 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Advertisements

This is an interactive presentation
Me llamo __________ La fecha es el 25 de septiembre del Proposito# 3 – Repaso de gramatica, conjuguemos verbos.
¡Feliz Día de San Valentín!
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
In English, the equivalent is “to like”
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
Cómo escoger libros Justo para Mí 1. Mira la portada. 2. Lee el título y el autor. 3. Lee la contra- portada. 4. Hojea el libro. 5. Lee la primera página.
Capítulo Uno: Primer paso
Hanging out Lunes 4 de febrero Día primero. The verb IR A + INFINITIVE.
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
Unlike what you would imagine El día de los muerto, or Day of the Dead, is really like, it is not a sad, mourning event. Instead, it is a fiesta to celebrate.
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
Español 1 el 26 de agosto. Empezar el 26 de agosto Translate: Hi! My name is John. How are you? Whats your name? See you later. Its 5:00 p.m. Whats happening?/Whats.
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Español 1 El 15 de octubre de 2012 Entrada: Pronouns[en el libro importante] Answer the following questions in complete sentences in English: 1.What is.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Repaso del vocabulario, y más descripción
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
La Escuela Español 1 Tema 2 Página 96. Cápitulo 2A Vocabulario.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
El catorce de noviembre de dos mil once La lección de lunes: los infinitivos Tener + que + infinitive (to have to…) Deber + infinitive (to must…) Esperar.
FECHA Lunes el 10 de octubre TITULO En clase Señor OBJECTIVO To be able to talk about things around the classroom Señora EXITO I can explain some rules.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
El video de las entrevistas. This skit counts as your test grade for this unit. Therefore, you must put forth the effort to show the teacher how well.
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of estar, ir + a + infinitive, ir + a + location Vocab/Ideas: – Ir + a.
Los pronombres de objeto directo ¿Comes el bistec a veces? Sí, como el bistec a veces. Sí, lo como a veces. ¿Compras las fresas hoy? No, no compro las.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÉS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
Hoy es lunes el veinticinco de febrero. ¡El plan! 1.Introducción 2.Escuchar 3.Hablar 4.Escribir 5.Jugar Esta nublado ¡El gol! Los introducciones!
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Reglas de la Clase Basadas en el Respeto Profe Swank.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Question Formation Español Uno.
(How to tell time in Spanish)
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
First Grade Dual High Frequency Words
El Imperfecto Español 2.
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Indirect Questions First Day on the Job 11 Focus on Grammar 4 Part X, Unit 28 By Ruth Luman, Gabriele Steiner, and BJ Wells Copyright © Pearson Education,
Question Formation Spanish I Page 52.
Development of the concert programme
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Transcripción de la presentación:

 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option here; think hard!)  3. List 3 cities or states that have Spanish names.  4. List 3 popular foods with Spanish names.

 Just making sure you got all the information…

 If you need to go to the restroom, office, or drinking fountain, you must raise your hand and (after being called on by the teacher) ask in Spanish.  That question may not occur during instruction time.  Also, be aware of the 10/10 rule….  *If you have special circumstances, talk with the teacher.

 Hay un conjunto de carpetas para su clase en ese escritorio. Cada período de clase usted comprobará las carpetas por los documentos del día o el trabajo por su cuaderno. Al final del período de clase, usarlos para su trabajo.  2 Cosas- beginning  Handouts  Graded work to be filed in your notebook  1 Cosa- end  Turn in work for me to grade/record

 Hay un conjunto de carpetas para su clase en ese escritorio. Cada período de clase usted comprobará las carpetas por los documentos del día o el trabajo por su cuaderno. Al final del período de clase, usarlos para su trabajo.  2 Cosas- beginning  Handouts  Graded work to be filed in your notebook  1 Cosa- end  Turn in work for me to grade/record

 Hay un conjunto de carpetas para su clase en ese escritorio. Cada período de clase usted comprobará las carpetas por los documentos del día o el trabajo por su cuaderno. Al final del período de clase, usarlos para su trabajo.  2 Cosas- beginning  Handouts  Graded work to be filed in your notebook  1 Cosa- end  Turn in work for me to grade/record

 DO NOT CHEAT- on anything. Period.  “You will be punished to the highest extent of the law.”

 Usenlos.  If you finish early on class work, please feel free to get one of the books in Spanish to read. There are varying levels of difficulty- some are quite hard.  If you would like to check out a book, come and see me about signing it out (this may not occur during teaching times). You may only have one book checked out at a time.

 Only drinks with tops permitted.  No food.  No gum.  *Fiesta days are exceptions.*

 1. Why are you taking this class? Really.  2. What, specifically, do you want to be able to do by the end of this class?  3. How do you see Spanish impacting your short-term AND long-term future?

 Libros  Pagina 4 ▪ La foto ▪ Objetivos  Pagina 6 ▪ Vocabulario ▪ 1 st row across ▪ 2 nd row across

 En sus cuadernos…  P. 7  1. ¿Qué hacen? ▪ La clase conjunto  Nota Cultural  En grupos de 4 o 5 hagan actividades 3 y 4 ▪ Comparten con la clase

 Name game/ball rules  May not toss to a person in your row (as in the people you just worked with)  May not toss more than 2 rows away  Must toss underhanded  You say…  “Hola, __________ (person who tossed it to you). Me llamo ____________. ¿Cómo te llamas? (to a new person).” Then toss it.

 P. 8  Mas vocabulario  Chart  Actividad 5  Practicamos  En parejas ▪ Actividades 7 y 8

 *On a sheet of paper you can turn in tomorrow*  (ex- not in your notes)  Pagina 7  Actividad 2  Pagina 9  Actividad 6