ELKARBIZITZA BEHATOKIA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
BIZIKIDETZARA BEHATOKIA Blanca Kerejeta. GIDA-EGITURA.
Advertisements

URTEKO ELKARBIZITZA PLANA (UEA) “Bizitzen jakitea ez da gertatzen zaiguna kontrolatzea, gertatzen zaigun hori ondo gureganatzea baizik.” Gloria Steinem.
AURREMATRIKULAZIOA ERNIOBEA BHI Villabona HEZKUNTZ SISTEMAREN ORGANIGRAMA ORGANIGRAMA DEL SISTEMA EDUCATIVO LAN MUNDUA GOI MAILAKO ZIKLOA (LH) ERDI MAILAKO.
HBSP/PREE Bidelaguna ZUZENDARIEN MINTEGIA APIRILAREN 14AN.
IKASKOMUNITATE batean murgiltzen ari zarete.
Gogamena edo Pentsamendua
ATOMOAREN EGITURA TXINGUDI BHI.
Batxilergoa Jakintza ikastolan
IKKI IKASKETA KOOPERATIBOA IKASTEKO KOOPERATU KOOPERATZEN IKASI
Aholkulariaren eta Orientatzailearen funtzioak
ESKOLAKO AGENDA 21 LIZARDI BHI
Zer egin dezakete familiek?
ZUENDARITZA PROIEKTUA
IKASKUNTZA KOOPERATIBOA
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
hauteman detektatu atzeman [ikus antzeman / atzeman ( )]
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
ikasle batengan arazoak edo zailtasunak detektatzen ditugunean
AKROSPORT.
Bikoteka Irakurtzen Irakurketa konpetentzia hobetzeko
EGUZKI ENERGIA FOTOVOLTAIKA
JESUSEK ESATEN ETA EGITEN DUENA
ELEMENTU GUZTIEN INDARRA OPA DIZUT
HARRERA PLANA IKASLE ETORKINENTZAT
Auto berean joaten dira lantokira Ane eta Peru
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
IKASKETA KOOPERATIBOA
Osasuntsu hasi Kaixo, gu María, Silvia, Jon eta Gorka gara, eta osasuntsu egoteko zer gosaldu behar dugun, zer hamaiketako hartu behar dugun, zer.
BITARTEKARITZA.
META! Kultura finantzatzeko eta kulturan parte hartzeko bide berria.
ELKARBIZITZA.
Beritzegune Nagusia / Arloak
ELKARBIZITZA CONVIVENCIA
Egilea: Gorka Arrien Arruti Taldea: BATX 2-D
Ulibarri Programa Hizkuntza Normalkuntzako Proiektua
BARKA GAITZAZU, JAUNA! Jainko gure Aitarekin adiskidetzeko poza eskaintzen digu Jesusek “Gurekin 2-8”
IRALE.
PROIEKTUEN ARTEKO UZTARDURA:
Gero, ijitoarengana biratu zen. Hura dardarka zegoen. [bi perpaus]
animalia hiltzailea / animalia-hiltzailea
PREBENTZIOA ETA NEURRI KURRIKULARRAK
Euskara zerbitzuak errebisatutako testua da
FRIEDRICH WILHEILM NIETZSCHE
LAUKITXO LAUKITXO Jérôme Ruillier Jérôme Ruillier Editorial Juventud
Hezkuntza Premia Berezia - H.P.B.
IKASLEEN EBALUAZIO PSIKOPEDAGOGIKOA AURRERA ERAMATEKO URRATSAK
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AIMAR ATUTXA AINARA ARANA IRAIA AGUILERA
ENKARTERRIKO EUSKARAREN PLAN ESTRATEGIKOA ( )
Zuzendari bilera ikasturtea
OINARRIZKO AKOTAZIO ARAUAK.
Komunikazioaren elementuak
4. aurkezpena: Talde dinamikak (A eremua)
ELKARBIZITZARAKO, BAKERAKO
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
Talde dinamikak (A eremua)
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AINARA ARANA AIMAR ATUTXA IRAIA AGUILERA
6. GAIA OBLIGAZIOAK.
HIZKUNTZ PROIEKTUA Hasierako galderak
DEBAKO ETA ITZIARKO AUZO KONPOSTAJEA
Antzeman atzeman EHULKUren aholkua antzeman, atzeman.
Egileak: Julen, Borja eta
MATERIALISMO DIALEKTIKO ETA HISTORIKOA
Abantailak Worpressek dituen abantailak asko dira. Guk zenbait aukeratu ditugu zuekin partekatzeko. Lehenik eta behin, wordpressek oso kudeaketa erreza.
E-txokoa ERABILERA SUSTATZEKO EKIMENA
ikasturteko HEZIKETA PREMIA BEREZIKO AHOLKULARIAK
FILOSOFIAren HISTORIA
Curriculuma 1.5. MATERIA.
ESKOLA AGENDA 21.
URTEKO ELKARBIZITZA PLANA: faseak
Zuek zarete Elizaren motorra; maitasuna gauzatzen duena…
Transcripción de la presentación:

