Look at the photos and complete the sentences. Has doesn’t have 1.Martin ______________ blond hair 2.Kelly ____________. She ____________ black hair.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to change the endings
Advertisements

Yo Mi esposo Nosotros 1. Work with a partner. Copy the Venn Diagram on a sheet of paper. Label the oval on the left Yo. Label the oval on the right with.
Para Empezar Hoy es lunes el diecinueve de noviembre Write the expressions below in Spanish. I have We have They have She has.
Profesiones Objetivos: -Be able to say and ask what someones profession is. -Say where someone works. -Learn how to use the indefinite article Un/una.
Expressing Posession in Spanish
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
WRITE DOWN THE FREQUENCY WORDS. LEER- Read the text and answer true or false VERDAD (V) OR FALSO (X)
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
El Verbo “GUSTAR + Infinitive” En español gustar significa “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
Mi dormitorio My bedroom
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
DESCRIBING MY EYES: los ojos
¡Hola Papa! Espero que estés bien. Hay muchos problemas aquí en el pueblo. Hay muchos tiros por la noche, y Angelita está muerta. No puedo salir por la.
DESCRIBING PEOPLE #2 Use the pictures in the Power point to complete the handout. You may use notes, textbook, or previous Powerpoints if needed.
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Using Verbs to talk Aout What You Like to Do
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
WALT: to describe what you look like. P. 34 of Listos 1 Ex. 2a.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
BELL WORK TRANSLATE THE FOLLOWING SENTENCES: I like to drink juice. I like to drink juice. You like to receive letters. You like to receive letters. He.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
Calentamiento ¿De dónde es tu padre/madre? Escribe tres colores en español… ¿Cómo se llama tu profesor/a de inglés/matemáticas?
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Using Verbs to talk Aout What You Like to Do
Práctica de los Verbos -Ar
Lunes, el 15 de octubre Saca una hoja de papel.
El plan! Pronouns 2. Tener 3. Family 4. Descriptions
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
¿CÓMO ERES? (What do you look like?)
Copia oraciones. (4 min) Completa la frase con una actividad que no te gusta.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
¿Cómo eres? (What are you like?) Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es...
Target: read –AR verbs for meaning
The verb to have in Spanish
To do lists Mark in Green for Vocab.
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
el 31 de enero Ellos son de Manta, Ecuador. Ellos tienen 12 años.
Para Empezar: ¿Cómo se dice…? 1) You like to paint. - Te gusta pintar.
Tapas la amiga, los perros, el pelo, la ropa, las faldas
Tapas fill in the blank with a definite article- el, la, los, las
¡Los Adjetivos!.
The verb: tener = to have
6th grade: el 1 de mayo de 2014 Warm up (10 min)
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Agenda -Note-taking: Time HW: Packet on numbers and time
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
Bell Work Agosto/ Septiembre.
Using Verbs to Talk About What You Like to Do
Bell ringer – on a piece of paper!
COMPLETA LA HOJA DE TRABAJO
TENER – “to have”.
Agenda -Warm up: Tell me the times… -Note-taking: Adjectives (Cont
En Target You & your mom are at Target shopping for school supplies when you overhear a girl your same age talking to her mom in Spanish. She’s telling.
Tengo los ojos marrones Tengo los ojos verdes Tengo los ojos grises
uno dos tres cuatro cinco
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Hoy es ________, el __________ de _______.
Hagan Ahora: What verbs mean “to play”? (There are two.)
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Warm Up Let’s review numbers in general for FICHAS
Do NOW #3 Write down the question, then answer it.
¿Dónde está Pepito? Vocabulario de la Casa
El verbo tener “To have”.
Bellringer 10/18 Use a word from Column 1, 2, and 3 to write a complete sentence. You should have 7 sentences when you are done. 1.
Transcripción de la presentación:

Look at the photos and complete the sentences. Has doesn’t have 1.Martin ______________ blond hair 2.Kelly ____________. She ____________ black hair 3.Parick _____________ black hair and brown eyes 4.Jade _______________ green eyes

2. Write about people in your class Note: We say : I / you have He / she has I / you do not have he / she does not have

3. Read the letters and label the teenagers 4. Read again and find the differences then compare Greta and Tina