Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hay en tu pueblo? What’s in your village?.
Advertisements

Hay mucho tráfico No hay muchos árboles C) No hay una zona peatonal
¿Qué te gusta hacer? Por Señorita Holmes LEARN HOW TO EXPRESS WHAT YOU LIKE AND DISLIKE.
Hoy es lunes el tres de marzo. El plan! 1.Hablar 2.Escuchar 3.Hablar 4.Leer Hace buen tiempo.
English Lesson 5.
¿Cuántos años tienes? Mira 1.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
Tarjetas postales 4a projecto.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
¿Que te gusta hacer en tu tiempo libre ?
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
Señora Hooker2013 There are two final tenses that you must learn: The Future The Conditional Future Tense I am going to play I will play. I will be playing.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
CPL? End of year target? How to reach it? Where you are: CPL Where you want to be: End-of-year target What is going to help you get there: Advice (only.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Los saludos Greetings.

Hoy es ______, el ______ de _____ de _____________. Para Empezar: 1.Saquen los apuntes MORADOS. Completen la sección de TENER- Número 1 !!!!. 2. Estudien.
Las respuestas Match the Spanish to the English Hace buen tiempo It’s cloudy Hace mal tiempo The weather is good Está nublado It’s foggy Hay niebla The.
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
¡Bienvenidos de Español!. What do all these people have in common?
Yo Yo siempre y = and también = also antes de = before después de = after en = in muy = very cuando = when porque = because durante = during Subject +
Ejercicio #15 1. I like science class because it is practical. 1. I like science class because it is practical. 2. I don’t like english, because it is.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
Las respuestas 1)hace sol - 2)hace calor 3)hace frío 4)hace buen tiempo 5)hace mal tiempo 6)hace viento 7)llueve 8)nieva 9)hay tormenta 10)hay niebla 11)está.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
In pairs, discuss how you would say the following things... 1)At 8 o’clock 2)I am going to play football at 8 o’clock 3)It is )Tomorrow at )We.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Para Empezar Label the picture
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Para empezar - Anagramas 1.compras de ir puede se 2.excursión de ir puede se 3.polideportivo al ir puede se 4.pesca de ir puede se 5.fútbol de partidos.
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Los Lugares. el centro comercial La estación de autobuses La estación de trenes/de RENFE El cine El estadio.
Spanish 3. Referencias Prentice Hall Realidades 3 pages 19, 30, and 31.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
I can….  Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking how someone is, and say goodbye  Identify cognates.
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
Discussion Voice Activity 1.05

AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
English Lesson 4.
Las respuestas 1)hace sol - 2)hace calor 3)hace frío 4)hace buen tiempo 5)hace mal tiempo 6)hace viento 7)llueve 8)nieva 9)hay tormenta 10)hay niebla 11)está.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
La Agenda de hoy 03/03/14 La construcción de un banco de preguntas El juego “teléfono” Entrevistas El reportaje biográfico La comprensión auditiva El taller.
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Transcripción de la presentación:

para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro de la ciudad el río el polideportivo la sierra

¿Qué se puede hacer?

Qué vamos a hacer? Nuestros objetivos To say what there is to do in your town or area. To make a poster selling the idea of visiting Hexham to tourists. Al final de la clase All – will have made a poster using the vocabulary learned in the lesson. Most – will label the activities with simple sentences. Some – will create longer sentences with connectives. ?

Comportamiento en clase Comportamiento en clase… I will listen to the teacher and other students during the lesson whilst they are speaking. I will respect the teacher and other students. This includes not distracting teaching and learning. I will not shout out unless I am asked to do so.

Se puede…

…ir al cine

…ir a la playa

…ir a las salas de juegos

…ir de paseo en bici

…ir a la bolera

Anagramas 1.bolera la a ir puede se 2.playa la a ir puede se 3.juegos de salas las a ir puede se 4.bici en paseo de ir puede se 5.cine al ir puede se 1.se puede ir a la bolera 2.se puede ir a la playa 3.se puede ir a las salas de juegos 4.se puede ir de paseo en bici 5.se puede ir al cine

…ir de compras

…ir de excursión

…ir al polideportivo

…ir de pesca

…ir a los partidos de de fútbol

Anagramas 1.compras de ir puede se 2.excursión de ir puede se 3.polideportivo al ir puede se 4.pesca de ir puede se 5.fútbol de partidos los a ir puede se 1.se puede ir de compras 2.se puede ir de excursión 3.se puede ir al polideportivo 4.se puede ir pesca 5.se puede ir a los partidos de fútbol

lotería 1.se puede ir de compras 2.se puede ir de excursión 3.se puede ir al polideportivo 4.se puede ir pesca 5.se puede ir a los partidos de fútbol 6.se puede ir a la bolera 7.se puede ir a la playa 8.se puede ir a las salas de juegos 9.se puede ir de paseo en bici 10.se puede ir al cine

PERSONA A 1. ¿Dónde vives? 2.¿Qué se puede hacer en Hexham? 3.¿Qué más? 4.¿Te gusta? 5.Muchas gracias y adiós. PERSONA B 1.Vivo en Hexham. 2.Se puede ir de compras en el centro. 3.Se puede ir al cine. 4.Sí, me gusta mucho. 5.Adiós. PARTNER A 1.Where do you live? 2.What can you do in Hexham? 3.What else? 4.Do you like it? 5.Many thanks and goodbye. PARTNER B 1.I live in Hexham. 2.You can go shopping in the centre. 3.You can go to the cinema. 4.Yes, I like it very much. 5.Goodbye.