Student Appreciation Day. Esponja/ Sponge  Work through reading for 10 minutes. Ask questions as you run across different words and phrases.  After.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
This is an interactive presentation
Advertisements

Los Verbos Regulares en -AR
Content Objective: I will be able to conjugate present tense -ar verbs. Language Objective: I will conjugate and apply –ar verbs in every day situations.
Accents and Punctuation
Para empezar Hoy es martes el cinco de febrero Write what each person has to do in Spanish based on the picture. Ella Él ÉlÉl.
Hacer in Time Expressions
Unidad 2 etapa 2 A EMPEZAR.
¿Qué hora es?. Es la una. Son las tres. Son las once.
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
gustar with infinitives
Present tense conjugations of regular –AR verbs
Asking Questions.
VOCABULARIO Martes 28 de febrero del dos mil doce.
UNIDAD 2 LECCION 1 VOCABULARIO. Objetivos Student will: describe their school schedules and classes. ask questions about school-related topics compare.
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
Time Expression with Hacer
The Present Tense of ir (to go)
Telling Time. ¿Qué hora es? What time is it? Es la una. It is one oclock. Son las dos (tres, cuatro…) It is two oclock. Son las dos y cuarto. It is 2:15.
Telling Time Unidad 2 Etapa 2. Telling time in Spanish : Its 2:00.--Son las dos. Its 3:00.--Son las tres. Its 4:00.--Son las cuatro. Its 5:00--Son las.
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Los interrogativos.
Hoy es martes, el diez de septiembre
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Enfoque: 22/10/07 1) Copy #1-5 in Notas 2) Write pronoun by correct subject Subjects 1. El Sr. Ruiz 2. Mi amigo Miguel y yo 3. Tú y Marta 4. Sandra 5.
Me gusta…. How to talk about what we like Me gusta leer. Te gusta leer. Le gusta leer. Nos gusta leer. Os gusta leer. Les gusta leer. I like to read.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Forming questions Grammar Essential 1.
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
Regular –ar verbs Hablo Trabajamos Practica Tocas Pasean Estudiáis Pasa Nadan montamos patináis canto alquilas Toma Regresan.
Interrogativos Capitulo 4A.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
La hora Telling time in Spanish. Asking what time it is The question is: “¿Qué hora es?” To answer, say: “Son las ____: ____” for everything except times.
Hagan Ahora: Read the paragraph and conjugate the verbs in parenthesis
The Days of the Week (Los días de la semana). domingo lunes martes miércoles jueves viernes sábado el domingolos domingos el luneslos lunes el marteslos.
-ar, -er and –ir verbs in the present tense
Gustos y Disgustos Aversiones.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Classroom Expressions
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Hoy es martes. Es el 5 de noviembre LA PREGUNTA: ¿Cuál es la fecha de La Navidad? ¿Cuál es la fecha del Día de San Valentín? LA TAREA: -Terminen la hoja.
Para hacer ahora Identifiquen:
Hace + Time Expressions
SPANISH 1 DAY 33 Chapter 4- Expressions with infinitives Restaurant Skit Practice Pledge Test.
Asking Questions ¿Quién?– Who ¿Dónde ?– Where ¿Adónde?- To where?
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
Los días de la semana The days of the week Copy los dias de la semana. (5 Minutes) El lunes (Monday) El martes (Tuesday) El miércoles (Wednesday) El jueves.
Vámonos Traduce el párrafo a español con tu información personal: When I was a boy/girl, I used to like _________ and ________. I always ________. My mom/dad.
Spanish 1a ---CALANTAMIENTO---
Para Empezar veintiseis de septiembre
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 1 7 de febrero de 2017.
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Hoy es ______, el ______ de _____ de ____________.
Agenda -Fichas: Activities 1-5 Pages 22 and 23
The Days of the Week (Los días de la semana).
Question Formation Spanish I Page 52.
Hoy es lunes el veintidos de octubre
The days of the week (Los días de la semana).
The Days of the Week (Los días de la semana).
Direct Object Pronouns
PUNTO DE GRAMÁTICA.
Transcripción de la presentación:

Student Appreciation Day

Esponja/ Sponge  Work through reading for 10 minutes. Ask questions as you run across different words and phrases.  After you read each page aloud in Spanish, discuss what has been read (la idea principal) in English. Reading Logs

 Selecciona un premio (reward) de chocolate y galleta.  NO comas chocolate si tengas alergia de chocolate.  Miran >  Hablan con amigos…

 Un episodio…  Agarra la idea principal del cuentito.  Si hay tiempo residuo se puede hablar con uno a otro en español.