Actividades interactivas y de comunicación I Dra. Cherice Montgomery y Dra. Nieves Knapp.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
28 de agosto de 2013 OBJETIVOS Content Objective: S.W.B.A.T. describe people using subject pronouns and the verb ser. Language Objective: Students.
Advertisements

Click Once to Begin JEOPARDY! Unidad 2 – Lección 2.
The National Standards
Ser vs Estar.
Las Palabras Interrogativas
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Direct Object Pronouns Direct Objects Diagram each part of these English sentences: I want that skirt. I bought some shoes. What is the subject, the.
Los Estándardes Nacionales Dra. Cherice Montgomery.
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Definite Articles ___ chico ___tarea _____papeles _____lecciones exceptions ____mapa ____día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Bienvenidos. MLI.CCC3 the students compare basic elements of the target language to the English language. The students: A. Recognize similarities and.
Gramática 1.1 Subjects and Verbs in Sentences Subject Pronouns
Los interrogativos.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Negative words deny the existence of people and things or contradict statements, for.
Los interrogativos.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
NEGATIVE SENTENCES.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the Word of the Day section of your notebook under Semana 14 – 11/4 – 11/7. Busquen.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of estar, ir + a + infinitive, ir + a + location Vocab/Ideas: – Ir + a.
4.2 Vocabulary Start. Initial Activity ¿Adónde vas? Voy a la/ al … Iglesia Escuela Banco Templo Piscina Correo (post office) Galeria Cine Teatro Clase.
The Verb Venir- to come #8. The Verb Venir Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety of topics Objective:
Write the English on the other side of the flap!
Las Preguntas (the questions) pg
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
How to make questions en español
Circunlocución Cultural Instructions Dra. Cherice Montgomery.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 23 – 1/12 – 1/16.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 37 – 4/14 – 4/18.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 28 – 2/17 – 2/20.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/23 – 2/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/18 – 2/21.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/23 – 2/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 40 – 5/5 – 5/9. 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 32 – 3/10 – 3/14.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 12 – 10/27 – 10/31.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 23 – 1/11 – 1/15.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 9 – 10/5 – 10/9.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 11 – 10/14 – 10/18.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 24 – 1/19 – 1/22.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 24 – 1/19 – 1/22.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/21 – 3/25.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 31 – 3/7 – 3/11 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 26 – 2/1 – 2/5. 1.
1 – constantemente – 4 – navegar – 2 – a causa de – 5 – chatear –
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
Español 3 Honores – Semana 11 – 3/20 – 3/24
Word of the day (Palabra del día) :
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
Español 3 Honores – Semana 3 – 1/17 – 1/20
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
2 – ¿Cómo se dice en Inglés? 1 – las hormigas 2 – el sol 3 – la Pascua
1 – constantemente – 4 – navegar – 2 – a causa de – 5 – chatear –
Español 3 Honores – Semana 1 – 1/9 – 1/13
lunes 10/17 – Horario Regular
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
Objective Students will be able to express
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
1 – el mito – 4 – la moraleja – 2 – la leyenda – 5 – honrado –
1 – los adelantos – 4 – el cuerpo – 2 – el ADN– 5 – impac tar –
La tribu de: Escrito por: El español III Período:
How to use “Gustar”.
Transcripción de la presentación:

Actividades interactivas y de comunicación I Dra. Cherice Montgomery y Dra. Nieves Knapp

Comunicación Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations, provide and obtain information, express feelings and emotions, and exchange opinions Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety of topics Standard 1.3: Students present information, concepts, and ideas to an audience of listeners or readers on a variety of topics.

Consideraciones Apoyo (scaffolding)CircunlocuciónFiltro afectivo

Colores y conversaciones ROJOlos amigos ANARANJADOla escuela AMARILLOla familia VERDElos pasatiempos AZUL tus vacaciones favoritas VIOLETAuna característica positiva de tu personalidad Idea adaptada de Deborah W. Espitia

Cuadro de colores y conversaciones ¿Quién? Yo los amigos la escuela la familia los pasatiempos tus vacaciones favoritas una característica positive de tu personalidad Idea adaptada de Deborah W. Espitia

Cuadros y cuentos 1)Con un compañero... 4) Cambia los papeles. 2)Dibújala. nervioso/a 5) Elige uno de sus dibujos. 3) Repite el proceso.6) Escucha su experiencia. Piensa en una experiencia.

Cuadros y cuentos asustado/a content/a emocionado/a enojado/a sorprendido/a triste

Conversación en la clase The Bottle You are trapped inside a pop bottle and you cannot get out. Your feet are getting wet because there is still some pop left in the bottle. You are cold because the bottle is still in the refrigerator. You are running out of air because the lid is still on the bottle. Unfortunately, the next person who opens the fridge (your partner) is an alien who has never seen a pop bottle before. Explain to the alien that you want him to take the bottle out of the fridge and that he must get you out. Whatever you do, be sure that the alien understands that he will hurt you if he breaks the bottle by giving you a headache or a cut from the broken glass.

Puesta en común

Cultura Gain Knowledge and Understanding of Other Cultures Standard 2.1: Students demonstrate an understanding of the relationship between the practices and perspectives of the culture studied Standard 2.2: Students demonstrate an understanding of the relationship between the products and perspectives of the culture studied

¿Adónde vas?

Voy a la _____________. O Voy al _______________.

¿Adónde vas? ¿Adónde van tus compañeros de clase? 1) 2) 3) María 4) 5) 6) Dibuja un símbolo que represente el objeto de tu compañero/a. ¿Adónde vas? ¿Cómo te llamas?

Circunlocución cultural Palabras que yo describí en español Palabras que yo adiviné 1) brownie 1) 2) marshmallows 2) 3) doggie bag 3) 4) Beanie Baby 4) A : Explica en español los conceptos de la primera columna a tu compañero/a. En la segunda columna, escribe en inglés (o dibuja) las palabras que tu compañero/a te explica.

Circunlocución cultural Palabras que yo describí en español Palabras que yo adiviné 1) locker 1) 2) cheerleading 2) 3) gypping (skipping class) 3) 4) being grounded 4) B : Explica en español los conceptos de la primera columna a tu compañero/a. En la segunda columna, escribe en inglés (o dibuja) las palabras que tu compañero/a te explica.

Puesta en común