PLAN VALORA - IGUALDADE

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
 Director, Secretario, Vicedirectora y Jefatura de Estudios.  24 Departamentos  profesores  18/09/2016  801 alumnos  Un Consejo Escolar por.
Advertisements

Información de PMAR.
EL IES AZZAIT LES DA LA BIENVENIDA
O NOSO PROGRAMA.
¡Welcome to Spain! ¡Willkommen in Spanien! ¡Benvenuti a la Spagna!
LOMCE.
BACHARELATO CPI DE PANXÓN Curso
PLAN PROA 1.-Programa de acompañamento en EP e en ESO
Experiência dos clubes de leitura nos centros de ensino secundário
PROGRAMA DE PREVENCIÓN NO ÁMBITO FAMILIAR “MÁIS QUE UN TEITO”
DESCARTES EN GALICIA. E.D.A.2008
Plan de Desenvolvemento Sostible da USC
REUNIÓN DE PAIS E NAIS C.P.I. de Panxón.
O PORTFOLIO EUROPEO DAS LINGUAS (2009/10)
pex PLAN MUNIPAL de emprego xuvenil – 2020.
Mª José Méndez Lois Dpto. MIDE USC
EDUCACIÓN SECUNDARIA OBRIGATORIA
II XORNADAS DE DESENVOLVEMENTO DOS CONTRATOS-PROGRAMA
Educación Infantil JORNADA DE ACOGIDA DE ESTUDIANTES DE NUEVO INGRESO
Atención ao alumnado Nun centro de Primaria 12 unidades de Primaria
Obradoiro do portal educativo do Instituto Galego de Estatística (IGE)
Lei Orgánica 2/2006 de 3 de maio, de Educación LOE
Mª Esther Pérez Enríquez
O Proxecto de Dragal permite ao alumnado acceder, de xeito interdisciplinar, á historia e á cultura de Galicia a través do éxito das aventuras que agocha.
Proxecto interdisciplinar
CURRÍCULO EDUCACIÓN INFANTIL
Grupo de traballo combas a-1
NADALXOGO 2011 PROGRAMA DE CONCILIACIÓN
Grao en Enxeñaría da Enerxía ou dos Recursos Mineiros e Enerxéticos
R E T O S D A S P O L Í T I C A S de Igualdade E N G A L I Z A.
Plan de integración das tecnoloxías da información e a comunicación
CURSO E.D.A Galicia, Outubro – Decembro 2008.
Servizo de asesoramento e información para a xuventude
Educación Secundaria Obrigatoria Real decreto 1105/2014, do 26 de decembro, polo que se establece o currículo básico da Educación Secundaria Obrigatoria.
Ágora Actividades Actividades que podes facer dentro do Ágora
A intervención psicopedagóxica nunha escola de e para O ALUMNADO
IES MANUEL MURGUÍA
Aulas ABALAR.
As 7 ferramentas básicas de control da calidade
Unha perspectiva de xénero: A migración da muller
Grao en Enxeñaría da Enerxía ou dos Recursos Mineiros e Enerxéticos
O DEPORTE FEMININO NA PRENSA GALEGA
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
PRIMEIRA CONVOCATORIA DE PRÁCTICAS EN EMPRESA PARA O CURSO
ASESORAMENTO AO PROFESORADO DENDE A ORIENTACIÓN ESCOLAR
CURSO DE INTERVENCIÓN EN TRAUMA. MÓDULO II
Alumnado 3º Eso DO I.E.S aquis celenis
EMPRENDEMOS UNHA NOVA ANDAINA XORNADA DE PORTAS ABERTAS PARA FAMILIAS
O DEPARTAMENTO DE ORIENTACIÓN
PROXECTO PARA O ESTABLECEMENTO DA XORNADA MIXTA
A SEGUNDA GUERRA MUNDIAL
CONVOCATORIA DE PRÁCTICAS EN EMPRESA PARA O CURSO
PISA 2018 CASTILLA-LA MANCHA
RECOÑECEMENTO DE COMPETENCIAS POR EXPERIENCIA LABORAL (Real Decreto 1224/2009, de 17 de Xullo, de recoñecemento das competencias profesionais.
CONECTANDO MUNDOS: Cando se torcen os dereitos.
DEPARTAMENTO DE ORIENTACIÓN
PARA QUÉ SERVE HOXE EN DÍA ESTUDAR LATÍN E GREGO?
ENSINO PÚBLICO DE CALIDADE
PROCESOS PSICOLÓXICOS BÁSICOS PARA EDUCADORES/AS SOCIAIS
Avaliación do Bacharelato para o Acceso á Universidade
Xornada informativa – xustificación profesorado FSE
Proxecto Pesquería de POLBO 2016
OS PLANS DE CONVIVENCIA ESCOLAR
A MODELIZACIÓN NO ENSINO SECUNDARIO
UNHA VEZ REMATADO 4º DA ESO… UNHA VEZ REMATADO O BACHARELATO…..
Santiago de Compostela, 2012
TRATAMENTO INTEGRADO DE LINGUAS
Lei Orgánica 2/2006 de 3 de maio, de Educación LOE
Avaliación do Bacharelato para o Acceso á Universidade
I.E.S DUQUE DE ALBURQUERQUE
Transcripción de la presentación:

