L'ESCOLA AL SERVEI DE L'EMANCIPACIÓ DE L'ÉSSER HUMÀ Jaume Martínez Bonafé Universitat de València ______ XIV JORNADES NOVADORS 2018
5 condicions per a l’emancipació 1. Educació amb subjecte 2. Educació educativa (emancipatòria) 3. Educació pública (i popular) 4. Educació situada (entranyada) 5. Educació (també) de la ciutat i una síntesi: 6. La pedagogia del desig
1. Educació amb subjecte
2. Educació educativa (emancipatòria) instrucció versus educació valor de canvi versus valor d’ús Freire: alfabetització crítica
3. Educació pública (i popular…i desitjada) _____ L’escola pública no és un servei, és un projecte polític de participació popular.
4. Educació situada (entranyada) ____ En el territori i en el desig _ Ecologia de sabers __ reformes versus REFORMA
5. Educació de/en la ciutat «No parle de la Ciutat, sinó d'allò en el que a través d'ella ens hem convertit» Rainer Maria Rilke: Diario Florentino.
i una síntesi: 6. La pedagogia del desig
Gràcies per l’atenció. Preguntes. Comentaris. Crítiques Gràcies per l’atenció!! Preguntes? Comentaris? Crítiques? El meu blog: http://bonafebloc.blogspot.com/
SUJETO CIUDADANÍA EMANCIPACIÓN BOAVENTURA DE SOUSA SANTOS: LOS TRES PILARES DEL PARADIGMA DE LA MODERNIDAD SUJETO CIUDADANÍA EMANCIPACIÓN
SUJETO CIUDADANÍA EMANCIPACIÓN BOAVENTURA DE SOUSA SANTOS: LOS TRES PILARES DEL PARADIGMA DE LA MODERNIDAD SUJETO CIUDADANÍA EMANCIPACIÓN