Sp. 3 Vocabulary c. 3-1 Advantages and Disadvantages of modern life, Talking about what has happened, Around town, Expressing and supporting a point of.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español la memoria (2): cómo trabajarla bien en grupos.
Advertisements

November 14, Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or.
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
Para Empezar Hoy es martes el once de diciembre Write what each person/ the people like to do below. Ella Él Ellas Ella Él.
Las Palabras Interrogativas
A Ver Si Recuerdas Tema 3-A P los quehaceres chores.
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
Verbs With Spelling Changes in the Present Tense P. 449 Realidades 2.
The Imperfect Tense: Regular Verbs El Imperfecto.
1. Es dudoso que Ramón reciba una buena nota en el examen. 2. No es cierto que ellos vayan a Mexico. 3. Es malo que comas mucho helado. 4. Es importante.
Vocabulario 2 capítulo 5 p
La vida de ayer. Talk about what has happened Express and support a point of view Use conversational fillers Talk about future events Talk about responsibilities.
Capítulo 5 Nuestras leyendas
Las comidas. El desayuno Breakfast El pan tostado.
ALC 38 Martes el 23 de marzo. objetivo Talk about a families.
Direct Object Pronouns
The Plurals of Adjectives
The Unknown… I want a grandmother that can party. I am looking for nursing home with crazy old people. Do you have a grandmother that can get 10 kinds.
Direct Object Nouns & Pronouns
¿Qué hay en el salón de clase?
Reciprocal verbs and pronouns
Saber o Conocer Its not what you know, its who you know? Or is it the other way around?
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
The Imperfect Tense: -Ar Regular Verbs
Libro de Realidades 1 – p ME GUSTA – I like to… Libro de Realidades 1 – p
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
Por y para Youve probably noticed that there are two ways to express for in Spanish: PorPara In this presentation, well look at how these two prepositions.
Jeopardy Los verbos -ar Vocab 1 Vocab 2 El tiempo Q $100 Q $100 Q $100
Using the Subjunctive Noun Clauses.
Relative Pronouns Que and Quien
Todo tiene soluciónGramática 2 The conditional Preview The conditional.
Theme: Expressions using "tener"
Con To talk about doing something with someone else, the Spanish word con is used.
Por y para Youve probably noticed that there are two ways to express for in Spanish: Por Para In this slide show, well look at how these two prepositions.
Time Expression with Hacer
Jeopardy Irreg Cond Vocab Sorpresa Q $100 Q $100 Q $100 Q $100 Q $100
Hoy es el veinte de septiembre ¿Qué te gusta Hacer?
You will now learn how to form and use the past subjunctive (el pretérito imperfecto de subjuntivo), also called the imperfect subjunctive. Like the present.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved In the previous lesson, you learned how to use the subjunctive with expressions of will.
la tarea (diálogo true/false)
Direct object pronouns (DOPs)
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
El video de las entrevistas. This skit counts as your test grade for this unit. Therefore, you must put forth the effort to show the teacher how well.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of estar, ir + a + infinitive, ir + a + location Vocab/Ideas: – Ir + a.
Los verbos reflexivos In this presentation, we are going to look at a special group of verbs called reflexives Lets start out by thinking of the English.
Los pronombres de objeto directo ¿Comes el bistec a veces? Sí, como el bistec a veces. Sí, lo como a veces. ¿Compras las fresas hoy? No, no compro las.
Estoy muy feliz ¡Es un mercado fenomenal! La artesanía de Otavalo es excelente. Miguel y Patricia están caminando yhablando. Voy a comprarle un regalo.
The Subjuntive with Expressions of Doubt Sra. Lear Unidad 4 Etapa 3.
¿Cómo se llama? ¿Cómo es (físicamente)? ¿Qué tiene como familia? ¿Tiene animales en casa? ¿Dónde vive? ¿Dónde trabaja? ¿Qué le gusta hacer? ¿Qué no le.
Morocco. Souad Massi Ghir Enta. Jagadir Ppsx.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Dibujar.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
ESPAÑOL 1: CAPÍTULO 6 VOCABULARIO 2
El subjuntivo vs. el indicativo en cláusulas adjetivas
SER o ESTAR. SER Day, date, time Hoy es miércoles, Son las seis.
La campana (Write Everything!!!!) 1.What is an example of a stem-changing verb? 2.¿Cómo conjugas el verbo pedir en todas las formas? 3.¿Qué significa el.
THIS IS With Host... Your Vocabulario de & Artículos Describing things ¿por qué? & porque Gustar Random.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
-GO Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Gustos y Disgustos Aversiones.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
_____________________ ¿Cómo cambiarías tu barrio? L/O: To use the Conditional Tense to state how you would change a local area STARTER – Choose the correct.
ESPANOL 4 BLOCK 1 #6. 1. Yo_____ ( IR) a la clase de____ ( computers) ayer por la tarde. 2. Una de las_____ ( disadvantage) de no estudiar es el resultado.
Traduce: 1.We use technology every day. ______________________________________. 2.Pleasantville used to be a stop on the Underground Railroad. ______________________________________.
Este fin de semana Saying what you are going to do at the weekend.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer: to know (people) Hacer: to make/do.
Transcripción de la presentación:

Sp. 3 Vocabulary c. 3-1 Advantages and Disadvantages of modern life, Talking about what has happened, Around town, Expressing and supporting a point of view

a la vez at the same time Todos se divierten la fiesta a la vez. Advantages and Disadvantages

adaptarse to adapt La amarilla no se adapta a los otros. Advantages and Disadvantages

los adelantos advances Hay muchos adelantos en agricultura. Advantages and Disadvantages

la antena parbólica the satellite dish You write a sentence. Advantages and Disadvantages

la autopista the freeway, highway Hay muchas autopistas en Los Angeles. Advantages and Disadvantages

la computadora the computer Paco tiene una computadora personal. Advantages and Disadvantages

el contestador the answering machine You write a sentence. Advantages and Disadvantages

la desventaja the disadvantage Paco tiene una desventaja con la planta. Advantages and Disadvantages

empeorar to get worse ¿Es posible para empeorar?. Advantages and Disadvantages

en seguida right away, immediately Paco necesita un taxi en seguida. Advantages and Disadvantages

enviar una carta electrónica to send an e-mail You write the sentence. Advantages and Disadvantages

la fotocopiadora (a colores) the (color) photocopier La fotocopiadora todavía no funciona. Advantages and Disadvantages

hacer trabajos to write papers Luisa hizo trabajos toda la noche. Advantages and Disadvantages

cocinar en el horno de microondas to cook in the microwave oven Luisa cocina en el horno de microondas. Advantages and Disadvantages

hoy día nowadays You write the sentence. Advantages and Disadvantages

informar to inform Ellos informaron a todos en la reunion. Advantages and Disadvantages

manejar to drive Paco maneja un Smart Car. Advantages and Disadvantages

navegar por internet to surf the internet A Paco le gusta navegar por internet. Advantages and Disadvantages

el rascacielos the skyscraper You write the sentence. Advantages and Disadvantages

el siglo the century Un siglo es el mismo como cien años. Advantages and Disadvantages

la tecnología the technology La fábrica usa tecnología nueva. Advantages and Disadvantages

el teléfono celular the cell phone You write the sentence. Advantages and Disadvantages

el tráfico the traffic Hay mucho tráfico en la ciudad. Advantages and Disadvantages

la ventaja the advantage La ventaja es que él ganó el premio. Advantages and Disadvantages

la vida diaria daliy life La vida diaria es el mismo por todas partes. Advantages and Disadvantages

la videocasetera The videocassette player You write the sentence. Advantages and Disadvantages

… ha cambiado mucho …has changed a lot Talking about what has happened

… ha empeorado bastante …has gotten a bit worse La situación ha empeorado bastante. Talking about what has happened

mucha gente ha venido de fuera Many people have come from outside La situación ha empeorado bastante. Talking about what has happened

el ayuntamiento town hall You write the sentence. Around town

el basurero the trash can El basurero está lleno y en la calle. Around town

la calidad del aire the air quality La calidad del aire va a mejorar. Around town

crecer to grow Las zanahorias crecerán bien aquí. Around town

establecer (zc) una zona peatonal to set up a pedestrian zone Yo establezco una zona peatonal allí. Around town

la fábrica the factory Yo establezco una zona peatonal allí. Around town

mejorar to improve Yo quiero mejorar mis notas de ciencias. Around town

semblar to plant Yo semblaré flores en el jardín esta primavera. Around town

Creo que vale la pena… I think it’s worth it… Es cierto que … It’s true that … Lo que es importante es What’s important is Lo que noto es que What I notice is that Me imagino que I imagine that Me parece It seems to me pero por otro lado but on the other hand Se me hace que It seems to me Ten en cuenta que keep in mind that Expressing and supporting a point of view