Hacer ahora: Translate the sentences of #15, p.16 to English. 1. I need to buy a lot (many) posters for my room. 2. Dana wants to meet (get to know) some.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You can also spell these numbers this way: diez y ______ You can do the same for the 20s …. Veinte.
Advertisements

Los Números Vocabulary notes.
Numbers 100 to 2,000,000 Mosaicos (pp. 108,109). Malena Malena learned the numbers from 0 to 99, and now she would like to learn more numbers. She is.
5 1 3 Los números
Los Números cero uno dos tres cuatro cinco seis siete ocho nueve diez
Los números 0 – 100 y las matemáticas.
Categorías Present Tense – ar Verbs La HoraWords of.
Es el 7 de marzo Grammar Quiz 4-1 el miércoles Review Sheet due Wednesday.
Capítulo 4 Vocabulario y Gramática 1
Warm-up : completa las oraciones part A in your work sheet.
Warm Up, el miércoles, el 5 de septiembre
Cero.
Español I capítulo 2 tercer paso ¡Organízate!
Pronombres de objetos directos … …dónde los ponemos y como los usamos.
Somos estudiantes. At what time is…? What time is it? At…o’clock. It is…o’clock. In the morning In the afternoon At night Hour, time Schedule ¿A qué hora.
Uno 1.
Vocabulario Los números
Week #4 Numbers. Numbers 0cero 1uno 2dos 3tres 4cuatro 5cinco 6seis 7siete 8ocho 9nueve 10diez 11 11once 12doce 13trece 14catorce 15quince 16dieciséis.
Los números.
2.4 Numbers PARA CONTAR.
Los números.
Introductions warm-up With a partner, you will have a short conversation in Spanish as though you are meeting for the first time. Your conversation should.
Los Números.
Tópico: Somos estudiantes Essential Question: How can I talk about my schedule & describe my classes in Spanish? Presentación de Vocabulario 2.1 Unidad.
Treinta. Treinta y uno Cuarenta Cuarenta y cinco.
10 = diez 20 = veinte 30 = treinta 40 = cuarenta 50 = cincuenta 60 = sesenta 70 = setenta 80 = ochenta 90 = noventa 100 = cien.
Hagan Ahora Sit in your seat. Get out your cuaderno and lapiz.
Español 1 -- Cap. 2 - Tercer Paso
HACER AHORA – Complete in notebook
HACER AHORA:Answer the following questions. 1.¿Qué tienes? (a poster) 2.¿Qué tiene Raul? (a magazine) 3.¿Qué tienen Marta y Luis? (some plants) 4.¿Qué.
Hacer Ahora What is the difference between: a) ¿Qué hora es? b) ¿A qué hora es…? Answer the questions: c) ¿A qué hora es la clase de español? Es a las.
Department of Modern Languages. Gramática nueva pongo pones pone ponemos ponéis ponen poner = to put, to place, to set (a table)
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
10 Diez.
Costar and numbers to one millon. Use the verb costar (which means to cost) to talk about what something costs. Costar is only used in the third person,
Telling Time Capítulo 2 Español 1A. ¿Qué hora es? (What time is it?) 1: Es la una. (It is 1 o’clock.) 1: Es la una. (It is 1 o’clock.) 2-12: Son las ___.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
Tener Capítulo: 4.
The Numbers 0–100 (Los números del 0 al 100).
Repasar de los verbos irregulares en las formas de yo Yo / saber / hablar español Yo / hacer /mi tarea en la biblioteca Yo / oír / a mi hermano Yo / tener.
6 Y 7 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) How many beds are in your room? 2) There are many beds in my room. 3) How many lamps are in Lauren’s room?
30/11/20091 Tercer Paso: Talking about what you need to do and want to do Página 56 Capítulo 2: ¡Organízate!
Necesitar y Querer. You will use the verb NECESITAR (to need) yo necesitonosotros necesitamos tú necesitas él ellos ella necesitaellanecesitan ustedustedes.
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 11de abril del 2013 Propósito # 45: ¿Conoces un país extranjero? Actividad Inicial: In the following sentences,
Repaso Tercer Paso Vocabs Infinitives Wanting and Needing to do something.
R17 actividad 8 Este fin de semana yo comprar cosas para la escuela.
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
-Create 2 “6 box foldables” and glue them on the appropriate pages, per your TOC TODAY: -Glue your vocabulary on the correct page (per your TOC) - START.
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 6 de diciembre del 2011 Propósito # 19: ¿Conoces una persona famosa? Actividad Inicial: In the following sentences,
10 = diez 20 = veinte 30 = treinta 40 = cuarenta 50 = cincuenta 60 = sesenta 70 = setenta 80 = ochenta 90 = noventa 100 = cien.
Numbers
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
27 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I have 10 pencils. 2) You need to organize your room. 3) She needs to meet new friends? 4) There is a pencil.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
SPANISH I SEMANA CUATRO. PARA EMPEZAR Please write the number of your age in Spanish!
Hagan ahora: (Do Now)
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
El Colegio La Cultura T/F ¿Cómo se dice? Cuanto(a/s) Mucho(a/s) Un/una/ unos/unas Yo/Tú/É l/Ella
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
FechaTipo de ExamenSujeto 17 / 3 /15PruebaGUSTAR 18 / 3 /15PruebaQUERER 19 / 3 /15PruebaVocabulario 3.1, ropa 20 / 3 /15ExamenExamen / 3 /15Prueba-AR.
21 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) You need to go to the mall. 2) Does she want to go to the mall? 3) Do you need to go to the mall? 4) Do we.
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
Los números:
Transcripción de la presentación:

