Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
Advertisements

Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
Accents and Punctuation
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
Introducing Presentando L.A. Kids Learn!. What is L.A. Kids Learn!? a parent-involvement resource for students in pre-kindergarten programs through fifth.
Esperanza Renace Por PAM MUÑOZ RYAN.
EL VERBO IR = TO GO.
Parent Leadership in Education & Youth Education Tekies Centro Sor Juana in Las Milpas South Pharr, Texas.
Los días de la semana.
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Los Infinitivos ¿Qué es un infinitivo?.
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
Me llamo ___________ Clase 10N La fecha es el 19 de septiembre del 2012 Propósito # 2: ¿Cómo es tu escuela? Actividad Inicial: Escritura en silencio: Write.
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
Hanging out Lunes 4 de febrero Día primero. The verb IR A + INFINITIVE.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Time Expression with Hacer
The Imperfect… take notes somewhere The imperfect tense is used to refer to actions in the past that occurred regularly or repeatedly. I used to walk every.
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
Inferences (predictions/drawing conclusions/generalizations) Beyond the words on the page.
Pensamientos Actividad de reviso Write these sentences in Spanish: Her brothers celebrate Christmas. My mom plays soccer. The food is sweet. My cousin.
3.4 Present tense of tener and venir Tener (to have) Venir (to come) (de/a) Forms and uses of two common irregular present tense verbs.
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
El Presente Progresivo. Remember how you learned that to say I am talking you would write the same thing as I talk or I do talk in Spanish? Yo hablo.
Hoy es martes, el 21 de febrero de Yo puedo… Form the contractions al and del. La Entrada – Contesta las preguntas. 1.¿Quienes están en la sala de.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
Entrada: La reunión[En el libro importante] Read the story La reunión (do not write on the paper). Tell in English: 1.when the event occurs 2.how the narrator.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Los interrogativos.
Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.
Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
1. My dad likes Match of the Day because he loves football. 2. My older sister loves X Factor because she likes singing. 3. My mum likes Come Dine with.
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
¿Saber o Conocer?, esta es la cuestión…. Saber o Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber"
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
Me gusta…. How to talk about what we like Me gusta leer. Te gusta leer. Le gusta leer. Nos gusta leer. Os gusta leer. Les gusta leer. I like to read.
Reading to your Child at Home Leyendo a su hijo en la casa.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Budapest, WE ARE MOTHERS Because we want to be. Because nobody can love our kids more than what we do
Los verbos. Instrucciones Take notes on the following information on conjugating verbs. See Mrs. Morrison with any questions.
ALC 64 Hoy es miércoles el 14 de marzo de 2012 Conjugate the verbs on the next slide according to the pronoun. Please make a new ALC.
Dual Language Program at Monroe Programa de Lenguaje Dual en Monroe October 2013.
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
Las Preguntas (the questions) pg
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
Emergent Reader: Parent Workshop Helping new readers at home. Lectores Emergentes: Un taller para los padres Ayudar los lectores nuevos en su casa.
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Tips for Parents: How to Help Your Student be Successful on Upcoming Assessments.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Make Meals Memorable Take Time to Eat Together and Talk With Your Family. Haga memorables las comidas Tome tiempo para comer y conversar con su familia.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Stem-changing Verbs (u-ue), (e-ie) Stem-changing verbs are verbs where there is the a spelling change in some of the forms of the verb. There is only.
Buenos días Saquen los apuntes, por favor. #1-10 :30 segundos.
Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.
Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.
Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.
Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.
Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.
TIPS FOR READING ALOUD TO YOUR CHILDREN CONSEJOS PARA LEER A SU HIJO EN VOZ ALTA Fact: Research states that the single most important activity for building.
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children

Cada ni ñ o est á listo para leer en su biblioteca® Asociación de Bibliotecas Públicas Asociación de Servicios para Niños en las Bibliotecas

Phonological Awareness Games Parent Education Session

Juegos de la Conciencia Fonol ó gica Taller educativo para padres

Children get ready to read long before they start school. Parents and Caregivers Can Help

Los niños se preparan para aprender a leer antes de entrar en la escuela. Los padres y cuidadores pueden ayudar e

Every time you read, talk, rhyme and sing with a child, you are providing the early language experiences that lead to reading.

Cada vez que lees, hablas, dices rimas, o cantas con tu hijo, le das las experiencias de lenguaje tempranas necesarias para aprender a leer.

From birth, children begin learning six early literacy skills. Children who have these six early literacy skills when they enter school learn to read more easily.

Desde el nacimiento, los niños empiezan a aprender las seis destrezas de alfabetización temprana. Los niños quienes tienen esas seis destrezas de alfabetización temprana aprenden a leer más fácilmente cuando ellos entran a la escuela.