PLAN VALORA - IGUALDADE PROXECTO “MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS” I.E.S. A XUNQUEIRA I Pontevedra 2007 - 2009

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS Profesores e profesoras: Dolores Varela Salgado: (PES do Dpto de Lingua Castelá e Literatura) - Directora Luisa Fernanda Aris García: (PES do Departamento de Servicios Socioculturais e á Comunidade) - Vicedicrectora José Manuel Ramos González: (PES do Departamento de Matemáticas) – Secretario Luís Rascado Iglesias: (PEP do Departamento de Educación Física) - Xefe de Estudios

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS Manuel Rozados Fernández:(PES do Departamento de Debuxo) - Coordinador do proxecto Elena Ferro Dios: (ESP de Relixión) - Xefa de Departamento. Carmina Aguado Madrigal: (PES do Departamento de Inglés) –Titora de 1º Bach Rosa García Otero: (PES do Departamento de Lingua Castelá) - Titora de 2º ESO

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS Venancio Piñeiro Iglesias: (PES do Departamento de Tecnoloxía) - Titor de 4º ESO José Ramón Piñeiro García: (PES do Dpto de Tecnoloxía) - Xefe de Departamento José Lijó Parada: (ESP de Relixión) - Titor de 3º ESO Mª Teresa Gómez Estévez: (PES de Intervención Sociocomunitaria) - Titora de FCT do C. S. Educación Infantil

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS Xurxo Pombo Rego: (PES do Departamento de Ciencias da Natureza) - Titor 1º ESO Ignacio Sánchez Arines: (PES do Departamento de Matemáticas) – Titor 4º ESO Hernán Gómez Cortés: (PES do Departmento de Debuxo) – Titor 1º Bach Sonia Soto Boullosa: (PES de Filosofía) – Titora de 2º Bach

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS Noelia Vallina Pascual: (PES del Dpto de Francés) Carlos Fernández Uria: ( PES del Dpto de Música) - Titor de 2º ESO Mª José Prada Prada: ( PES del Dpto de Lingua Castelá ) – Titora 1º ESO

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS MÓDULOS DE FORMACIÓN Actitudes e comportamento da sociedade galega diante das relacións afectivo – sexuais As novas masculinidades As diferentes opcións sexuais

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS IMPARTIDOS POR Sociedade Galega de Sexoloxía. Homes galegos pola igualdade. Colectivo gais e lesbianas de Galicia.

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS ACTIVIDADES Programa “Quérote” (educación afectivo-sexual) dirixido a 3º e 4º da ESO, en colaboración coa Vicepresidencia da Igualdade e do Benestar. Proyecto educativo para la ESO “Adolescencia y tú” dirixido ao alumnado de 2º da ESO en colaboración con Arbora & Ausonia. Día dos Dereitos da nena e do neno

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS ACTIVIDADES En colaboración coa ANPA: “VIII Xornadas de pais e nais educando en igualdade”, celebrado en outubro de 2007, actividade do Servicio Galego de Igualdade. Organizar obradoiros de corresponsabilidade no 1º ciclo da E.S.O.

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS ACTIVIDADES En titorías, traballar os temas de igualdade en relación co Departamento de Orientación, sobre todo en torno o 25 de novembro e 8 de marzo, e ademais no 1º ciclo da ESO organizar obradoiros para a realización de actividades consideradas tradicionalmente masculinas ou femininas (planchar, manexar ferramentas, coser, ...)

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS ACTIVIDADES Participación do profesorado do centro no próximo Foro de Igualdade organizado polo Servicio Galego de Igualdade. Vixiar que non reapareza o sexismo na linguaxe do centro impulsado pola dirección e coa colaboración do profesorado do centro (páxina web, programa de faltas do alumnado, textos diversos,...)

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS ACTIVIDADES Impulsar o tratamento do tema da Igualdade a través de películas como “El sueño imposible”, “Billy Elliot” e “A vida en rosa” e as respectivas Unidades Didácticas elaboradas polo profesorado do centro. Traballar o tema da igualdade a través da relación dos titores e titoras cos pais e coas nais do alumnado

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS ACTIVIDADES Incluir o persoal non docente nos temas de igualdade, tendo en conta que tanto na oficina, como na conserxería e no persoal de limpeza hai presencia masculina e feminina. Organizar na biblioteca unha sección de libros non sexistas, incluído no Proxecto Lector; así como no Club de Lectura.