Hacer ahora: Translate the sentences of #15, p.16 to English. 1. I need to buy a lot (many) posters for my room. 2. Dana wants to meet (get to know) some new friends. 3. Tareka needs to buy some notebooks. 4. You need to put the books in the backpack. No? 5. Do you want to go to the mall today?

Las respuestas de la tarea: # poner 2. encontrar 3. comprar 4. ir 5. ir 6. encontrar 7. conocer #15 – 1. Comprar 2. Conocer 3. Comprar 4. Poner 5. ir

Hacer To do Poner To put/place Encontrar To find Ir al centro comercial To go to the mall Conocer a To meet/get to know Comprar muchas cosas To buy many things Organizar To organize

Las respuestas – p.60 - #25 1. G 2. D 3. A 4. B 5. F 6. H 7. C 8. E

P. 61, Act. 29 Match the sentences below to the correct statement from the book. a) Él necesita comprar un diccionario. b) Ella necesita comprar un reloj. c) Ella necesita organizar su cuarto. d) Ella necesita conocer a nuevos amigos. e) Ella necesita comprar la ropa. f) Él necesita comprar materiales para escuela. g) Él necesita comprar una lámpara

Complete p.61 - #28. Translate these sentences into Spanish. 1. What do you want to do? 2. What do you need to buy? 3. I need to organize my room. 4. I don’t want to do my HW. 5. I need a backpack for school. 6. What does Esteban want to do? 7. I want to go to the pizzeria. ¿Qué quieres hacer? ¿Qué necesitas comprar? Necesito organizar mi cuarto. No quiero hacer la tarea. Necesito una mochila para escuela. ¿Qué quiere hacer Esteban? Quiero ir a la pizzería.

Fill in the blanks with the correct infinitives below. The number in () shows how many times they are used. Silvia: Yo necesito (1) ______ mis cosas en el armario. Mi cuarto está muy desorganizado. También quiero(2) ______ mi dinero. Necesito (3)______ el libro para la clase de inglés. Mario: Bueno, yo quiero (4)_______ al centro comercial. Si quieres, podemos (we can) (5)______ juntos (together). Silvia: Buena idea. Pero tengo que (6)______ a Linda y Michael en la plaza a las cinco (at 5:00). ¿Quieres tú (7)_______ a mis amigos? Mario: Sí. ¡Vamos a la plaza a las cinco! comprar (1) conocer (2) econtrar (1) poner (1) ir (2) poner encontrar comprar ir conocer

Los números Cuarenta ◦ Cuarenta y dos Cincuenta ◦ Cincuenta y tres Sesenta ◦ Sesenta y cuatro Setenta 80 - Ochenta 90 - Noventa Cien Write the following noumbers in Spanish : a.47 b.58 c.61 d.77 e.89 f.94 Cuarenta y siete Cincuenta y ocho Sesenta y uno Setenta y siete Ochenta y nueve Noventa y cuatro

Los números Ciento uno Ciento dos Ciento tres Ciento cincuenta Ciento setenta y cinco Ciento noventa y nueve How would you say : a.110 b.115 c.137 d.145 e.180 f.193 Ciento diez Ciento quince Ciento treinta y siete Ciento cuarenta y cinco Ciento ochenta Ciento noventa y tres

Los números When you have “uno” at the end of a number (i.e. cuarenta y uno - 41) it changes before masculine & feminine nouns: ◦ Masculine nouns:  Cuarenta y un cuadernos - 41 notebooks ◦ Feminine nouns:  Cuarenta y una reglas - 41 rulers

Row Game 1. 3 endings for infinitives 2. To organize… 3. To go… 4. To find… 5. “Conocer” means… 6. “Comprar” means… 7. “Poner” means… 8. Translate: ¿Qué necesitas hacer?