Sus grupos nuevos ROJO Jorge, Jordan, Emily, Peyton W ANARANJADO Alex, Peyton R, Will, Austin AMARILLO Virginia, AC, Yulian VERDE Cade, Alexis, Ayla, Devin.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Telling Time in Spanish
Advertisements

Hagan ahora/Do Now Escribe el número (write out the numbers. If in Spanish, write out whole word: 1. cincuenta y siete 2.ochenta y nueve-cuarenta y ocho-noventa-
La hora To find out the time you ask: ¿Qué hora es?
La hora Telling time after the half hour (from minutes)
Categorías Present Tense – ar Verbs La HoraWords of.
¿Qué hora es?.
SPANISH I POWERPOINT UNIT 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario  Llegar: to arrive  LlegoLlegamos  Llegas  LlegaLlegan  Temprano: early  Tarde: late  A.
CapÍtulo tres – segundo paso
Diecisiete Ocho Veintitres Treinta Cinco ¡Hola!
¿Qué hora es? What time is it? How to say time in Spanish?  Son las ______. (It is……)  Es la _______.(only with 1 o’clock) ¿Qué hora es? (what time.
¿Qué hora es?.
¿Qué hora es? What time is it? *1:00 = Es la una. 2:00 = Son las dos. 3:00 = Son las tres. 4:00 = Son las cuatro. 5:00 = Son las cinco. Remember: es.
Somos estudiantes. At what time is…? What time is it? At…o’clock. It is…o’clock. In the morning In the afternoon At night Hour, time Schedule ¿A qué hora.
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Qué hora es? It’s 1:00 Es la una (notice we do not say uno for time but una) 1:00 is the ONLY time where we say “Es la…”
Hacer Ahora What is the difference between: a) ¿Qué hora es? b) ¿A qué hora es…? Answer the questions: c) ¿A qué hora es la clase de español? Es a las.
 WRITE THE FOLLOWING NUMBERS IN WORDS ON YOUR SHEET: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, 100  WRITE AND SOLVE THIS PROBLEM: CUARENTA Y SIETE – TREINTA Y OCHO.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
¿Qué hora es? To ask what time is it in Spanish, we say… ¿Qué hora es?
Telling time. When we want to know the time we say ¿Qué hora es?
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index.
Telling Time.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
H AGA A HORA 19 de agosto 1.Write the following numbers in words on your sheet: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, Write and Solve this problem: Cuarenta.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
T ÓPICO : ¿Q UÉ HORA ES ? Pregunta Esencial: How do I tell time in Spanish? Unidad 2 Lección 1.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? How do we say the time in Spanish?  Son las ______.  Es la _______.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
¿Qué hora es? What time is it?.
Ahora Saquen la tarea: Take out your homework to be checked. Copy down and translate the following: –It is 3:00. –It is 1:15 p.m. –It is 8:30 a.m. –It.
?QUE HORA ES? Como decir la hora. Instrucciones  Write the time in a complete sentence in Spanish if it is given digitally, or if it is given in Spanish,
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
ESP 119/8/13 Hoy es el diecinueve de agosto. Students will be able to tell the hour in Spanish & know their colors. Escriban los números 1 a 12 en español.
Unidad 2.1.  You will learn:  To talk about daily schedules  To ask and tell time  To say what you have and have to do  To say what you do and how.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
Keeps on tickin’, tickin’, tickin’… into the future.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
La hora. The traditional way to tell time in Spanish is by dividing the clock in half. The right side uses “y” to add minutes to the hour. Once the minute.
Introducción a Tiempo by Sarah, Anna, Brandon, and Heidi.
¿Qué hora es? What time is it?.
Telling Time on the Hour If the hours are between 2 and 12, use “Son las …” Examples: 3:00 – Son las tres. 11:00 – Son las once. If the hour is within.
La Hora ( Telling Time). Here’s how it works! What time is it? What time is it? It’s ______ o’clock. It’s ______ o’clock. It’s 2 o’clock. It’s 2 o’clock.
Por Brenda Keegan On the Hour: Son las (number in Spanish) Son las (number in Spanish) Son las once (11:00) Son las once (11:00) 1:00 is unique 1:00.
LOS NÚMEROS, LA HORA, Y LA FECHA viernes, el 23 de enero.
Telling Time. When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
 For each number, say it out loud in Spanish and then write it down on your notes.  If there is not a space on your notes for a particular number, do.
La hora (Time on the clock) Telling time up to the half hour (0-30 minutes)
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
Time (La Hora) Son las dos de la tarde. Muchos de los estudiantes salen de la escuela a las dos y diez.
La Hora Son las doce. Es la una. Son las siete. Son las tres. Son las cuatro. Son las cinco. Son las seis. Son las dos. Son las ocho. Son las nueve. Son.
¿Qué hora es?. Es… Es la una. Es mediodía. Es medianoche.
Vocabulario Unidad 2 Lección 1
¿Qué hora es? What time is it? Srta. Kudrak, Español I.
Agenda -Note-taking: Adjectives -Project: MI FAMILIA HW: Flashcards for Thursday. Project due Oct. 1 st. QUIZ ON TIME Sept. 26th.
Telling time in Spanish ¿Qúe hora es? Notes #10 Telling Time Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
Vocabulary: Copy the following into your notebooks and translate into English (SR 24) 1. Telling Time 1. ¿Qué hora es? 2. *Es la una. 3. *Son las dos (tres,
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
¿Qué hora es? ¿Qué hora es? What time is it? ¿A qu é hora …? At what time…?
Los números The numbers. 0 to 10  1 uno  2 dos  3 tres  4 cuatro  5 cinco  6 seis  7 siete  8 ocho  9 nueve  10 diez.
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
¿Q UÉ HORA ES ? U NIDAD 2.1 Telling time en español.
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. (used with 2-12) It is __________. Es la _______. (used mainly with.
Telling Time in Spanish
6th grade: el 1 de mayo de 2014 Warm up (10 min)
Agenda -Note-taking: Time HW: Packet on numbers and time
La hora- Repaso ¿Qué hora es? What time is it? 8:15 1:05 11:30 6:50
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Telling time in Spanish
Quasimodo: Traducir (translate)
Transcripción de la presentación:

