Trabajo : El Fútbol (the football project) © Sylvain.Régereau Turn the page.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
test My name is Your name is His name is I’m 13 years old
Advertisements

El título: Los ojos y el pelo
Hola. ¿Qué tal. Me llamo Fernando Torres y soy un futbolista español Hola. ¿Qué tal? Me llamo Fernando Torres y soy un futbolista español. Tengo 25.
¿CÓMO ERES? Translate the following sentences I have blue eyes
a to amarillo yellow amigos Friends anaranjado Orange.
Aventura Paraguay Situación 1: You have just met a host family in Paraguay. They are interested in knowing something about you. Describe yourself in terms.
La Ropa.
Los Adjetivos. ¿Qué son los adjetivos?
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Physical Descriptions
Describing People, Day 2 Miércoles, el 7 de enero.
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
Verbo “ser” Present tense yosoy tú eres él/ella/usted es nosotros(as) somos ellos/ellas/ustedes son Verbo “tener” Present tense yotengo tú tienes él/ella/ustedtiene.
Vamos a hablar......de las películas. You are going to have a conversation with your teacher about the cinema. What could the teacher ask you?
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
Algunos objetos básicos y los colores
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
La familia.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
¡A buscar! What do all these words have in common?
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Las características físicas, la personalidad y otros rasgos.
Mi dormitorio My bedroom
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Physical Descriptions
Moon Wall (1957) Miró Hay una luna azul y una estrella negra. Hay tres círculos negros y una líneas negras. Tiene un muro hecho de cuadrados y rectángulos.
WILF 1- to write a detailed description of where you live & your house (step 2) WILF 2- to write a detailed description of where you live & your house.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Tiene el pelo castaño ¿Cómo es?. Tiene el pelo negro ¿Cómo es?
C.Max Russo A.Ron Weasley D. Ryan Evans B.Hannah Montana E. Alex Russo ¿ Quien es? 1. Tiene el pelo castaño y largo y los ojos marrones. 2.Tiene el pelo.
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
Spanish 1 Gateway High School UNIDAD 2: ¿CÓMO SÓMOS Y QUÉ NOS GUSTA?
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Do Now.
¿Qué dicen esta palabras?
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
¡Hola! Translate into SPANISH 1. I am nice. 2. You are athletic. 3. He is tall. 4. She is ugly. 5. Laura is pretty. 6. I am small. Yo soy simpático./Yo.
Español 1 LESSON 8 15 DE SEPTIEMBRE DE Escribe en inglés: La Campana Hoy es martes el 15 de septiembre de La participación #1: Dibuja un óvalo.
Diseña el uniforme de tu equipo Tarea Choose a sport uniform Name your team in Spanish Design your team’s uniform Number Name Use color, glitter, po0mpoms,
la blusa ______________________ 2. el pantalón ______________________
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
HAGAN AHORA: Traduzca las siguientes frases
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
¡LOS COLORES!.
LOS COLORES REPASO.
WALT: to describe what you look like. P. 34 of Listos 1 Ex. 2a.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Para empezar Hoy es jueves el ocho de noviembre ¿Cómo es el chico? Escriba cuatro oraciones. Dos características físicas y dos cosas sobre su personalidad.
Explain as much detail as you can in English about these two people.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Vámonos Translate the following sentences & take out any work you need checked: Ella canta en el coro. Nosotros necesitamos una pelota para jugar al baloncesto.
Spanish I Week 23. Para Empezar 8 de febrero What are you most nervous about for the test tomorrow (yes, I’ve decided to push it back to tomorrow!)
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
Do-Now: With the following words, add the adjectives that we have previously mentioned that fit the subject. 3 for each Ex. La chica - bonita, inteligente,
WELCOME TO SPANISH LESSONS ¡ Bienvenidos a Clases De Español ! © Copyright Indira Castillo 2014.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
REPASO Spanish 1 Final Exam. COMPLETE THE FOLLOWING PAGES IN PREPARATION FOR YOUR FINAL. UPLOAD TO SCHOOLFUSION. SAVE AS YOUR NAME.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
¿Cómo eres? (What are you like?) Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es...
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
Transcripción de la presentación:

Trabajo : El Fútbol (the football project) © Sylvain.Régereau Turn the page

The objectives: To be an independent enquirer To be creative and innovative in my work To manage my time and resources Your task: You are going to complete your own Spanish Football Album. Just follow the step by step process. You will have to complete some tasks in English and some tasks in Spanish (but don’t worry, the vocabulary you will need will be given to you!) Good luck! = Buena suerte! Proxima pagina por favor

Step 1 Task : You have to look for 4 different Spanish football teams and complete the blanks on the following pages with the correct information. Useful vocab! El equipo de fútbol = the football team Nombre = name Nacionalidad = nationality Numero = number Entrenador = coach Ciudad = town / city Proxima pagina por favor

Nombre del equipo de fútbol : ………………………………………………………. Ciudad : …………………………….. Insert a picture of the player Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Insert a picture of the player Insert a picture of the coach Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Entrenador Nombre ……. Nacionalidad …………… Entrenador Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero ….

Nombre del equipo de fútbol : ………………………………………………………. Ciudad : …………………………….. Insert a picture of the player Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Insert a picture of the player Insert a picture of the coach Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Entrenador Nombre ……. Nacionalidad …………… Entrenador Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero ….

