Writing Presentation Ms McNally- Spanish II Warm _up: 1. Identifica a que país pertenecen estas atracciones: La cataratas del Iguazu, Toledo, Machupichu,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
Advertisements

Para em[ezar Hoy es jueves el dieciocho de octubre Answer the questions below. Write 3 examples. ¿Qué tiempo hace en el invierno? En el invierno: 1. 2.
How to Conjugate… SPANISH VERBS.
Conteste las preguntas en español. ¿Cuándo nació su mejor amigo/a? ¿Dónde nació su mejor amigo/a? ¿Dónde naciste?-
In your Viva on the contenido page, write: El calendario y los númerospágina dos Remember to use different colors when writing vocabulary and on your.
You Need to Improve the Way You Write and Think in Spanish! Months & Dates This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
¿Qué clase tienes? Vocabulario.
ALC 61 miércoles el 5 de mayo. objetivo Create 4 vacations scenes.
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 3 de diciembre del 2012 Propósito # 21 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5 del miércoles? Actividad Inicial:
To row. pasear en bote row boat el bote lake el lago.
1) Penélope Cruz es actriz mexicana ……………………………………….. 2) Nació en setiembre ………………………………………………………….. 3) Tiene 23 años …………………………………………………………… 4) Nació
Asking Questions.
Los dias de la semana.
El Día De Los Muertos The Day of the Dead. Celebrating the Mexican Holiday El primero y dos de noviembre Spirits of loved ones return to earth as Monarch.
Hazlo ahorael 21 de mayo Objetivo: SWBAT recognize Spanish city vocabulary. On your Hazlo sheet, write down at least one way knowing city vocabulary in.
Bellwork Change the following verbs to informal commands. 1. hablar 2. tomar Make commands with pronouns attached. 1. beber/ la 2. comer/ los.
Bellwork Conjuguen en el pretérito: 1. yo/ leer 2. ella/ caerse 3. ellos/ construir 4. nosotros/leer 5. tú/ caerse.
The Future Tense. In the past…to the future In Spanish 1 and 2, we used an easy way to talk about the future tense… ¿recuerdas? IR + A + INFINITIVE voyvamos.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
The Preterite/El Pretérito
El video de las entrevistas. This skit counts as your test grade for this unit. Therefore, you must put forth the effort to show the teacher how well.
Verb conjugation What is it and why does it matter?
MI CIUDAD (insert name of city here) Nombre____________ Fecha______________.
LUNES EL 11 DE NOVIEMBRE La televisión Los Objetivos: To know how to give opinions about TV programmes.
Informal Commands Los Mandatos Informales Dance! EAT! SLEEP!
Miércoles el 28 de abril. objetivo  I can recognize the vocabulary for places to visit, things to do and modes of transportation.
Spanish 1 Sra. Lear 8 de septiembre. There are different ways to say How are you:? in Spanish. Weather meeting someone for the first time or saying hello.
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
Hagan Ahora: Read the paragraph and conjugate the verbs in parenthesis
Conjugating -ar verbs. Spanish verbs are characterized according to their endings. hablarcomer cantarleer patinarhacer dibujarescribir montar ver alquilarvivir.
1 Day 4- Present tense conjugations of Regular –AR verbs An Online Learning Module Adapted from PowerShow.com Los Verbos Regulares.
–ar verbs in the present tense Take an –ar verb How about hablar (to talk)? Chop off the –ar to get the stem hablar The stem is: habl Take the stem and.
Mi árbol genealógico Proyecto Unidad 2, Paso 1.
Un refrán para ser contado Workshop Borinquen Writing Project Sra. María de los Angeles Camacho January 29, 2005 Sala Mater, Women’s Residence Workshop.
What are subject pronouns??? They replace the subject in the sentence. For example: IWe You HeThey She.
The Hand Graphic Organizer (Future and Conditional) Students will trace their hand in a paper. Write in the subject pronouns at the top of each finger.
Thursday 1 st October Spanish- How are you? To be able to write a greetings conversation.
Sra. Oddo ☻ Tutoring Wednesdays in Room de deciembre Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational level.
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
Sra. Oddo ☻ Tutoring Wednesdays in Room de deciembre Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational.
Sra. Oddo ☻ Tutoring Wednesdays in Room deciembre de 2011 Español Dos = Spanish 2 Objectivos = Objectives: To understand Spanish at a conversational.
30 DE SEPTIEMBRE. PARA EMPEZAR (IN YOUR NOTEBOOK) MATCH THE PERSON AND DESCRIPTION 1. this artist was a muralist 2. painted a lot of self portraits; married.
Week 4 Spanish I Grade Week 4Do Now 1 Monday, September 28th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  16  14  11  15  20.
Haz ahora ¿Cuál clase es tu favorita? ¿En general cómo son tus maestros?
The date La fecha. F ormat Es el ____ de ______. (Es el ____ day ____) 1 st blank-number (1, 4, etc) 2 nd blank-month (enero etc)
ALC 84 Please find a place to sit. ALC 83 Unscramble the 7 infinitive verbs. Hoy es miércoles el 28 de mayo de rbiar 2. rcreor 3. emcenprodr.
What do these people have in common?. ¡Español! ¡Hola! Objectivo: To learn about Spain and to be able to greet someone and introduce yourself.
11 de diciembre. Para Empezar ¿Qué cosas tienes en tu dormitorio?
Spanish III Honors Week 22. Para Empezar 1 de febrero En tu opinion, ¿crees que los niños miran la tele/los ipads/tablets demasiado (too much)?
What do these people have in common?. ¡Español! ¡Hola! Objetivo: To learn about Spain and to be able to greet someone and introduce yourself. miércoles.
Vámonos Traduce el párrafo a español con tu información personal: When I was a boy/girl, I used to like _________ and ________. I always ________. My mom/dad.
To do lists Mark in Green for Vocab.
What do these people have in common?
What do these people have in common?
What do these people have in common?
Lección 29 para el 6 y 7 de abril
Yo fui de vacaciones en Chile.
Write the following in Spanish.
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
Unidad 3: Somos estudiantes
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
You will make a presentation about your family
Hoy es viernes el catorce de septiembre
Warm Up ¿Qué día es hoy? What day is today?
Hace + time expressions
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
[C] Notas: Conditional Perfect Tense
Part I: Follow the excercises done in class
Greet the teacher (Salude a la maestra)
Transcripción de la presentación:

Writing Presentation Ms McNally- Spanish II Warm _up: 1. Identifica a que país pertenecen estas atracciones: La cataratas del Iguazu, Toledo, Machupichu, Los acueductos de Segovia, el Museo del Prado, Las Líneas de Nazca, La ruinas aztecas. Las ruinas incas, museo Reina sofía. Warm _up: 1. Identifica a que país pertenecen estas atracciones: La cataratas del Iguazu, Toledo, Machupichu, Los acueductos de Segovia, el Museo del Prado, Las Líneas de Nazca, La ruinas aztecas. Las ruinas incas, museo Reina sofía. PerúArgentinaMéxicoEspaña

Madrid-turismo Alrededor de Madrid San Idelfonso y Segovia Toledo Futbolistas hablan de Madrid Celebrations Las fallas Madrid-turismo Alrededor de Madrid San Idelfonso y Segovia Toledo Futbolistas hablan de Madrid Celebrations Las fallas

Después del examen escrito. Trabaja en tu proyecto. Remember every member should work in their specific part of the project. 1 st day- day departure, basic information about the country ( flag, capital, currency, borders, president) fly, hotel, walk around the city etc. You have to organize the information as a paragraph in past tense 2 rd day……./ 3 rd day……/ 4 th day …. For Wednesday you should have your draft done. Trabaja en tu proyecto. Remember every member should work in their specific part of the project. 1 st day- day departure, basic information about the country ( flag, capital, currency, borders, president) fly, hotel, walk around the city etc. You have to organize the information as a paragraph in past tense 2 rd day……./ 3 rd day……/ 4 th day …. For Wednesday you should have your draft done.