Entrevista con un deportista olímpico

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Yo Mi esposo Nosotros 1. Work with a partner. Copy the Venn Diagram on a sheet of paper. Label the oval on the left Yo. Label the oval on the right with.
Advertisements

¿En casa o fuera?. ¿Qué te gusta ver en la tele? ¿Cuál es tu programa favorito? ¿Qué le gusta ver a tu familia en la tele? ¿Qué tipo de películas te gusta?
To consolidate free time activities for writing assessment.
Spanish II I can do everything from level I Warm-up: Calentamiento
Los deportes Hoy vamos a trabajar y competir en grupos
Entrevista con un deportista olímpico
¡Un poco de teatro! Persona 1: ¿Qué deportes te gustan? Persona 2: Pues, me gustan mucho los deportes individuales. Persona 1: ¡Los deportes individuales!
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Gustar y Las Preguntas #27- 29
What is the Imperfect? The imperfect is a form of the past tense that is used when an action: – Used to happen – Happened repeatedly or habitually – Happened.
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
¿Quién eres? Who are you?.
SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
Entrevista con un deportista olímpico
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
¿Que te gusta hacer en tu tiempo libre ?
Asking and answering questions about family members.
CHARLA. YOU’RE ABOUT TO MOVE INTO YOUR DORM AT COLLEGE. YOU CALL YOUR SOON-TO-BE ROOMMATE TO FIND OUT A LITTLE BIT ABOUT THEM.
Fact Family4, 5, 20 (provided by the teacher) Problem4 X 5= 20 Perimeter = 18 cm Area4 x 5= 20 sq cm 5 cm 4 cm Example: Teachers: Assign students.
Haz lo siguiente: (Do the following) Hoy es jueves, el once de septiembre 1. Review your flashcards for 3 minutes 2. Exchange them with a seating partner.
MORE CONVERSATION TOOLS
By: Nicholas Maknoon. Early Life Se llama Xavier Hernandez. El es de Terrasa, Spain. Xavi was born on January 25, He started playing soccer at a.
Places to go Accepting an invitation Declining an invitation TimeJugar
Hace + Time Expressions
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Irregular preterit: ir and ser Specific events in the past.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
Write the following: For each infinitive and pronoun, give the correct conjugation in the imperfect. Examples of infinitives: Mirar, hablar, comer Examples.
Español > English Deporte Equitación Baloncesto Atletismo
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Today you will learn to: Ask and answer questions using interrogative words Lección 2: Quinta parte.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Exam Review. Section I You will be given ten regular verbs to conjugate in the preterite. This will be done in the same format as the conjuguemos drill.
PRÁCTICA PARA EL EXAMEN DE HABLAR Preguntas para los amigos.
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español
End of Year Oral Assessment Spanish I and II. Spanish II 1. What is your name? 2. How old are you?
Repaso: Unidad 4. Vámonos 1.Ellas _______ (jugar) al baloncesto. 2.La clase ______ (empezar) a las siete. 3.Yo _______ (preferir) mirar la televisión.
Quasimodo: Look at the questions from your homework last night What kinds of follow-up questions could come from the questions asked? For example, ¿te.
Diario #4 Deportes, El Futuro ¿A qué juegas? ¿Qué vas a hacer en el futuro?
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Preguntas y respuestas
Saber y conocer To know. saber Yo sé Tú sabes Él. Ella, ud. sabe Nosotros sabemos Vosotros sabeis Ellos, ellas, uds. saben.
Hoy es viernes el veintiocho de agosto de dos mil quince. White Board Calentamiento: Translate to Spanish: 1.I like golf. 2.You like volleyball. 3.I don’t.
Scavenger Hunt- Hawk Block Semester 1 review Cada estudiante que (that) escribe las respuestas individualmente y termina, recibe dulces!
Viernes veintitres de septiembre 2011 Los deportes en España L.O: analyze sources and extract key information Work successfully in a group.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
22 de enero. Warm-Up #67 Answer the questions in Spanish, in complete sentences 1. ¿Qué es tu deporte favorito? 2. ¿Por qué es tu deporte favorito? 3.
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.When do you come to school? (all week) 2.We come at midnight,
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
¿Qué te gusta hacer? How to respond to different questions.
Haga Ahora Answer the following questions in Spanish. ¿Cómo te llamas?
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
Hoy es lunes el 14 de marzo Today is Monday, March 14 You learned about El Viejo San Juan on Friday. Read and you will be able to answer the questions.
Ch 1 Segundo y tercer Paso Review. Ser = to be. Fill in the blank with the correct form of SER.  Yo ______de Madrid.
 Para empezar Fill in the blank with the correct word: 1) Hola, Beni, ¿______________ estás? 2) Beto, ¿______________ años tienes? 3) Rafael _______________________.
1 What things are important?
1 What things are important?
Transcripción de la presentación:

