CIEs: (Centros de Investigación Educativa) Región 9: Proyecto institucional de Asistencias Técnicas en el área de Inglés.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español para bibliotecarios Spanish for Librarians.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
Repasemos la tarea HAGAN Do the section in the middle of the worksheet, completing each statement with the present perfect.
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
C. E. I. P. MONTEALBO Montalbán de Córdoba (Spain) El presente proyecto ha sido financiado con el apoyo de la Comisión Europea y dentro del Programa de.
013456… LOS NÚMEROS The Numbers! ! Los números que escribimos están compuestos por algoritmos, (1, 2, 3, 4, etc) llamados algoritmos arábigos,
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index MURPHY.
Don’t Be Late part two With the Angry Family Right. Here we are and it’s only quarter past one!!! WE’RE EARLY!!! Vale ¡Aquí estamos, y sólo es la una.
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
IRREGULAR VERBS. Remember how regular verbs are formed? You drop the –ar, -er, or –ir and add the appropriate ending.
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Los verbos reflexivos Objective:
Recuerdan You must include pictures on each slide No slide may contain more than 5 words You may use ONE notecard each to assist you, but keep in mind.
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
HAGA AHORA El 30 de octubre
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
Señorita Rojo Señor Amarillo Padre Verde Señora Azul La pistola La soga El cuchillo El dormitorio El cuarto de baño La cocinaEl salón Señorita Rojo Señor.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do ( not on worksheet so add.
Introducción a Tiempo by Sarah, Anna, Brandon, and Heidi.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Indirect Object Pronouns Everything you need to know.
21/01/20101 ¿Qué hora es? Capítulo 3 – Primer Paso Telling Time Página 77.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
ONE TWO THREE FOUR FIVE SIX SEVEN EIGHT NINE TEN CLICK THE NUMBERS IN SEQUENCE.
Four Yo’s Yo pregunta Yo dibuja Yo entren Yo escucha.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Capítulo 3, Paso 1. Cómo decir la hora  ¿Qué hora es?  When you ask the time, you’re using the verb ser, in the 3 rd person SINGULAR. Ser soy I somos.
 “La persistencia de la memoria” (1931), Salvador Dalí.
Usted sabe contar en inglés? Entonces, vamos... Usted sabe contar en inglés? Entonces, vamos...
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to look for (buscar) in the past tense. Today is a test on interrogatives, verbs, the past tense,
ALC 36 Hoy es viernes el 9 de diciembre. Haz un nuevo ALC de 8 cuadros. Necesitan las tarjetas de la bienvenida.
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
¿Qué hora es? What time is it? Srta. Kudrak, Español I.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Telling Time in Spanish
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/1/15 AIM: How do we construct our BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Look at the handout – which amendment says we have the.
The verb tener. The verb tener is used to show relationship or possession. Tengo un hermano mayor. I have an older brother. Tenemos un regalo para Tere.
Prepared by Gema V. Rosales Calvo Can – Can’t. En inglés existe un grupo de verbos MODALES – muy usados en el lenguaje corriente – con el significado.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Los números ¿Cómo se dice el número 0? How do you say 0? CERO.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
CH 3B: Vocabulario y Adjetivos Plurales
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
POSSESSIVE ADJECTIVES
First Grade Dual High Frequency Words
DISEÑO DE MATERIAL DIDÁCTICO II Mtro. Yonatán Eric Cruz Hernández 3° B
Kindergarten Spanish High Frequency Words
PRESENTATION ADRIANA LUCIA CORREA CHILITO JAIME MARINO.
How do I ask a question in Spanish???
Jugar.
Astronomy has really big numbers. Distance between Earth and Sun meters kilometers This is the closest star.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

CIEs: (Centros de Investigación Educativa) Región 9: Proyecto institucional de Asistencias Técnicas en el área de Inglés

Traditional Nursery Rhyme One, Two, Three, Four One, two, three, four, five, Once I caught a fish alive! Six, seven, eight, nine, ten, Then I let it go again. Why did you let it go? Because it bit my finger so! Which finger did it bite? The little finger on the right.

Capacitación para bibliotecarios escolares Introducción al Diseño Curricular de Educación Primaria: Inglés Contextos literarios y populares: Alfabetización literaria en Lengua extranjera: Inglés.

Origen y fundamentación Necesidades de material bibliográfico y literario en la biblioteca. Planteos de docentes de inglés. Prescripción del Contexto literario en el DC. Rincón de lectura en inglés. La biblioteca viajera.

Nuevos roles Bibliotecario Organizador Agente alfabetizador Mediador de lectura

En la institución educativa Alumnos Profesores Bibliotecarios

Objetivos del dispositivo Incursionar en el valor educacional del formato literario en inglés. DC de inglés en EPB. Lineamientos de acciones pedagógicas. Rol del libro de texto de inglés, el libro de cuentos en inglés: elementos estructurantes en procesos de enseñanza aprendizaje en la EPB. Variables de contexto de enseñanza. Estrategias de trabajo compartido entre el bibliotecario y el docente de inglés.

Forbidden poem This poem is not for children. Keep Out! There is a big oak door in front of this poem. It’s locked. And on the door is a notice in big red letters. It says: Any child who enters here will never be the same again. WARNING. KEEP OUT. But what’s this? A key in the keyhole. And what’s more, nobody’s about. “Go on. Look,” says a little voice inside your head. “Surely a poem cannot strike you dead?” You turn the key. The door swings wide. And then you witness what’s inside. And from that day you’ll try in vain. You’ll never be the same again. Tony Mitton