Warm Up, el jueves, el 30 de agosto

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español A- In the “Calientarse-Warmup” section of your binder, write the FULL NAME (JACK HILLE MIDDLE SCHOOL) of our school using the Spanish Alphabet.
Advertisements

Me llamo __________ La fecha es el 25 de septiembre del Proposito# 3 – Repaso de gramatica, conjuguemos verbos.
Accents and Punctuation
3 al día  1. List 5 cities and / or states with Spanish names.
Los Saludos y Las Despedidas
Saludos y despedidas.
Por El Señor Redaelli. yo I tú you (familiar) usted you (formal) él he ella she.
Students will: ask for and give names. understand the difference between addressing someone formally and informally. ask how others are doing and respond.
Subject pronouns and ser
Una Introducción A La Conversación
Enfoque: martes, el 10 de noviembre, 2009 Get your Clicker. Take out homework.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
Como se dice en espanol –
Capítulo Uno: Primer paso
¿Cómo te llamas? Yo me llamo Ricardo..
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
Middle School Spanish. Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.
Las Introducciones ** Important Phrases for Conversation **
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
How are you doing with your metas? Can you... Are you studying and practicing... or... hoping to learn by magic?
Gramática Lección Preliminar Created by: D. Rodríguez.
El vocabulario Etapa preliminar.
Páginas PARA EMPEZAR - Saludos y Despedidas.
Expresiones Lección 1 Hola, ¿qué tal? = Hi, hows it going?
Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
(Greetings & farewells)
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
SER w/origin ¿De dónde eres tú? Ser = to be Ser is used to ask and state where someone is from (their origin). Ser also has 5 forms that are changed with.
Avancemos 1 Lección Preliminar
WRITING A SPANISH ESSAY BY MRS. MAYER, SPANISH GRADE 7, RDMS.
Para Empezar: En La Escuela
Los Saludos Rebecca Payton Spanish 1 Greetings Core Content
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
Warm Up, el martes, el 28 de agosto
Quiz # 1 Las introducciones.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Ahora – 1. Take out your homework to be checked. DO NOT pass it forward. 2. Copy down the following and fill in the blanks with the correct form of ser.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Review for Chapter 1 Lesson A. Fill in the blank with the most appropriate word. İ_______________! İHola!, Cόmo te llamas? Me llamo Ernesta. ___________?
Warm Up, el martes, el 28 de agosto. HOMEWOOD ABROAD MAY-JUNE 2013!!! -fotos de 2011fotos de
Cafecito Take a blue sheet from the front table and fill it out completely. Be sure to grab a red textbook and workbook.
7º/8º Can-do Statements 1-5 Thematic Unit 1, It´s All About Me. I can… A …say and spell my name for someone using the Spanish alphabet. B. … introduce.
La campana (Write Everything!!!!) 1.What is an example of a stem-changing verb? 2.¿Cómo conjugas el verbo pedir en todas las formas? 3.¿Qué significa el.
Las salutaciones y despididas
THE VERB TENER Spanish 1- 9/23/13 Sra. Baldwin. TENER Tener is a verb that means “to have”. It has irregular forms (does not follow a pattern) and must.
Warm Up, el miércoles, el 4 de septiembre
Como se dice en Español? 1. I’m fine- 2. I’m ok- 3. I’m so-so- 4. I’m bad- 5. I’m very well- El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder introducir.
Power Point created by Mrs. Rivera.  To introduce people and say where they are from.  To ask where someone is from.  To say who someone is.
Warm Up, el martes, el 9 de octubre p. 67 SAQUEN LOS PIZARRONCITOS
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
Warm Up, el viernes, el 24 de agosto 
Warm Up, el jueves, el 27 de septiembre Write the correct pronoun. 1.____ es Juan. 2.______ somos amgias. 3.____ soy una maestra. Write the correct form.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Hacer Ahora Copy the sentence below and translate it into English.
Chapter 1 Part 1. Vocabulario Part 1 Como te llamas?- What’s your name? Como se llama usted?- What’s your name? (to an adult) Me llamo…- My name is… Soy…-
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Informal and Formal Greetings
Greetings.
What’s good man What do we do when we greet Informal U.S.A Formal U.S.A Informal Spanish Formal Spanish.
Warm Up, el martes, el 28 de agosto. HOMEWOOD ABROAD MAY-JUNE 2013!!! -fotos de 2011fotos de
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Transcripción de la presentación:

Warm Up, el jueves, el 30 de agosto P. 14, Actividad 11

Anuncios TAREA: Need to fill out WIKI form VOCABULARY QUIZ FRIDAY…..Practice abc’s and greetings, saying where from Use classzone.com! Flashcards Practice activities Redo Warm Ups (on WIKI)

TO KNOW FOR VOCAB QUIZ Listen and write words you hear spelled out Fill in the blanks with appropriate vocabulary Be able to ask and answer how you are doing, what your name is, where you are from Be able to ask and answer how OTHER PEOPLE are doing, what their names are, and where they are from Use informal and formal greetings appropriately Read a dialogue and answer true/false questions

Sample “Lectura” 1. OUTER: “¿Cómo te llamas? 2. INNER: “Me llamo Juanita.” 3. OUTER: “Mucho gusto.” or “Encantado/a.” 4. INNER: “Igualmente.” 5. OUTER: ¿De dónde eres? 6. INNER: Soy de Alabama. ¿Y tú? 7. OUTER: Soy de Alabama. ¡Hasta luego! 8. INNER: ¡Adios!

Objetivos Practicar saludos y introducciones. Preguntar y decir de donde eres.

p. 6-7 en el libro Write down any phrases that use “se llama” and the response that is given Use this format: Phrase with “se llama” Response

¡Ojo! ¿Como se llama usted? Me llamo….. ¿Como se llama el chico? ¿Como se llama tu madre? ¿Como te llamas? ¿De donde es usted? ¿De donde es Juan? ¿De donde es Carla? ¿De donde eres? Me llamo….. Se llama…. Me llamo…. Soy de….. Es de….. Es de….

**used for FORMAL YOU (USTED) OR IMPORTANTE ES and SE LLAMA…… **used for FORMAL YOU (USTED) OR HE/SHE/IT** EJEMPLOS: Your name is (formal you) Jorge. Se llama Jorge. His name is Roberto. Se llama Roberto You are from (formal you) Japon.(Usted) Es de Japon. She is from Inglaterra. Es de Inglaterra.

¡¡Importante!! If the question is asking YOU to answer, you have to answer with “I” Examples: “¿De donde eres? Soy de Homewood.” If the question is asking about something else, then the verb form doesn’t change Examples: “¿De donde es Sr. Barnes? Es de Hewitt.”

p. 14, Actividad 12 1. Complete asking where are YOU from and answering 2. Complete asking where is Roberto from and answering

Con tu grupo Escribe un dialogo (formal o informal). Everyone speaks Memorize lines Incluye el vocabulario de la leccion preliminar: Greetings Presenting new people to each other Spell SOMETHING Asking/Saying where you’re from Closing salutations

Presentaciones-10 puntos Correct Grammar and pronunciation (5) Follow directions (5) All speak Lines memorized Included all necessary vocabulary

Repasamos Classzone practice Level C, #2 y #3 Flashcards Reading?