YOU Are Important YOU know your children best Children learn by doing. Children model parents’ behavior First five years set the stage

TÚ eres importante T Ú conoces mejor a tu hijo Los ni ñ os aprenden mejor haciendo cosas Los ni ñ os imitan la conducta de sus padres Los primeros cinco a ñ os forman la gu í a para toda la vida

Pre-Readers Four- and Five-Year Olds Early Talkers Newborns to Two-Year-Olds Talkers Two- and Three-Year Olds

Leyendo prematuramente De cuatro a cinco a ñ os de edad Hablando prematuramente De reci é n nacido a dos a ñ os de edad Hablando De dos a tres a ñ os de edad

WHAT IS EARLY LITERACY?

¿Qué es la alfabetización temprana?

Early literacy is what children know about reading and writing before they can actually read or write.

La alfabetizaci ó n temprana es lo que los ni ñ os saben acerca de la lectura y la escritura antes de que puedan leer y escribir.

Six Skills To Get Ready to Read Print Motivation Vocabulary Print Awareness Narrative Skills Phonological Awareness Letter Knowledge

Seis destrezas para estar listo para leer Motivaci ó n de la palabra escrita Vocabulario Conciencia de la palabra escrita Destreza narrativa Conciencia Fonol ó gica Conocimiento de las letras

Early literacy skills build the foundation for learning to read.

Las habilidades de aprendizaje temprano crean la fundación para aprender a leer.

Building Early Literacy Skills Starting from birth, READ to young children every day and make it fun! Learning to Read Grades K through 3 Reading to Learn Grades 4 to Higher Education Readers and Lifelong Learners Developed by Youth Services Staff at the Cedar Mill Community Library

Desarrollando las destrezas de la alfabetizaci ó n temprana ¡Desde el nacimiento, LEA a sus hijos menores todos los d í as de forma divertida! Aprender a leer Desde el Kindergarden hasta el 3er. grado Leer para aprender Desde el 4to. grado hasta la educaci ó n superior Lectores Y Personas que aprender á n toda la vida Desarrollado por el personal de Servicios a la Juventud de la Bibliotaca Comunitaria de Cedar Mill

Phonics Sounding out words Understanding and learning from what you read. Phonics Sounding out words Understanding and learning from what you read.

PhonicsSounding out wordsPhonicsSounding out words Understanding and learning from what you read.Understanding and learning from what you read. Phonics Sounding out words Understanding and learning from what you read. Mencionar las palabras en voz alta Entender y aprender de lo que lees Desarrollado por el personal de Servicios Juveniles de la Biblioteca Pública de Cedar Mill.

Three Developmental Skills for Early Literacy Reading Books Dialogic Reading Phonological Awareness Games

Tres habilidades de desarrollo para la alfabetización temprana Lectura de Libros Lectura de Dialogos Juegos de conciencia fonológica

Games for Phonological Awareness Say it Slow Say it Fast

Juegos para la conciencia fonol ó gica Dilo despacio, dilo r á pido

Say It Slow Say It Fast Game

Dilo despacio Dilo r á pido Juega

Games for Phonological Awareness Letter Day

Juegos para la conciencia fonol ó gica Día de la Letra

Start with: w, p, b, d, t, m, n, h, y Last: j, l, r. Listen for sounds in words.. Letter/Sounds for Letter Day Activities

Empieza con: w, p, b, d, t, m, n, h, y Termina: j, l, r. escucha los sonidos en las palabras Letras y sonidos para las actividades de la letra del d í a

Helpful Hints: Keep It Fun Not too easy nor too difficult Not too boring nor too frustrating Pay attention to what your child can and cannot do Praise your child for all efforts Do not expect perfection Stop before you or your child become frustrated Do not correct speech errors at this time Use toys, books, and words that interest your child Have fun! Encourage the whole family to play!

Consejos ú tiles: Hazlo divertido No lo hagas demasiado difícil o complicado. Pon especial atención a lo que tu hijo puede y no puede hacer. Mantén el paso de tu hijo. Use juguetes, libros y palabras que sean de interés para él. Diviértanse! Termina el juego antes que tú o tu hijo se frustren. Ayúdale. Celebra todos los esfuerzos de tu hijo, aún cuando las respuestas no siempre sean correctas. Enseña la respuesta correcta, no esperes por perfección. No corrijas errores de habla en esta etapa. El objetivo es aprender que las palabras se pueden separar, no un habla perfecta. ¡ Motive a toda la familia a jugar!

Promoting literacy does not mean creating a school-like setting in your home, but taking advantage of all the opportunities that are present in everyday life. (Straight Talk About Reading by Hall and Moats)

La promoción de la alfabetización no quiere decir que su casa se convierta en una escuela, pero en lugar tomar ventaja de las oportunidades que la vida diaria presenta. (Straight Talk About Reading por Hall and Moats)

It’s that simple!

¡Así de sencillo es!

Every Child Ready to your library We learn as we have fun. We have fun as we learn. Pass it on!

Aprendemos mientras nos divertimos Nos divertimos mientras aprendemos ¡Pasa la informaci ó n! Cada ni ñ o est á listo para leer en su biblioteca ®