¿ Quién tiene más bebés? Por Johanna Pérez.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Obj. – To learn how to tell the time in Spanish
Advertisements

¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. Es la _______. Para decir la hora…
Objective: to be able to tell time in Spanish. Bellwork Bellwork 1.What is the difference in Spanish between writing 25 and 35? 1.What is the difference.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. Es la _______. Para decir la hora… How do we say the time in Spanish To tell time. It.
_______________________ ¿Qué hora es?
ALC 15 lunes el 3 de octubre Recojan el libro verde Así leemos.
¿Qué hora es?.
¿Qué hora es? Avancemos U2L1 La hora. On the hour… en punto Es la una. ◦It’s 1:00  Use es la only for the one hour (it is singular) Son las dos. ◦???
KIND OF FRACTIONS. PROPER FRACTIONS Mixed Fractions or Improper Fractions.
The verb tener To have. The conjugations of TENER ·Yo tengo ·Tú tienes ·Usted tiene ·Él tiene ·Ella tiene ·(name) tiene ·Nosotros tenemos ·Vosotros tenéis.
JUEGOS NÚMEROS.
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Qué hora es? It’s 1:00 Es la una (notice we do not say uno for time but una) 1:00 is the ONLY time where we say “Es la…”
Hagan Ahora Sit in your seat. Get out your cuaderno and lapiz.
In pairs work out the correct answer for each scenario AND WHY 1.Llevo unos zapatos 2.Llevamos una camisa 3.Tengo que llevar unos calcetines A – negros.
¿Qué hora es? ¡Telling Time in Spanish!. ¿Qué hora es? When it’s 1:00... Es la una. Es la una. When it’s 2:00-12:00... Son las dos. Son las dos. Son las.
¿Qué hora es? To ask what time is it in Spanish, we say… ¿Qué hora es?
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index.
Telling Time.
¿Qué hora es? The Facts definite feminine articles… la, las “Una” = singular hour –Ej.: “la una”=one o’clock Every number but “una” is plural (2-12 o’clock).
TRES GATITOS.
No lo sé, ¡mídeme! Escrito por Samantha Morgenroth.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
Me llamo Chuy y me gusta comer mucho. No soy un simple tigre porque yo como lo que me encuentro pero mi comida favorita es la siguiente. Ayúdame a contar.
¿Qué hora es? What time is it?.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Mi madre y yo Buenos días,
What uses could you give to numbers in Spanish? Think for one minute, and then brainstorm!!!!!
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Making comparisons.
Time in Spanish Nivel 1. Telling time inSpanish  Time is not TOO different in Spanish.  It is formatted the way time used to be told in English.  It.
Los art í culos definidos (Definite articles). Vocabulario.
Vámonos ***You have 5 Minutes *** NEW UNIT: La Hora
Son las ocho menos cuarto Son las seis y media Son las siete y cuarto Son las ocho menos cuarto Son las nueve y media Son las diez y cuarto Son las.
¿Qué hora es? What time is it? I can ask and give the time of the day.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
¡Vamos a Contar! Escrito por Claire Brown. Vamos a ir al zoológico. Pero, ¿qué veremos?
Telling Time on the Hour If the hours are between 2 and 12, use “Son las …” Examples: 3:00 – Son las tres. 11:00 – Son las once. If the hour is within.
Buenos dias/Tardes Chicos 1.Saquen su Bellwork sheet 2.Empiezen a trabajar.
Por Brenda Keegan On the Hour: Son las (number in Spanish) Son las (number in Spanish) Son las once (11:00) Son las once (11:00) 1:00 is unique 1:00.
Los números.
Para Empezar P. 8 Es la una It is one o’clock. Son las dos. It is two o’clock.
Tan / Tanto comparisons.
Los números de 11 a 100 Por Corinne Dyrda. Once = 11 Yo tengo once gatos.
What time is it? ¿Qué hora es?.
Capítulo 3, Paso 1. Cómo decir la hora  ¿Qué hora es?  When you ask the time, you’re using the verb ser, in the 3 rd person SINGULAR. Ser soy I somos.
Telling time in Spanish ¿Qué hora es?. Talk about hours instead of o’clocks It is two o’clock It is 5 o’clock It is seven o’clock Son las dos horas Son.
Los Números KAYLOR PRODUCTIONS. Give the English equivalent to the following Spanish numbers:
Al azarA ver. Hagan ahora Repasemos Translate the following phrases from English to Spanish Good morning, sir. Good evening, ma’am ____________________________.
10 = diez 20 = veinte 30 = treinta 40 = cuarenta 50 = cincuenta 60 = sesenta 70 = setenta 80 = ochenta 90 = noventa 100 = cien.
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
Los números. Cardinal numbers Memorize cero Memorize cero 1 uno6 seis11 once 2 dos7 siete12 doce 3 tres8 ocho13 trece 4 cuatro9 nueve14.
¿Qué hora es? What time is it? Srta. Kudrak, Español I.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
¿Qué hora es? ¿Qué hora es? What time is it? ¿A qu é hora …? At what time…?
Los números The numbers. 0 to 10  1 uno  2 dos  3 tres  4 cuatro  5 cinco  6 seis  7 siete  8 ocho  9 nueve  10 diez.
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. (used with 2-12) It is __________. Es la _______. (used mainly with.
The time.  ¿Qué hora es? What time is it?  Es la.../Son las… It is…o’clock To say at what time something happens use:  ¿A qué hora es…? At what time.
Adjective Agreement. Adjective Agreement (Sing.) To describe one person or thing, use ES + a singular adjective. Ejemplo: 1. El libro es divertido. (The.
Los Números y Hay. Así se dice: Identifying quantities: hay and numbers 0–30 there is Hay there are comes from infinitive haber* –used to express the.
Haz Ahora Today’s Objective: To recognize become familiar with Spanish numbers from Give me 2 reasons why a knowledge of Spanish numbers would.
Los números cero11 once21 veintiuno 1 uno12 doce22 veintidós 2 dos13 trece23 veintitrés 3 tres14 catorce24 veinticuatro 4 cuatro15 quince25 veinticinco.
Los números ¿Cómo se dice el número 0? How do you say 0? CERO.
NÚMeroSnÚMeroS. UNO DOS TRES.
Los Numeros
Son las dos It is 2 A las 2 – at 2 Son las – it is 2
Para Empezar P. 8 – el reloj p. 8.
To recognise and use numbers 1-12.
Para Empezar P. 8 p. 8.
El Son las siete El Son las siete
Transcripción de la presentación:

