Carrera Arbitral y PROCAP Referee’s career and PROCAP PAN-GRTP - PATHF –

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
Advertisements

Our casa es muy grande. Your all’s clase de español es la mejor.
The Present Subjunctive
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
Las Palabras Interrogativas
Parent Leadership in Education & Youth Education Tekies Centro Sor Juana in Las Milpas South Pharr, Texas.
3.5. Price competition and capacity constraints- Edgeworth Solution
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
Estar Forms PRESENTPRETERITEIMPERFECT estoyestuveestaba estásestuvisteestabas estáestuvoestaba estamosestuvimosestábamos estáisestuvisteisestabais estánestuvieronestaban.
Telling Time Grammar Essential #8.
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco 1 WP 1.5 Description of work (month.
Conteste las preguntas en español. ¿Cuándo nació su mejor amigo/a? ¿Dónde nació su mejor amigo/a? ¿Dónde naciste?-
Action Plan Template Intel ISEF 2009 Educator Academy May 2009
The Plurals of adjectives
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Affirmative and Negative Words
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
The Future Tense.
People who bully have power over those they bully. Spreading rumors is a form of bullying. Only boys bully. People who bully are insecure and have low.
The Present Tense of ir (to go)
Direct and Indirect Object Pronouns
Las Tiendas Grocery Shopping in the Spanish-speaking world.
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
Tener “To Have” La clase de español I.
Los interrogativos.
Repaso del vocabulario, y más descripción
Departamento Administrativo de Ciencia, Tecnología e innovación Colciencias República de Colombia VII Ordinary Meeting of the COMCYT Working Group Technological.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
` Las Ofrendas. Reason for Creating una Ofrenda 1.To Remember the person who died: How they played an important role in our lives To remember the good.
El video de las entrevistas. This skit counts as your test grade for this unit. Therefore, you must put forth the effort to show the teacher how well.
Budapest, WE ARE MOTHERS Because we want to be. Because nobody can love our kids more than what we do
Page 368 Avancemos 3. In ENGLISH the future perfect tense states what will have happened by a certain time in the future. You form it by combining will.
Gone Friday, Sept. 27? Please get the next 3 artistas in your notes. The next slide has general notes from the whiteboard and a hint for your Viva (online)
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÈS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
Colegio Lux Mundi Cambridge English School
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Imagina Lección 4-2 Los verbos reflexivos. In a reflexive construction, the subject of the verb both performs and receives the action. In other words,
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
Español II Srta. Forgue El 11 de abril de La clase de hoy El 11 de abril Ahora mismo: Mirar el tutorial de 7.1 Repaso: Corregir INTÉNTALO en la.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
Que tiempo hace 2? ?.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
Comparación del poder adquisitivo salarial entre varios países con base en una canasta básica de bienes Comparison of wage purchasing power among several.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÉS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
Verbs in the present tense
What are subject pronouns??? They replace the subject in the sentence. For example: IWe You HeThey She.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Our first project: The iron. Name of the student: Miranda de la Torre Rivero. AVATAR.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
VERBS… A verb is an action. A verb that has not been changed is called – An infinitive verb. Verbs in Spanish do not change as much as verbs in English.
Transitional Expressions
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Question Formation Español Uno.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
First Grade Dual High Frequency Words
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
El subjuntivo en cláusulas adverbiales:
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Transcripción de la presentación:

Carrera Arbitral y PROCAP Referee’s career and PROCAP PAN-GRTP - PATHF –

2) Los “Aspirantes a árbitros internacionales” son propuestos básicamente por sus Federaciones Nacionales y la CAR/PATHF sólo puede trabajar con ellos en competiciones oficiales 2)The “the international referees aspirants” are basically proposed by their National Federations and the PRC/PATHF only work with them on official continental competitions Situación actual: Actual situation Hoy / Today

Es necesario un cambio: It is necessary a change: o En los programas de entrenamiento, y… In training programs, and… o En la forma en que se designan los árbitros para las competencias continentales. In the way that referees are designed for continental competitions. Situación actual: Actual situation Cambio / Change

Entonces… Then… Presentamos el nuevo proyecto para la carrera arbitral dentro de la PATHF, acompañado del PROgrama de Capacitación Arbitros Panamericano (ProCAP) We present a new project for the referee career inside the PATHF and a new training program for referees called “Panamerican Referee’ Capacitation Program” (ProCAP in Spanish) Nuevo / New