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS ACTIVIDADES Impulsar os xogos non sexistas tanto na materia de Educación Física como nos recreos. Realizar obradoiros co profesorado, o alumnado e familias de 4º da ESO e 1º de Bacharelato por parte de Homes Galegos pola Igualdade.

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS ACTIVIDADES Realizar unha enquisa co alumnado sobre hábitos e actitudes ante a vivencia dos afectos e a sexualidade. Sociedade Galega de Sexoloxía, seguindo o modelo da realizada no sur da provincia de Pontevedra (ver anexo). Representar unha versión reducida en inglés da obra “Otelo” de Shakespeare, polo alumnado de 1º de bacharelato artístico.

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS ACTIVIDADES Introducir na páxina web do instituto no apartado de Igualdade traballos realizados sobre este tema, así como intercambiar novas experiencias entre o alumnado e o profesorado do noso centro e outros. www.iesxunqueira1.com

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS ACTIVIDADES Traballar nas aulas os temas transversais, neste caso “A igualdade de oportunidades entre homes e mulleres”, na orientación académica e profesional facilitada a través do Dpto de Orientación e as Titorías.

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS ACTIVIDADES Continuar un programa integrador no C S E I: * Mellorar a preparación do alumnado do ciclo en temas de igualdade (módulos a impartir, contidos, perspectivas,...) * Poñer en práctica, na medida do posible, previa negociación coa dirección e co resto do persoal das escolas infantís de 1º ciclo, as propostas para evitar o sexismo desde a primeira infancia. * Implicar ás familias do alumnado das escolas infantís na desaparición dos estereotipos sexistas (colores, xogos, linguaxe, actitudes,...)

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS ACTIVIDADES Continuar a marcha do “Decálogo de igualdade” elaborado polo profesorado do grupo de traballo “Como mellorar a organización e o funcionamento dun centro educativo desde unha perspectiva de xénero”, dentro do CEFORE de Pontevedra no curso 2.005-06, co obxectivo de poder aprobalo no seo do C E e pase a integrarse no PEC

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS Decálogo de igualdade 1.- O equipo directivo dun centro debería estar integrado ao 50 % por mulleres e por homes ou que a desigualdade non superara en ningún caso o 60 % fronte a un 40 %.

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS Decálogo de igualdade 2.- Deberíase garantir a formación en temas de igualdade dirixida ao profesorado en xeral, incluíndo o equipo directivo.

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS Decálogo de igualdade 3.- Na representación do alumnado debería procurarse que nos grupos mixtos houbera unha alumna e un alumno compartindo os postos de delegado/a e subdelegado/a.

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS Decálogo de igualdade 4.- Debería terse en conta o número de alumnas e alumnos en cada grupo e procurar equilibrar a súa presenza como algo necesario para unha boa convivencia e un bo aprendizaxe.

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS Decálogo de igualdade 5.- O Departamento de Orientación debería estar formado por profesorado de ambos sexos e contemplar deste xeito diferentes sensibilidades.

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS Decálogo de igualdade 6.- Debería contemplarse a posibilidade de nomear unha asesora ou un asesor de igualdade en cada centro que podería ser calquera profesora ou profesor sensibilizado por este tema, así como extender esta asesoría ás Delegacións Provinciais de Educación.

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS Decálogo de igualdade 7.- Deberíamos promover a realización de actividades deportivas variadas e non sexistas nas horas de Educación Física, así como de xogos cooperativos nos centros e actividades de lecer no horario non lectivo onde se favorezan as relacións igualitarias entre nenos e nenos.

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS Decálogo de igualdade 8.- Poderíanse organizar nos primeiros cursos de ESO actividades que fomentaran a igualdade, como a realización de tarefas domésticas (planchar, lavar, cociñar, limpar, coser,...) ou a aprendizaxe no coidado de familiares menores e mayores nas horas de titoría.

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS Decálogo de igualdade 9.- Enriquecer o contido curricular coas contribucións ao coñecemento humano realizadas polas mulleres no pasado e no presente

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS Decálogo de igualdade 10.- Implicar ós pais e ás nais na educación non sexista dos seus fillos e fillas colaborando cas titoras e cos titores.

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS Metodoloxía Fundamentalmente práctica e didáctica. En todo o proxecto aparecerá a negociación e a adaptación do traballo ás condicións particulares dos grupos, baseado nunha metodoloxía constructivista.

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS Metodoloxía Realízaránse exercicios escritos e vivenciais, así como charlas, debates e grupos de discusión. Traballaráse sobre casos reais e sobre a continuidade do exercicio educativo.

MÁIS ALÁ DOS XÉNEROS Metodoloxía Aportarase documentación e bibliografía específica para cada grupo de traballo. O modelo de traballo será adaptativo ás circunstancias de cada grupo, o que significa que se intervirá segundo un esquema autorregulador de investigación