UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Too, too much, too many, enough L.E.L.I. Paulina.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Gusta, again! Earlier in the course, we saw how to express likes and dislikes about activities, i.e., gusta + a verb. In this slide show, we are going.
Advertisements

Superlatives Page 280 Realidades 1.
Making comparisons Cap. 1B, pág. 53. How do we describe someone or something? Ser + adjective Brad Pitt es muy guapo. Not just descriptions….. what about.
Writing Definitions. Instructions Definitions should be complete and full of enough detail that one cannot mistake the word for something else. Definitions.
ANTE TODO Indefinite words refer to people and things that are not specific, for example, someone or something. Negative words deny the existence of people.
Affirmative and Negative Words
El Comparativo y El Superlativo
PRONOUNS after PREPOSITIONS
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Adverbs Mosaicos, p. 138.
Comparatives.
Me llamo __________ Clase 7IM La fecha es el 10 de noviembre del 2011 Propósito # 20: ¿Conoces una persona famosa? Actividad Inicial: In the following.
Los adjetivos demostrativos
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Affirmative and Negative Words
Comparatives Page 53 Realidades 2.
Affirmative and Negative Words U7L1 Avancemos Affirmative Words Algo = something Tengo algo en mi mochila. Alguien = someone ¿Alguien me escucha?
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Making comparisons In this slide show, well look at ways of expressing differences and similarities.
El verbo gustar. The verb gustar is used to talk about things that you or someone else likes to do. Gustar translates to ____ is pleasing to me in English.
¿Saber o Conocer?, esta es la cuestión…. Saber o Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber"
Dibujar.
Ser Possession. Ser for possessive When using ser as a possessive, there are two essential things to remember: – A form of the verb “ser” and the word.
Inglés 5 (English 5)   UNIDAD 2
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Regular –ar verbs Hablo Trabajamos Practica Tocas Pasean Estudiáis Pasa Nadan montamos patináis canto alquilas Toma Regresan.
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
Irregular Preterites. Irregulars in the preterite  These verbs are irregular in the preterite. Ponerse can be followed by an adjective or by a + an infinitive.
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: Be going to L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo Enero.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: So/Neither L.E.L.I. Maria del Rosario Nolasquez Trejo.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: Future time expressions L.E.L.I. Paulina Trujillo.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: First conditional L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema: Frequency adverbs L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
Grammar Notes: Making comparisons
CONJUGATING –AR VERBS One of the most important things you’ll ever learn to do in Spanish.
Objetivo: What are affirmative and negative words we can use to express ourselves? Hagan Ahora: Write sentences to express which of your friends or family.
Expresiones afirmativas y negativas
The Subjunctive in Adjective Clauses (with the unknown)
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Making comparisons L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
Indefinite Articles and ¿Cuánto?, mucho, and poco
Phrases for making comparisons in Spanish
La forma comparativa con ADJETIVOS Chapter 1B -Grammar.
QUANTIFIERS We use quantifiers:
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Like, love, hate L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Subject questions L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Inglés VI L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo Enero – Junio.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Conversaciones introductorias. Lengua extranjera. L.E.L.I.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Inglés III L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo Enero – Junio.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Tema:expresar sentimientos personales L.E.L.I. Maria del.
Licenciatura en Derecho Tema: Expresar acuerdos y desacuerdos.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Licenciatura en Contaduría
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Licenciatura en Contaduría
Licenciatura en Derecho Inglés V
Ingeniería en procesamiento de recursos minerales
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Licenciatura en Contaduría Decisiones personales. Lengua extranjera.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Licenciatura en Derecho
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Licenciatura en Contaduría
Licenciatura en Derecho Eventos pasados y futuros. Lengua extranjera.
How much? - How many? English Grammar. When we want to know the quantity or amount of something, we ask questions starting with How much and How many.
Transcripción de la presentación:

UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Too, too much, too many, enough L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo Enero – Junio 2014

Tema: Too, too much, too many, enough Resumen (Abstract) The following presentation shows some forms we can use to say we have more than we want, less than we want or the exact amount of something. La siguiente presentación muestra algunas de las formas que podemos utilizar para decir que tenemos más de lo que deseamos, menos de lo que deseamos o la cantidad correcta de algo que deseamos.

Palabras clave: (keywords) Too, too much, too many, enough, adjective, noun. Demasiado, suficiente, adjetivo, sustantivo.

Objetivo general: El alumno hará énfasis del objeto del que se habla y no del sujeto que ejecuta la acción. El alumno podrá expresar y solicitar opiniones e impresiones, podrá contar una historia con sus propias palabras así como sus intenciones, propósitos, expresar obligaciones y necesidades.

Nombre de la unidad: UNIDAD 9: Life isn’t perfect Objetivo de la unidad: Al término de la unidad, el alumno será capaz de hablar acerca de situaciones hipotéticas, de comprender modismos y de hacer invitaciones.

Tema: 1.3Hablar de lo que es suficiente o está de más. Introducción: When we talk about the amount of what we want or we have, it is important to identify if the nouns are countable or uncountable. Based on that, the use of different words or expressions is applied. Too, too much, too many and enough are commonly used.

Desarrollo del Tema: too, too much, too many We use too, too much, and too many to say something is more than we want. too + adjective In this case we use too + adjective.

Too many + countable nounToo many + countable noun. Too much + uncountable noun Too much + uncountable noun.

We use not enough to say something is less than we want.We use not enough to say something is less than we want. Not + adjective + enoughNot + adjective + enough:

Not + verb + enough + noun:Not + verb + enough + noun:

enoughWe use enough to say something is the correct number of amount. Enough + noun:Enough + noun:

Adjective + enough:Adjective + enough:

We often use the infinitive with to after these phrases: I’ve got too many things to do today. We don’t use too to mean very very: it was really beautiful not it was too beautiful.

Bibliografía del tema: Redston, C. Cunningham, G. (2005). Face2Face Pre-Intermediate Student’s Book. Cambridge, London. Cambridge University Press. Redston, C. Cunningham, G. (2005). Face2Face Pre-Intermediate Workbook. Cambridge, London. Cambridge University Press. Redston, C. Cunningham, G. (2005). Face2Face Pre-Intermediate Teacher’s Book. Cambridge, London. Cambridge University Press. Evans, V. Dooley, J. (2002).Enterprise Coursebook 2.Newbury, Berkshire. Express Publishing. Evans, V. Dooley, J. (2002).Enterprise Workbook 2. Newbury, Berkshire. Express Publishing. Broukal, M. (2004). Grammar Form and Function 1. New York. McGraw Hill.