Carrera Arbitral Referee’s Career  Nivel 1: Proyecto Árbitros Jóvenes Level 1: Youth Referee Project  Nivel 2: Aspirantes a Árbitros Continentales Level 2: Continental Referees Candidates  Nivel 3: Aspirantes a Árbitros Internacionales Level 3: International Referees aspirants  Nivel 4: Árbitros Continentales Elite Level 4: Continental Elite Referees  Nível 5: Árbitros Internacionales Level 5: International Referees Carrera / Career

 años (Puede haber excepciones) years old (Exceptions are possible)  Árbitros propuestos por sus Federaciones Nacionales y/o Federaciones Continentales aceptados por la CAR/PATHF Referees proposed by his National Federations and accepted by the PRC/PATHF  Máximo: 3 parejas en este nivel por cada país durante una temporada Maximun: three couples in this level ( each season / each country).  Estos NO son árbitros totalmente nuevos. Son jóvenes talentos que ya están trabajando con su Federación Nacional They are not totally new referees. They are talents referees that work habitually in his national federations Nivel 1: Proyecto árbitros jóvenes Level 1: Young Referee Project Nivel / Level 1

Nivel 2: Candidatos a Árbitros Continentales Level 2: Continental Referees Candidates  Menores a 32 años (es posible hacer excepciones) Below 32 years old (exceptions are possible)  Llegan a este nivel por dos caminos: Referees get this level by two ways: a) Promovidos por la CAR/PATHF desde el Nivel 1 promoted by the PRC/PATHF because of their performance in Level 1 b) Propuestos por sus Federaciones Continentales a la CAR/PATHF proposed by their Continental Federations at the PRC/PATHF  Máximo tres parejas arbitrales por país y por temporada Maximun three referee couples in each season (each country),  Posibilidad de obtener “Categorías Regionales de árbitros de la PATHF” (Sur, Centro o Norte América y Caribe) Posibility for obtain “Regional Referee PATHF Categories” (South, Center or North America and Caribbean) Nivel / Level 2

Nivel 3: Árbitros aspirante a Internacional Level 3: International Referees aspirants  Edad máxima: 31 años Maximum age: 31 years old  Los árbitros alcanzan este nivel luego de ser promovidos por la CAR/PATHF por medio de un curso del PAN-GRTP Referees reach this level, after passing a course from PAN- GRTP  Máximo: tres parejas en este nivel por cada país maximum: three referee couples at this level for each country. Nivel / Level 3

Nivel 4: Árbitros Continentales Elite Level 4: Continental Elite Referees  Menores a 50 años Below 50 years old  Los árbitros alcanzan este nivel al ser promovidos desde el Nivel 3, por la CAR/PATHF (durante competencias oficiales) o son árbitros internacionales que no se encuentran en el listado IHF. The referees arrive at this level when they are promoting from the Level 3, by the PRC/PATHF (during official competitions) or they are International Referees that are not included in the IHF list anymore.  Los árbitros que están incluidos en la lista de árbitros IHF, integran el grupo de Elite de la PATHF Referees included in IHF list, are part of the Continental Elite Group  Cada país puede tener un máximo de 5 parejas en este nivel Each country are permitted to have 5 couples maximum at this level. Nivel / Level 4

Nivel 5/Level 5 Los árbitros que están incluidos en la lista de árbitros IHF, integran el grupo de Internacionales de la PATHF Referees included in IHF list, are part of the International from PATHF  Cada país puede tener un máximo de 3 parejas en este nivel Each country is permitted to have 3 couples maximum at this level.

- ProCAP - Programa de Capacitación de Arbitros Panamericanos Panamerican Referees’ Capacitation Program Dentro del ProCAP Inside ProCAP: Los árbitros participan de cursos dados por Instructores Oficiales de la PATHF y también hay minicursos durante las competiciones. Referees participate in courses gave by PATHF official instructors and also there are mini courses during the tournaments. Los árbitros son evaluados en aspectos teóricos (3 pruebas escritas), físicos ( shuttle run test) y prácticos (planilla electrónica). Referees will be evaluated in theoretical (3 written test), physical (shuttle run test) and practical aspects (electronic report). ProCAP

