Esp. 2 9/9/11 1.Chequear la tarea 2.¿Cuál es el patrón? 3.MP, escuchar, p. 12 4.Prueba el lunes.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El verbo IR To go.
Advertisements

Las Palabras Interrogativas
Saber vs. Conocer To Know.
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Los pronombres del complemento directo. Los complementos directos Direct object NOUNS can be replaced by Direct object PRONOUNS To find the DO Noun in.
Unidad1, Etapa 3 By: Chrissy S, Daniel W, Dana L.
Usos del condicional. Condicional The conditional is for hypothetical situations. You need to set your sentences/story up to be hypothetical.
El verbo IR To go. El verbo IR The verb IR means to go. The verb IR means to go. The verb IR is irregular in the present tense. The verb IR is irregular.
What is a subject pronoun? A subject pronoun is a personal pronoun that can be used as the subject of verbs.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS
Hola chicos- revise all numbers and greetings for the test please
Enfoque: martes, el 10 de noviembre, 2009 Get your Clicker. Take out homework.
Direct Object Nouns & Pronouns
Affirmative tú Commands & Acabar de + Inf.
Me llamo ______________ Clase 11 La fecha es el 23 del abril 2012 Propósito # 64: ¿Qué te gusta comer en el restaurante? La Actividad Inicial Contesta.
El Verbo “SER” SER es el infinitivo No hay una raíz
Español 1 Capítulo 12 Página 397. Present Tense of Pedir and Servir Pedir and Servir are stem-changing verbs in which the e in the stem of the infinitive.
El or La, Los or Las All people, places and things in Spanish have a corresponding article (el, la, los or las). The article tells if the person, place.
III. Direct and Indirect Object Pronouns
Me llamo ________ Clase 5NM (502) La fecha es el 13 de febrero del 2012 Propósito # 24: ¿Estas prestando atención en clase? Actividad Inicial: Tercera.
¿Cómo te llamas? Yo me llamo Ricardo..
Todo tiene soluciónGramática 2 The conditional Preview The conditional.
Las Introducciones ** Important Phrases for Conversation **
Lesson 8 Grammar Pedir. Pedir means to request or to ask for. In the present it has a spelling change in the yo, tú, ella and ellos forms. Pedir Yo PidoNosotrosPedimos.
Con To talk about doing something with someone else, the Spanish word con is used.
The Present Tense of ser (to be) (El tiempo presente del verbo ser)
How are you doing with your metas? Can you... Are you studying and practicing... or... hoping to learn by magic?
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Asking Questions Español I - p. 184.
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
Los interrogativos.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
Hoy es lunes, el 12 de marzo de Yo puedo… Conjugate –er/-ir verbs according to the subject of a sentence. Answer questions using –er/-ir verb conjugations.
Subject Pronouns and AR verbs. Who is the subject of a sentence? How can we substitute the subject and still make sense? Ex:
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
C1v1 Repaso c1v1 Repaso.
Direct Object Pronouns. What is a direct object? A direct object is a noun that directly receives the action of the verb. A direct object is a noun that.
Los interrogativos.
¿Saber o Conocer?, esta es la cuestión…. Saber o Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber"
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
Lunes, el 9 de septiembre Actividades en clase. Timed Writing Use your Spanish vocabulary (open-notes) to write a 50 word story in Spanish. Use your imagination,
{ Objetos directos & indirectos Preguntas y respuestas español IIU3.
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
Español II. I eat lunch with friends. Almuerzo con amigos. We eat lunch at 12:00. Almorzamos a las 12:00. I undertand Spanish. Yo entiendo español. She.
La campana (Write Everything!!!!) 1.What is an example of a stem-changing verb? 2.¿Cómo conjugas el verbo pedir en todas las formas? 3.¿Qué significa el.
Tener los básicos. Tener = to have The verb tener is literally translated as “to have” but has many other uses as well—to tell how old someone is Tener.
Warm Up, el jueves, el 27 de septiembre Write the correct pronoun. 1.____ es Juan. 2.______ somos amgias. 3.____ soy una maestra. Write the correct form.
Gustos y Disgustos Aversiones.
1 D irect object pronouns >>¿Tienes la corbata que te di? >>Sí, yo la tengo. >>Se la voy a dar a mi hermano. >>¡Lo siento mucho, pero ya la llevé al trabajo!
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
Informal and Formal Greetings
¿Quién eres? Who are you?.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Vocabulario 1 y Grammar 1 Chapter 2- Spanish 1. To ask someone’s age and birthday/ Responses ¿Cuántos años tienes?- How old are you? Tengo quince años.-
Esp. 2, Concurso de helado / ice cream contest 2.Distribuir la lista de vocabulario - ¿Qué vamos a aprender? 3.Los estandares y la pregunta esencial.
MORE CONVERSATION TOOLS
¿Quién es? Él es (name). Ella es (name). Who is that?
yo mi padre mi prima mis padres mis primas
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Verb: is the action of the sentence. Direct Object: receives the action of the verb.
Subject Pronouns Pronombres Personales
**Para empezar la clase... Guess the meaning of these adjectives. Guess the meaning of these adjectives.  impaciente  artistica  inteligente  estudiosa.
Pagína 205.  If you want to say that someone “just did something” use the formula: ACABAR + DE + INFINITIVE  ACABAR is conjugated just like any regular.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Capítulo 1 Mis amigos y yo.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Transcripción de la presentación:

Esp. 2 9/9/11 1.Chequear la tarea 2.¿Cuál es el patrón? 3.MP, escuchar, p Prueba el lunes

Identificar los estándares Develop and apply target language skills and cultural knowledge beyond the classroom setting for recreational, educational, and occupational purposes

La pregunta esencial… You have just traveled to Los Angeles to visit your friend Mariana, who lives in the old Mexican neighborhood of La Calle Olvera. Her grandmother asks you upon your arrival to describe all the places in the airport that you visited. Can you detail everything that you experienced from the curb to your window seat?

¿Cuál es el patrón? Yo hablé con mi mama por 20 minutos Ella caminó por el parque con su perro. ¿Escribiste tú la tarea, verdad? ¿Cantaste en el coro el sábado? Sr. Sanchez bailó en el club de disco. ¡Wau! Claudio vivió en Nueva Orleans hasta Yo pedí un taco más grande en el restaurante. Yo jugué al ajedrez, pero no me gustó