ELKARBIZITZA BEHATOKIA Proposamena

KONPARTITU Beste pertsona batekin edozein arlo biziki konpartituz gero, pozbideak konpartituz gero, poz fisiko, emozional, psikologiko edo intelektualak konpartituz gero, zubia eraikitzen da konpartitzen ari diren horien artean, konpartitzen ez dena hobeto ulertu eta ezberdintasunarekiko beldurra gutxiagotzeko oinarri izan daitekeen zubia. Audre Lorde: Ahizpa, atzerritarra

ELKARBIZITZA BEHATOKIA (I) Ikastetxeko elkarbizitza kudeatzeko organoa da. Xedea: harreman positiboak eta elkarbizitza osasungarria eraikitzen lagundu. Helburua: komunitateko kide guztiek jakin behar dute baloratu eta entzun egingo ditugula, eta, ikastetxean erabakiak hartzeko orduan, erantzukizuna eta partaidetza izango dutela. El OC es un órgano creado para la gestión de la convivencia en el centro cuya finalidad es promover el establecimiento de relaciones positivas, y construir una convivencia saludable. El objetivo es que todas las personas se sientan valoradas, escuchadas, partícipes y responsables en la toma de decisiones y parte activa de la vida del centro.

ELKARBIZITZA BEHATOKIA (II) Zergatia: EB kontzeptuak beste foro berri bat aldarrikatu nahi du, jardun demokratikoa sustatuta, dominazio-sumisio eskema guztiak ezabatzeko eta berdinen arteko harremanak sustatzeko.

EB – FUNTZIOAK (I) Elkarbizitza Plana egin eta martxan jarri behar da; ondoren, planaren jarraipena eta ebaluazioa ere egin behar da. Estamentu guztiek zuzenean hartu behar dute parte, batez ere, ikasleek. Estamentu guztiengan bultzatu behar da pertenentzia-sentimendua, bereziki ikasleengan. Aukera- eta tratu-berdintasuna zaindu behar da prozesu- eta harreman-arlo guztietan. Hezkuntza Komunitate osoari harreman positiboak sustatzeko jarduerak proposatu behar zaizkio: topaketak, jaialdiak, desioak eta sentimenduak adierazteko kartelak, antzerki-taldeak, gorputz-adierazpenerako tailerrak, erlaxazioa, hainbat gairi buruzko eztabaidak, gatazkak konpontzeko eta komunikazio-gaitasunak lantzeko estrategiak...

EB – FUNTZIOAK (II) Guztion artean elkar zaintzeko kultura garatzen lagundu behar dugu; norberaren burua eta gainerakoena zaintzea aberastasun- eta poztasun-iturri baita denontzat. Ikastetxearen elkarbizitza-arauak aztertu behar dira (agerikoa: AIA... eta ezkutukoa: idatzita ez dagoena); araudiaren diagnostikoa egin eta hobetzeko neurriak ere inplementatu behar dira. Harremanak hobetzeko bidean, proposamenak, egonezinak eta iradokizunak jaso nahi ditugu estamentu guztiengandik, era horretara, gatazkak konpontzen eta elkarbizitza osasuntsua eratzen ikasteko. Eguneroko martxan sortzen diren beharrak eta gatazkak kudeatu eta bideratzeko ekintza-protokoloak proposatu nahi ditugu.

EB – FUNTZIOAK (III) Berdinen arteko balizko tratu txarrak edota indarkeriazko kasuak detektatu nahi ditugu (triptikoak dibulgatu, galdeketak, soziogramak, testak...) eta adostutako neurriak lehenbailehen martxan jartzen direla bermatu. Informazioa jaso nahi dugu, beste arlo batzuetan elkarbizitza nola garatzen den jakiteko, eta inguruko baliabideak eta ekimenak zein diren ezagutzeko. Lankidetza sustatu nahi dugu inguruko beste erakunde, organizazio eta entitate batzuekin, elkarbizitza positiboa eta kooperazio-kultura sustatzeko. Behatokiak egin behar duen lana plan batean jaso behar da, eta, ondoren, horren ebaluazioa eta urteko memoria egin behar dira.

EB – KIDEAK Ikasketa-burua edota Zuzendaritza-taldeko kideren bat. Irakasle bat. Ikasleen ordezkari bi. Garraio, jantoki eta AZPren ordezkari bat. Guraso edo arduradun legala. Orientazio-saileko lagun bat, eta, holakorik balego, eskolaz kanpoko jardunetako saileko beste bat. Inguruko erakunde eta entitateen ordezkari bat. Oharra: bermatu egin behar da hezkuntza-komunitateko estamentu guztiak ordezkatuta egon daitezen; era berean, emakume eta gizonen arteko parekotasuna ere zaindu behar da, eta, gutxienez, kolektiboan dagoen emakume eta gizonen arteko proportzioari begiratu behar zaio.

EB – FUNTZIONAMENDUA Behatokiak berak zehaztuko du funtzionamendua, betiere, helburuak, asmoak eta zereginak aintzat izanik, eta baliabideak eta partaide-kopurua oinarri hartuta. Bere funtzioak aurrera eramateko gutxienez bost bilera egingo ditu: ikasturtearen hasieran (UEPren eraketa eta difusioa), hiruhileko bakoitzaren amaieran bilera bat (UEPren jarraipena eta ebaluazioa) eta beste bat ikasturte amaieran (ebaluazioa eta memoria).

Eskerrik asko!