¿ Quién tiene más bebés? Por Johanna Pérez

¿Qué animal crees que tenga más bebés ¿Qué animal crees que tenga más bebés? Será la vaca, la leona, la gallina, la pata, la coneja, la marrana, la rana, la tortuga, la araña o el pez. Pues sigue leyendo para encontrar la respuesta.

La vaca tiene una vaquita. 1 1 La vaca tiene una vaquita.

La leona tiene dos cachorros. 2 1 2 La leona tiene dos cachorros.

La pata tiene tres patitos. 3 1 3 2 La pata tiene tres patitos.

La gallina tiene cuatro pollitos. 4 1 2 3 4 La gallina tiene cuatro pollitos.

La rana tiene cinco renacuajos 5 1 2 3 4 5 La rana tiene cinco renacuajos

La coneja tiene seis conejitos. 6 2 1 3 4 5 6 La coneja tiene seis conejitos.

La marrana tiene siete cochinitos. 7 3 4 5 6 2 7 1 La marrana tiene siete cochinitos.

La tortuga tiene ocho tortuguitas. 8 5 4 3 6 7 8 2 1 La tortuga tiene ocho tortuguitas.

La araña tiene nueve arañitas. 9 4 5 6 3 7 2 8 9 1 La araña tiene nueve arañitas.

El pez tiene diez pececitos. 10 7 4 8 2 5 9 1 3 6 10 El pez tiene diez pececitos.

¿Ahora me puedes decir quién tiene más bebés?

Sí, el pez tiene más bebés. El tiene diez.

TEKS Kindergarten: (1)  Number, operation, and quantitative reasoning. The student uses numbers to name quantities. The student is expected to: (A)  use one-to-one correspondence and language such as more than, same number as, or two less than to describe relative sizes of sets of concrete objects; (B)  use sets of concrete objects to represent quantities given in verbal or written form (through 9); and (C)  use numbers to describe how many objects are in a set (through 20).