Sus grupos nuevos ROJO Jorge, Jordan, Emily, Peyton W ANARANJADO Alex, Peyton R, Will, Austin AMARILLO Virginia, AC, Yulian VERDE Cade, Alexis, Ayla, Devin AZUL Markeyla, Jenna, TaNeisha MORADO Laughlin, Ashton, Tyler, Nick

Sus grupos nuevos ROJO Jordan, Olivia, Jackson, Dominique ANARANJADO Ryder, Alex, Tripp, Jessica AMARILLO Wil B, Abbie, Juan, Jennifer VERDE Abby B, Hannah, Laith, JR AZUL Justin, Joy, Luis MORADO Paco, Kameron, Nick, Will S

Warm Up Answer how many there are using a complete sentence and the correct number in Spanish. Answers: 1. Hay once cuadernos. 1. ¿Cuántos cuadernos hay? (11) 2. ¿Cuántos maestros hay? (61) 3. ¿Cuántas mochilas hay? (31) 4. ¿Cuántos estudiantes hay? (71) 5. ¿Cuántas clases hay? (57) 2. Hay sesenta y un maestros. 3. Hay treinta y una mochilas. 4. Hay setenta y un estudiantes. 5. Hay cincuenta y siete clases.

Regla gramatical! Grammar rule!! For numbers 21, 31, 41, etc, before a : Masculine noun – Drop the “o” ending – Ex: veintiun maestros Treinta y un chicos Práctica – 1. Hay _____(41) hombres. – 2. Hay ____ (51) tacos. Feminine nouns – “o”  “a” – Ex: veintiuna personas Treinta y una chicas Práctica – 1. Hay _____ (81) mujeres. – 2. Hay _____ (71) galletas.

