Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ser vs Estar.
Advertisements

 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Exam format Unidad 4 etapa 1
The preterite of –ar verbs. To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense of a regular.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
1. ¿Donde entras en una tienda? 2. ¿Donde sales de una tienda? 3. ¿Donde pagas en una tienda?
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Of Irregular Verbs Irregular Verbs To talk about what happened yesterday, we use the PAST TENSE. Irregular Verbs CHANGE completely example: Go -> Went.
Español 2 28 de septiembre de 2016.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Question Formation Español Uno.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Para Empezar veintiseis de septiembre
Lección 12 – 20 y 24 de febrero Unit exam is next Wednesday and Thursday. Make ups are scheduled after school only and are alternate exams.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Voice Activity 1.04: Directions, Grammar, and Examples
Getting to know you more!
ESPAÑOL 1, el 11 de octubre a la clase de ESPAÑOL.
First Grade Dual High Frequency Words
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Egg Baby Project Spanish II.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Metas: I can identify my current proficiency level
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Enfoque: Contestar preguntas (escribir y hablar)
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Meta: Puedo identificar vocabulario del salón de clases
Preterite of -car, -gar, -zar verbs and conocer
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
Repasar: Apuntes de introducción al pretérito (leer p. 110)
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Metas: 1) I can write and talk about the last time I did something
Preterite of -car, -gar, -zar verbs and conocer
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Enfoque: Actividad 6 en p. 107 Dibujar: Actividad 8 p. 108
Día número 86—español 1 El 12 de enero Horario Regular
1.12 Repaso 2 de septiembre.
6.2 Needs + Plans.
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Preterite of -car, -gar, -zar verbs and conocer
Test Practice Chapter 11.
Meta: 1) Today I will remember that adjectives, such as words that describe color, material something is made of, or relative location should always match.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
Transcripción de la presentación:

Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A) Meta: 1) I can use clothing vocab and verbs in the preterite (past tense) to write about a recent shopping trip. 2) I can collaborate (and compete!) with my classmates in activities that test our knowledge of shopping vocabulary and grammar concepts from Chapter 2B. Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A) Peer edit paragraph from Guided Practice p. 89. Take a look at C2B Study Guide to see more details you will have to include on test writing prompt. Complete organizer on Core Practice p. 48 (you can rip out to study at home for the test) Row competitions: Verbos rapidos (practice conjugating preterite verbs) Práctica con el vocabulario: Bingo de burbuja Repaso del capitulo: Juego de Serpiente (grupos de 3 a 5) Last game of Quizlet Live! Remember to do additional practice for Tarea #15

Enfoque: Preguntas sobres tus compras 1. ¿Dónde compras tu ropa? ¿Por qué? Yo compro mi ropa en...porque... 2. ¿Cuáles son tus marcas favoritas? Mis marcas favoritas son... 3. ¿Cuál es el precio máximo (más alto) que pagaste por zapatos? Change "pagaste" to the "yo" form in the preterite...watch for irregular spelling. 4. ¿Prefieres un estilo de ropa simple o exagerado? Yo prefiero... 5. ¿Prefieres ropa apretada o ropa floja? 6. Recientemente a un evento especial, ¿qué ropa llevaste? Describe. Ejemplo: A la fiesta, yo (change "llevar" to the preterite)... After you write your own responses...it's your turn to ask some questions! Ask three different compañeros a question of your choice and record their answers. You will record these in the "él/ella" form. Ej: Melanie compra su ropa en el almacen Kohl's porque ella encuentra liquidaciones y precios bajos.

Peer Edit Paragraph: GP p. 89 Part D Check that they correctly answered each question in Part B:  1)What did you buy?  2)Where did you buy it?  3)How much did you pay?  4)Why did you buy it? Check that verbs in Part B are written in the preterite (past tense). Circle if they need to change the ending or have an incorrect form.  They should all be in "Yo" form and thus have the appropriate ending WITH AN ACCENT. The verb "pagar" in Question 3 is irregular in the "yo" form. Check the rule for verbs ending in –gar and make sure your peer has the appropriate spelling change and ending. Question 4 must include a reason and should have the word "porque" (because).  Ejemplo: Yo compré esta ropa porque es mi marca favorita.