cuando usted está trabajando en los campos. Sus manos u otras áreas de la piel cuando están en contacto con residuos de pesticidas. ¿Puede pensar en otros ejemplos? Cual creen que es la ruta mas común? Your eyes by rubbing them while you are working in the fields Your hands or other areas of skin by coming into contact with pesticide residues Can you think of any other examples? What do you think is the most common route?

Señales y Símbolos / Signs and Symbols Los campos donde se ha aplicado pesticidas deben tener señales informando posible restricciones Ustedes han visto estas señales? Están en un idioma que los trabajadores entienden? Fields where pesticides has been applied should have signs informing about possible restrictions. Have you seen those signs? Are they in a language workers understand?

What other warning signs have you seen on the fields What other warning signs have you seen on the fields? Has someone explained the meaning of those signs to you?

Signs meanings REI Restricted Entry Interval is usually hours (included in label) PHI Pre Harvest Interval usually expressed in days (depends on pesticide and crop) R#: Insecticide Resistance Action Committee Code Number Herbicide Rotation Guide Fungicide Resistance Action Committee Code Number

Hazards Control (In order of effectiveness) First - Elimination or substitution Engineering controls Changing a machine or work environment Work practices Changing how or when the job is done Administrative controls Training on how to perform tasks, breaks, shifts Last line of control: Personal Protective Equipment (PPE) It’s the least protective

Control de Peligros (En orden de efectividad) Primero – Eliminar o substituir Controles de Ingeniería Cambiar una maquina o el ambiente de trabajo Prácticas de trabajo Cambiar cómo o dónde se hace un trabajo Controles Administrativos Entrenamiento en cómo realizar trabajos, descansos, turnos, etc. Ultima línea de control: Equipo de Protección Personal (PPE) Es el que protege menos

Farming is important but so is your health! El trabajo del campo es importante pero su salud también lo es!

Disclaimer / Renuncia a Responsabilidad This material was developed by IWJ and was funded in whole or in part with federal funds from the Occupational Safety and Health Administration, U.S. Department of Labor, under Susan Harwood grant SH24883SH3. These materials do not necessarily reflect the views or policies of the U.S. Department of Labor, nor does mention of trade names, commercial products, or organizations imply endorsement by the U.S. Government. Este material fue desarrollado por IWJ con fondos federales parciales o totales de la Administración de Seguridad y Salud Ocupacional, Departamento de Trabajo de U.S.A, bajo la beca de Susan Harwood numero SH24883SH3. Estos materiales no necesariamente reflejan los puntos de vista o politicas del Departamento de Trabajo de U.S.A., ni la mención de marcas, productos comerciales o de organizaciones implican el aval por parte del Gobierno de U.S.A.