Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es el veinte de septiembre ¿Qué te gusta Hacer?
Advertisements

*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
Los Juegos Olímpicos Español I. Etapa (step) 1 En sus grupos, crean un lugar de origen hispánico. Por ejemplo: España, Argentina, o Chile.
El calendario 20 puntos. For each calendar date (box) you will write out in Spanish the answer the the question “¿Cuál es la fecha de hoy?” –Ejemplo:
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
Hoy es martes. La fecha es el 4 de febrero LA PREGUNTA: Translate We practice basketball in gym class. Carlos and Carlota skateboard. Manuel and I sing.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
Week 4 Spanish I Grade Week 4Do Now 1 Monday, September 28th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  16  14  11  15  20.
Calentamiento Write the answers to each question.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
Canciones y Poesía. 0 Ustedes van a hacer una actividad fantástica para ayudar a sus compañeros de la clase con el vocabulario!!!! 0 Van a utilizar el.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
ALC 84 Please find a place to sit. ALC 83 Unscramble the 7 infinitive verbs. Hoy es miércoles el 28 de mayo de rbiar 2. rcreor 3. emcenprodr.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (written out weather / months / seasons). Silently complete the “warm up” section.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Clase de español I Tarea: QUIA (online practice) Turn in A Escribir: 3-3 Examen Escrito A Practicar: 3-3 A Conversar.
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
9 DE SEPTIEMBRE. W ARM - U P #13 Answer the questions in Spanish. The underlined verb indicates it should be included in your answer. 1. ¿Qué quieres.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Saludos, números y abc’s
Español 3 10 de mayo de 2017.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Description Sentences
Cleaning committee If you stand by the door, you will be assigned to the committee and stay after class to clean.
Español 3 24 de febrero de 2017.
Calentamiento: ¿Adónde quieres ir este fin de semana?
Mis amigos y Los Adjetivos
Practiquen los adjetivos con
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Cap. 3 Apuntes/Notes Exprésate 1 y Gramática 1.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Objective: Vocab/Ideas: Vámonos: I can prepare for the quarterly
Español 1 5 de septiembre de 2013.
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
miércoles el 5 de octubre Bienvenida
El objetivo: Hoy es _____, ____de diciembre Tema: La Familia
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
Hoy es ______, el ______ de _____ de ____________.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
HAGAN AHORA: LA HOJA DE TRABAJO
Description Sentences
Development of the concert programme
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Describe a las personas con una frase completa.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Describe el pelo de las personas.
Saquen la hoja de práctica
Transcripción de la presentación:

Hoy es________, el _______ de _____ de ______________. miércoles ocho junio dos mil dieciséis *Yo PUEDO leer y comprender un párrafo en español. *Yo PUEDO work with well with my group to plan our amazing skit to help my classmates review! Para Empezar: Siéntense con tu grupo. Saquen el papel de Para Empezar. Escribe el párrafo en inglés. Saquen los papeles de ayer. Trabaja en tu presentación.

Actividades de HOY Plan your PROPS! Continue writing your script. (at least 2 questions and 2 answers per person!) Be sure you write EVERYONE’s lines! You should FINISH the script by the end of class today!!!!!!! Plan your PROPS!

Skit Introductions You and your group members will be creating a 3-5 minute skit to perform for the class. You will each need a separate piece of loose-leaf paper to write the skit. When writing your skit, be sure to write your lines AND your partners’ lines on the piece of paper. Each member should ask and answer AT LEAST two questions. This skit must be rehearsed; you may have an index (prompt) card with you when presenting, however you may not read directly from your card (actors don’t read from their scripts!) Your performance will be providing the class, or “audience,” with valuable review for our final exam. Please keep this in mind when creating your masterpiece.