Cog. & Socioemotinal Dev

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
There are four words in Spanish that mean the. singularplural masculine feminine el la los las.
Advertisements

There are four words in Spanish that mean the. singularplural masculine feminine el la los las.
Healthy Sexual Development 1. The School’s Role and the Parents Role/El rol del colegio y el rol de los padres 2. What is Healthy Sexual Development?/Desarrollo.
Cog. In Middle Childhood (ch. 11) Desarrollo Cognoscitivo en la niñez (7 a 11 años) Week 11.
Chapter 1/ Sec What is Child Development? De dónde viene el estudio del desarrollo infantil? Psychology is the scientific study of human behavior;
Cog. & Socioemotinal Dev. in Early Child Desarrollo Cognoscitivo y socioemocional en la niñez.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Articles in Spanish Por Señora Myers. Paso 1: Identify a noun as masculine or feminine.
1 Using Definite Articles with Specific Things 2 Los sustantivos (nouns): l Nouns name people, animals, places, or things. l In español, all nouns have.
Singular Definite Articles
Cog. In Middle Childhood (ch. 7) Desarrollo Cognoscitivo en la niñez (7 a 11 años)
Imperfect VS Preterite. El pretérito en términos generales “El pretérito” is used for actions in the past that are seen as completed. Juan habló por dos.
Día 16: el 23 de octubre Unit Goal  I can explain the concept of Concordancia and how sentence structure differs from English.
There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
1 Definite and Indefinite Articles Articles Definite and Indefinite Articles Articles.
1.1-1  You will now learn the imperfect, which describes past activities in a different way.
1 Los sustantivos en español Los sustantivos en español.
SINGULAR VS. PLURAL NOUNS IN SPANISH. Regla #1- Rule #1 ■Add an “s” to nouns that end in a vowel ■La casa las casas ■El zapato los zapatos.
Please use your vocabulary to write sentences describing what each person is wearing. Don’t forget to say the colors too! 1. ¿Qué lleva Linda?2. ¿Qué lleva.
Sección bilingüe CEIP COLÓN Córdoba 6º Primaria Human sexual characteristics.
Theories about Cognitive Learning: Jean Piaget and Jerome Bruner Ana Cañadas Alejandra Morales.
Agreement.
Los sustantivos Los artículos definidos y indefinidos
Propósito # 3: ¿Como seguimos con el repaso del año pasado?
Expressions with “Tener”
Cog. & Socioemotinal Dev
Warm Up BLUFF!!! Vocabulary of Commands and Greetings Numbers Create a dialogue of 6 exchanges an present it in class for FICHAS!!!
Ser and Adjectives.
Ser and Adjectives.
Artículos definidos e indefinidos.
Apuntes: Los Adjetivos
Artículos y sustantivos
Definite and Indefinite Articles.
There are four words in Spanish that mean “the”.
L a C o n c o r d a n c I a (agreement).
There are four words in Spanish that mean “the”.
Saca la Tarea.
Pronouns, the verb SER, Adjectives
There are four words in Spanish that mean “the”.
Los sustantivos en español.
Los sustantivos en español.
Los sustantivos en español.
Gender Equality By Sandra y Estela.
Definite Articles.
Los sustantivos en español.
The brain begins its development days after conception and continues to make new connections throughout life. El cerebro empieza a desarrollarse días después.
Los sustantivos en español.
Los sustantivos en español.
Los sustantivos en español.
Los sustantivos en español.
Child Development 1 (Wk 1)
Los sustantivos en español.
Los sustantivos en español.
There are four words in Spanish that mean “the”.
Making plurals.
Families and Video Games
Gender & Number of NOUNS & ARTICLES
Los artículos y los adjetivos
Los sustantivos en español.
Los sustantivos en español.
Plural Nouns and Definite Articles
Jugar.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Indefinite Articles Grammar Essential #12.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Los sustantivos en español.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Los sustantivos en español.
Cog. In Middle Childhood (ch
Los sustantivos en español.
Transcripción de la presentación:

Cog. & Socioemotinal Dev Cog. & Socioemotinal Dev. in Early Child Desarrollo Cognoscitivo y socioemocional en la niñez Wk 10

Early childhood Growth from 3-6 years old Piaget’s second stage: Preoperational thought

Piaget’s Stage/ etapa 2: Preoperational Thought 3 – 6 years of age / años de edad Egocentrism/Egocéntrico- inability to take another’s point of view Animism/Animismo- dotarle a los objetos inanimados características realisticas. Artificialism/Artificialismo- la noción que alguien controla eventos o objetos.

Egocentricity/ Egocéntrico- Inability to view the world from another’s point of view

Conservation/Conservación The concept that certain basic properties of an object remain the same even when a transformation changes the physical appearance; el concepto que propiedades básicos de un objeto siguen igual, aunque la apariencia cambia. 3 well known conservation tasks:

Emotions / Emociónes Display rules/ Reglas de Muestra - the expectations and attitudes society holds toward the expression of affect… Lo que se espera de un niño (las actitudes del la cultura o sociedad), en la manera que se expresa.

Gender identity / Identidad del Género- One’s perception as being either masculine or feminine; internal characteristic which develops; La opinion o percepción de como uno se considera hombre (masculino) o mujer (femenino).

Gender stereotypes / Estereotipos del Género- Includes physical characteristics ; occupations; activities or hobbies ; by 5 y/o children are well aware of these types of traits that create stereotypes . Significa las creencias culturales acerca de cómo los varones y hembras difieren en su personalidad, en sus intereses, y en sus conductas.

Gender role / Rol de Género - a pattern or set of behaviors considered appropriate for males or females within a particular culture… Son las actitudes, los patrones de comportamiento y los atributos de personalidad cuales son definidos por la cultura en que el individuo vive.

Kohlberg’s Model of Gender Role Development / Modelo de desarrollo del Rol de Género Gender identity develops from what a child see’s & hears around him/her. Identidad del género se desarrolla basado en lo que el niño ve y lo que le dicen.

Gender constancy / La Constancia del Género - the belief that one’s own gender is fixed and irreversible Es parte de la formación de la identidad del género donde los niños entienden la distincion entre los géneros, de la estabilidad, y de la consistencia.

Gender constancy develops in 3 stages / La Constancia del Género se desarrolla en 3 etapas: Gender Labeling / La distinction del Género – Es la formación de la identidad donde los niños entienden que ellos son o chicos o chicas.

2) Gender stability/ La estabilidad del Género - The awareness that all boys grow up to be “men” and all girls grow up to be “women”; a sense of permanence to a gender. Es la formación de la identidad del género en el cual los niños entienden que el género es estable por el resto de su vida.

2) Gender consistency / La consistencia del Género Es la formación de la identidad del género en el cual los niños entienden que el género no esta relaciónado a la situación o por deseos personales.

3) Gender segregation / Segregación del Género: La producción de la hormona “Androgens” aumenta, y puede ser la causa de los niveles de mas actividad (que suben); a los 4 años, niños prefieren jugar con otros niños y niñas prefieren jugar con otras niñas.

Parten’s 6 Social Levels of Play / 6 Niveles del Juego Unoccupied Play / Juego Desocupado – 2) Onlooking Play / Juego Observado- 3) Solitary Play/ Juego Solitario -

4) Parallel Play / Juego Paralelo – 5) Associative Play / Juego Asociado – 6) Cooperative Play / Juego Cooperativo -