Warm Up Translate into Spanish. 1.History class 1.La clase de historia 2.Math class 1.La clase de matemáticas 3. How many students are in science class? 1.¿Cuántos estudiantes hay en la clase de ciencias? 4. How many girls are in English class? 1.¿Cuántas chicas hay en la clase de inglés?

Anuncios 2.1 Vocab Quiz EL VIERNES – Includes numbers and words from definitions sheet – AND telling time

Tarea Paragraph DUE EL LUNES -will add to it from what we do today and tomorrow

Objetivos Repasar usando “Cuantos hay” y “Hay” Preguntar y contestar la hora.

Chequeamos la tarea

¿Cuántos hay? p. 88, Act 2

¿Qué hora es? = What time is it? APUNTES APUNTES Es la UNA. Son las _________. (any hour except 1) ADD: medianoche y mediodia Other common times: Es la una y cuarto. Es la una menos cuarto. Es la una y media. Es la una y veinte.

¿Qué hora es? = What time is it? 1.It is 1:10. 1.Es la una y diez. 2.It is 2:15. 1.Son las dos y cuarto. 3.It is 3:45. 1.Son las tres y cuarenta y cinco. 2.Son las cuatro menos cuarto. 4.It is 5:30. 1.Son las cinco y media.

Saying the time of day Es la una y cuarto de la mañana. Son las cuarto menos cuarto de la tarde. Son las siete y media de la noche.

¿Qué hora es? Write what time it is in Spanish. 1.It is 3:15 in the morning. 1.Son las tres y cuarto de la mañana. 2.It is 1:30 in the afternoon. 1.Es la una y media de la tarde. 3.It is 10:45 in the evening. 1.Son las once menos cuarto de la noche. 2.Son las diez y cuarenta y cinco de la noche. COMPLETA LA PRÁCTICA

Con los relojes Show the time with the clock that I say outloud. Take turns changing the clock and then your group members tell you what time it is. – A: ¿Qué hora es? – B: Es la/Son las __________.

Práctica con las tarjetas

¿Qué hora es? = What time is it? 1.It is 1:10 in the morning. 2.It is 2:15 in the afternoon. 3.It is 3:45 in the afternoon. 4.It is 5:30 in the evening.

¿Qué hora es? Write what time it is in Spanish. 1.It is 3:15. 1.Son las tres y cuarto. 2.It is 1:30. 1.Es la una y media. 3.It is 10:45. 1.Son las once menos cuarto. 2.Son las diez y cuarenta y cinco.

Preguntas Mañana – Mañana tengo la clase de arte. – Siempre tengo la clase de arte de la mañana. Tarde – Llego tarde a la clase. – Llego de la tarde a la clase.

Saying AT what time it is TO SAY THE TIME: Es la una. Son las dos y cuarto. Son las doce menos diez. TO SAY AT WHAT TIME SOMETHING IS: Es A la una. Es A las dos y cuarto. Es A las doce menos diez. PRACTICA: Cuaderno p. 50….Act.2 y 3

Practica 1. ¿A qué hora es la clase de español? 2. ¿A qué hora es la clase de geometria? 3. ¿A qué hora es la clase de ingles? 4. ¿A qué hora es la clase de historia?

Con los relojes Take turns changing the clock and then your group members tell AT you what time you have different classes. – A: ¿A qué hora es la clase de español? – B: Es a la/las __________.

El video Write an “M” on your left hand for “mañana” Write a “T” on your right hand for tarde Hold up your hand when you hear Pablo say when he has each class to say if he has it in the MORNING or AFTERNOON

Inner-Outer Circles Libro p. 88 Adentro (inside): ¿Qué clase tiene Claudia a las once menos cuarto? Afuera (outside): A las once menos cuarto Claudia tiene la clase de inglés.

Completa la práctica Leer y contestar…p. 89 y 90

El viernes Go over frequency words…notes, practice activity (15 min) Tener/tener que notes (10 min) Quiz/work on paragraph (25 min)