Meta: 1) I can review how to form commands, use the present progressive (-ing verbs) and use direct object pronouns before the test. Enfoque: En LHS, ¿cómo se.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
 Examples in English:  I am running.You are eating.We are waiting.  These are things that are happening RIGHT NOW!  Usually…  You use the correct.
Advertisements

Obligations and Frequency To voice an obligation we say Hay que + (verb) Or Tener (conjugated) + que + (verb)
ALC 31 lunes el 21 de noviembre. Bienvenida lunes el 21 de noviembre Vocabulario para ¿Cómo se dice…?
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can say the preposition rhyme and use directions to figure out where something is located Vocab/Ideas: All review (but you.
Present Progressive: Irregular Forms P. 171 Realidades 2.
Exam format Unidad 4 etapa 1
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
Verb: is the action of the sentence. Direct Object: receives the action of the verb.
EL PRESENTE PROGRESIVO: FORMAS REGULARES E IRREGULARES P. 171 REALIDADES 2.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Quasimodo: Necesitan marcadores, borradores y pizarras blancas. ¡Tienen que preparar para la prueba!
Las Palabras Interrogativas
Frases Importantes para la clase de español
Español 2 Semana 12 Hoy es lunes tres de abril del 2017.
PALABRAS INTERROGATIVAS
Las Palabras Interrogativas
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Composición # 2.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
The present progressive, ir a with infinitives, direct object pronouns
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Antes de empezar Indirect Object Pronouns – tells us “to whom” or “for whom” an action is performed; used to replace an indirect object NOUN. me (to/for)
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Warm Up Translate: 1) We are going to practice in the computer lab
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Adverbs of Frequency Adverbs of Frequency 1 Adverbs of frequency are used to say how often you do something or something happens. He always studies.
Spanish 2 Week 5 Sra. Knutsen.
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Las Palabras Interrogativas
Vámonos Translate the following sentences. Write them in English & Spanish. NO PHONES TODAY OR I WILL ADD DUOLINGO POINTS. Los hombres son inteligentes.
Enfoque: Contestar preguntas (escribir y hablar)
Entrega Registro de Tareas con Tareas #2 and #3
Meta: I can understand information about school activities and rules
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
INFINITIVE VERBS PHRASES
Día número 165—español 1 El 18 de mayo
Affirmative Tú Commands
Actividad G y H: Práctica con verbos de bota
Meta: 1) Puedo entender y dar direcciones para llegar a diferentes lugares de una ciudad. 2) Puedo identificar las señales de tráfico y el tipo de advertencia.
How do I ask a question in Spanish???
Metas 1) I can describe things I bought using the direct object pronouns in Spanish for "it" or "them". 2) I can exchange information about who does certain.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Warm Up Translate: 1) We are going to practice in the computer lab
5. STUDY for the voc test that was moved to MONDAY.
Día número 99—español 1 El 31 de enero
Apuntes: -AR Verbs Lección 2: En la clase.
Las Palabras Interrogativas
Metas: 1) I can listen to and give simple directions on how to get to places. 2) I can use direct object pronouns to refer to people who are receiving.
Meta: 1) Today I will remember that adjectives, such as words that describe color, material something is made of, or relative location should always match.
Meta: 1) I can understand information about where things are located
Las Palabras Interrogativas
Enfoque: Bailando—Usando el presente progresivo
Enfoque: Menti.com Los medios de transporte
Metas: 1) I can tell someone what to do and follow commands
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Meta: I can demonstrate what I've learned about 1) describing where things are using prepositions, 2) giving directions, 3) giving commands and 4) describing.
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Transcripción de la presentación:

Meta: 1) I can review how to form commands, use the present progressive (-ing verbs) and use direct object pronouns before the test. Enfoque: En LHS, ¿cómo se va a...? Observar/Escribir: ¿Qué están haciendo las personas en la ciudad? Leer con compañeros: Manejando con Desi Actividades de comprensión Repasar: Core Practice p. 69 Lotería con el vocabulario p. 180 Estudiar: Trabaja en Tareas #6 a #10 en clase (If you have questions about the study guide, today is the LAST day to ask me and get some help)

Enfoque: ¿Cómo llego a...? Estoy en la clase N3, pero necesito ir a diferentes partes de la escuela. Escribe direcciones simples para ayudarme. Use pg. 180 for any other verbs you might need such as dobla, cruza, para, etc. Use notes for prepositions or cardinal points. 1. ¿Cómo se va a the library? 2. ¿Cómo se va al the new gym? 3. ¿Cómo se va a the cafetería? 4. ¿Cómo se va al the theater? Camina por Pasa por Dobla Para Cruza Sigue derecho Hasta

1. ¿Qué están haciendo los niños?

2. ¿Qué está haciendo el coche 2. ¿Qué está haciendo el coche? (Usa una preposición para indicar la dirección)

3. ¿Qué está haciendo el camión?

4. ¿Qué está haciendo JLo?

5. ¿Qué están haciendo las personas en la estación de autobús?