Basado en esas evaluaciones, los instructores designados por la PATHF decidirán el futuro de los árbitros: Based on those evaluations, the official instructors assigned by PATHF will decide the future of the referees:  Ser promovidos al Nivel Superior en la Carrera Arbitral Be promoted to the upper Level in the Referee Career.  Permanecer en el mismo Nivel en el que se encuentran Stay in the same Level that they actually stay  Ser dados de baja del Programa Be dismissed from the Program ProCAP - ProCAP-

 La PATHF designará instructores para los cursos del ProCAP, los cuáles deberán ser, al menos, “Instructores de Árbitros de la CAR/PATH” The PATHF will assigned the instructors in each PROCAP course, and they should be at least “Referee Instructor from the PRC/PATHF”  La CAR/PATHF analizará anualmente la incorporación de nuevos instructores. The PRC/PATHF will analyzed the incorporation of new instructors annually. ProCAP

- ProCAP- Instructores /Instructors Instructors ProCAP CountryName ARG Thedy Adjemian Lecturer IHF y Member CAR/PATHF Patricia Malik de Tchara Jefa de Arbitros COSBA BRA Salvio Sedrez President CAR/PATHF y Member PRC/IHF Esilo Mello Member COSBA CAN Teddy Juliussen Member CAR/PATHF y Lecturer PRC/IHF MEX Alejandro Martínez Member CAR/PATHF URU Eduardo González Member CAR/PATHF Rolando Ferrés Member COSBA ProCAP

- ProCAP-  Cada Federación Nacional asumirá el costo de enviar sus propios árbitros a los cursos del ProCAP. Each National Federation will assume the cost to send their own referees to ProCAP courses.  La PATHF asumirá el costo de transporte y viáticos de los instructores designados. PATHF will assume the ticket cost and daily expenses of the instructors.  La Federación Nacional sede, pagará los costos de alojamiento, transporte interno y alimentación de árbitros e instructores. The Host National Federation will pay the costs of organization, internal transportation and accommodation for referees and instructors. ProCAP

- ProCAP-  Una Federación Nacional puede proponerse como sede para realizar un curso adicional. En este caso, tal Federación Nacional deberá (además de lo mencionado) hacerse cargo del costo del ticket aéreo y viáticos del instructor. A National Federation may propose itself for host an additional course. In this case, National Federation must pay not only the cost mentioned before but also the air ticket and daily expenses of the instructors. Atención. En estos casos, debe lograrse la asistencia de árbitros de otros países de la Región, porque el ProCAP no es un curso de entrenamiento para árbitros de un solo país. Attention: In this case, is necessary obtain the attendance the referees of other countries, because ProCAP is not a training course for referees of a particular country. ProCAP

- ProCAP-  Los cursos del ProCAP tendrán una duración mínima de 3 días. Each course of the ProCAP will have a minimum duration of 3 days.  Los cursos del ProCAP se dividirán en diferentes niveles. The courses of ProCAP will be divided in different levels.  Para Árbitros de los Niveles 1 y 2, los cursos del ProCAP deberían ser Regionales y organizados por las diferentes Federaciones Nacionales o Federaciones Regionales For referees of the Level 1 and Level 2: The courses of the ProCAP should be regional and organized for different National Federations or Regional Federations ProCAP

 Para Árbitros del Nivel 3 (o etapa avanzada del nivel 2), los cursos se desarrollarán: For referees of the Level 3 (or referees in advanced stage of Level 2) the courses of ProCAP could develop in a following step: a) En simultáneo con Competiciones Continentales Simultaneously with Continental official competitions. b) En un curso, desarrollado en un país que tenga un alto nivel de competencia. In a course, developed in a country with high level of competition. ProCAP - ProCAP-

 La PATHF realizará varios cursos del ProCAP en cada año, tratando de cubrir las diferentes regiones del continente. The PATHF will make several courses of ProCAP in the same year, covering different parts of our Continent. ◦ Para todos los niveles, el curso del ProCAP puede realizarse simultáneamente en Competencias Continentales. Respecting to all the levels, the courses of ProCAP could be realized simultaneously in the Continental Competitions. ProCAP - ProCAP-

ProCAP Objetivo: La graduación de árbitros de cada Región (COSBA, NORCA y CECA), mediante un curso de árbitros Panamericanos. PAN - GRTP Nivel 5 Nivel 4 Curso PAN-GRTP Nivel 3 Nivel 2 Nivel 1