Entrevista con un deportista olímpico

el campeón de tenis Datos personales Nombre Rafael Apellido Nadal País   Datos personales Nombre Rafael Apellido Nadal País España Edad 25 años Fecha de nacimiento 3 de junio, 1986 Lugar de nacimiento Mallorca, España Altura 182 cm Peso 82 kg See if students can come up with questions they would ask to elicit the information on this slide. They have done the interview role play recently so that should help. They have also done the Mark Cavendish profile. They may still struggle will Donde naciste Cuanto mides y Cuanto pesas but apart from that they should be able to do this. Nombre completo: Rafael Nadal Parera Fecha de Nacimiento: 03/06/1986 Lugar de nacimiento: Manacor, Mallorca, España Altura: 182 cm Peso: 82 Kg Profesional desde: 2001 Ranking ATP/WTA: Nº 1 Residencia: Manacor, Mallorca Mano: Zurdo, aunque le pega al revés a dos manos. Patrocinador principal: Nike Hermanos: Una hermana Ídolo: Carlos Moyá Entrenador: Toni Nadal Represenante: Carlos Costa Hobbies: Pesca, VideoJuegos y fútbol http://www.tubuscas.com/rafa-nadal/rafa-nadal-ficha.php

Una entrevista con Rafa Nadal Practise with a partner until you can both do at least 4 x questions of your choice from memory. A 3rd student will listen in and award points for each Q & A exchange: 3, 2, 1 x 4 interview Q & As Oro = 10-12 Plata = 6 – 9 Bronce = 4-5 You may want/need to add or remove questions to make this task more challenging / more accessible. The main thing is to include a variety of tenses though, so keep these in. Students should practise answering as if they were Rafa, using just the prompt card on the right. Both should have a go at asking the questions. They should make sure they can ask 4 x questions from memory and get decent answers from their partner. A 3rd student might listen in to verify and give feedback.

Una entrevista con…….. 1 ¿Cuál es tu deporte favorito? 2 ¿Cuántos años llevas practicando este deporte? 3 De pequeño, ¿Practicabas algún otro deporte? 4 ¿Qué deporte olímpico te gustaría más ver? 5 ¿Qué deporte olímpico te gustaría más probar? 6 ¿Prefieres los deportes de equipo o los deportes individuales? 7 ¿Qué planes tienes para el próximo fin de semana? 8 ¿Qué haces para relajarte? 1 el tenis, (por supuesto) 2 21 años (10 años profesionalmente) 3 el fútbol y el baloncesto 4 5 el ciclismo 6 los deportes individuales 7 visitar a mi familia 8 jugar con los videojuegos o ir de pesca You may want/need to add or remove questions to make this task more challenging / more accessible. The main thing is to include a variety of tenses though, so keep these in. Students should practise answering as if they were Rafa, using just the prompt card on the right. Both should have a go at asking the questions. They should make sure they can ask 4 x questions from memory and get decent answers from their partner. A 3rd student might listen in to verify and give feedback.

1 What things are important? / 4 This would also be a good lesson to do these 2 x listening milestones. Sample Assessment Material GCSE from 2009 Higher Listening Q3 3. WHAT THINGS ARE IMPORTANT? Level 4/5 Answers: (a) Health (b) Fashion (c) Money (d) Fame Example: M1 Andrés, ¿Qué cosas son importantes para ti? M2 Solo quiero tener buenos amigos, nada más. Pause and repeat. Question number 3(a) M1 Y tú, Vanessa, ¿qué me puedes decir? F1 Para mi lo más importante es tener buena salud. Question number 3(b) M1 Juan, ¿y tú qué piensas? M2 Creo que es importante vestir bien. Me gusta ir siempre a la moda. Question number 3(c) M1 Mari Carmen, ¿qué me dices? F2 Pienso que es importante tener dinero suficiente para vivir bien. Question number 3(d) M1 Y tú Alfredo, ¿qué piensas? M2 Solo pienso en ser famoso. ¡Nada más!

2 Interview with a racing driver Example: He has been world champion… (i) once (ii) twice (iii) three times (a) He won his first race when he was… (i) three years old (ii) seven years old (iii) thirteen years old (b) His family had… (i) no money (ii) lots of money (iii) little money (c) His father was his… (i) coach (ii) engineer (iii) mechanic (d) Fernando’s life is… (i) happy (ii) stressful (iii) relaxed 2 Interview with a racing driver You are listening to a radio interview with a famous racing driver. Select the correct answer for each question. Sample Assessment Material GCSE from 2009 Higher Listening Q6 INTERVIEW WITH A RACING DRIVER Question number 6 Level 5 Answers (a) – (ii) (b) – (iii) (c) – (iii) (d) – (i) F 1 ¡Buenos días! M 1 Hola. F 1 Hoy tenemos en nuestro programa un doble campeón del mundo de Fórmula 1. ¿Cómo empezaste? M 1 A los siete empecé a competir y gané mi primera carrera. Pause and repeat. F 1 Parece fácil... M 1 No, fue muy difícil. No teníamos mucho dinero, así que mi padre fue mi mecánico al principio. F 1 Ya veo, y ahora ¿cómo es tu vida? M 1 Estoy feliz porque tengo todo lo que necesito y solo he de concentrarme en ganar las carreras. / 4