Nombre del equipo de fútbol : ………………………………………………………. Ciudad : …………………………….. Insert a picture of the player Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Insert a picture of the player Insert a picture of the coach Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Entrenador Nombre ……. Nacionalidad …………… Entrenador Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero ….

Nombre del equipo de fútbol : ………………………………………………………. Ciudad : …………………………….. Insert a picture of the player Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Insert a picture of the player Insert a picture of the coach Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Entrenador Nombre ……. Nacionalidad …………… Entrenador Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero ….

Complete the phrases with the vocab lary provided: Mi equipo de fútbol favorito es…… (name of the club) ……………………… (translate into English) …………………………………………………………………………. Mi favorito jugador de fútbol Español es…… (name) ……. porque es… (reason) …… (translate into English) ………………………………………………………………………………………… Vocab! Bueno = goodjugador = player Talentoso = talented Éxitoso = successful Guapo = good looking Famoso = famous Popular = famous

Hwk Do some research on your favourite Spanish football team and write a little paragraph that includes at least 6 facts about it (in English).

Step 2 Task : You have to look for your favourite Spanish football player and describe him using the vocabulary given to you.

Useful vocab! Es = he isSe llama = his name is Alto = tallLleva barba = he has beard Bajo = smallLleva bigote = he has a moustache De talla mediana = medium builtLleva gafas = he wears glasses Muy = very Bastante = quite Tine = he has El pelo corto = short hair El pelo largo = long hair El pelo ondulado = wavy hair El pelo rizado = curly hair El pelo en punto = spiky hair El pelo negro / rubio / castaño / pelirrojo = black /blond / brown / red hair Los ojos marrones / azules/negros / verdes = brown / blue / black / green eyes Me guta….porque es…. = I like…..because he is…. Bueno = good / talentoso = talented / guapo = good looking / famoso = famous

Mi jugador favorito. (write in this box in Spanish) Mi jugador favorito. (write in this box in Spanish) Insert a picture (Una fotografía ) Tip! With opinions & paragrahes you can achieve up to a level 4 ! Check the level descriptors on Tip! With opinions & paragrahes you can achieve up to a level 4 ! Check the level descriptors on

Hwk Find a picture of a famous person. Imagine you are that person. Write a paragraph in Spanish giving as much detail as you can. Here is an example: Me llamo Thierry Henry Soy Frances Vivo Barcelona en España Tengo 29 años Mi cumpleaños es el 17 de agosto Tengo dos hermanos Tengo los ojos marrones y el pelo corto y negro. Juego para el equipo de Barcelona Me encanta juegar al fútbol Thierry Henri Vocab tip ! Me llamo = my name is Soy = I am Vivo en = I live in Mi cumpleaños es el = my birthday is the Tengo = I have Juego = I play Me encanta = I love

Write your description here. Mi fotografía

Step 3 Task : You have to look for your favourite Spanish football team and describe the kit they wear in Spanish using the vocabulary given to you.

Vocab tip! Llevan =they wear Lleva = he wears Llevo=I wear un jersey=a jumper Un abrigo=a coat Un chándal=a tracksuit Unos guantes=somegloves Unos calcetines=some socks Una camiseta=a T-shirt Una gorra=a cap Unas zapatillas de deporte =some trainers Unos shorts= a pair of shorts El logo del equipo=the team logo (be careful:Always put the colour after the clothe!) Negro/a = black Amarillo/a=yellow rojo/a = red azul=blue Verde=green najanra=orange blanco/a=white morado/a=purple Una camiseta najanra Write the description in Spanish here. Insert picture here and label it in Spanish

Step 4 Task : You will now try to contact your favorite Spanish football team! Write them an and ask for some free marchandising! Use the templates & vocabulary to help you!

Can you use this to draft your own you would like to send? Hola, Me llamo…(your name)… soy de inglaterra. Estoy en clase…(your form). Trabajado en un trabajo sobre……(club name). Le agradecia si me mandara unos posteres o folletos sobre el club. La direccion: Cornwallis Academy, Hubbards Lane, Linton, Maidstone Kent, ME17 4HX Inglaterra Le agradezco de antemano (your name) Hola,… Write your draft message here Trabajo con mi escola

In the video find the English for: Nunca caminarás solo = ………… El numero nueve de Liverpool = ……… ¡Vamos! =…. ¡Venga chicos yeah! =….. Click here to watch a video (the download may take a few minutes)

Step 3 Task : Now, it is your chance to create your ideal football team (pick & choose any player) and describe the kit they wear in Spanish using the vocabulary given to you.

Nombre de mi equipo de fútbol : ………………………………………………………. Ciudad : …………………………….. Insert a picture of the player Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Insert a picture of the player Insert a picture of the coach Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Entrenador Nombre ……. Nacionalidad …………… Entrenador Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero …. Nombre ……. Nacionalidad …………… Numero ….

Write the description of YOUR TEAM KIT in Spanish here. Insert pictures here and label them in Spanish

You have completed your work! Share it with your teacher and friends!

Click here to check the level descriptors What level do you think you are?  I think I work up to a level…. Why?  I think I achieved this level because ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………... Why?  I think I achieved this level because ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………… ……………………………………………………………... Share this work with one of your friend in the class. Do they agree with your level? Yes / No  why? …………………………………………………… …………………………………………………… Share this work with one of your friend in the class. Do they agree with your level? Yes / No  why? …………………………………………………… …………………………………………………… Your teacher’s comment: …………………………………………………… …………………………………………………… …………………………………………………… …………………………………………………… …………………………………………………..