Useful expressions.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Present Tenses Regular AR, ER, IR verbs Regular AR, ER, IR verbs Irregular AR, ER, IR verbs Irregular AR, ER, IR verbs Present Progressive Present Progressive.
Advertisements

Present tense verb form review present tense ir a + inf.
TEMA: Repaso de la conjugación de los verbos CCSS L.3.1- Demonstrate command of the conventions of standard Spanish, grammar, and usage when writing and.
lunes martes miércoles jueves viernes sábado domingo Por la mañana
REALIDADES 4B ¿Quieres ir conmigo?.
Tema: I’m GOING to, I CAN, & I WANT to conjugate ir, poder, & querer CCSS L.3.1- Demonstrate command of the conventions of standard Spanish, grammar, and.
REGULAR VERBS Verbs whose INFINITIVES end in -ar follow a pattern.
0 1 Capítulo 4 Tarjetas de vocabulario 2 Los pasatiempos ¿Quieres ir conmigo? To talk about leisure activities.
Capitulo 4B Español 1. To Talk about Leisure activities El baile – dance El concierto – concert La fiesta – party El partido – game/match.
Excuses, excuses… Spanish I – reasons to accept and decline an invitation.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
Hacer Ahora Miercoles, el 27 de abril 1. Create a conjugation chart for the verb “caminar” in the PRETERITE (PAST) tense. 2. Create a conjugation chart.
THE VERB IR. When do you use IR? Ir means and it’s used to talk about.
Hoy es lunes el 4 de abril Today is Monday, April 4  Look at your notes about asking questions in Spanish.  Conjugate the verb ir or to go  Yo voy,
Hoy es miércoles el 30 de marzo Today is Wednesday, March 30  Complete the following sentences by answering yes or no and writing complete sentences.
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
To: a The el los la las To the: a el a el al (m.s.) (f.s.) (m.p.) (f.p.)
SPN II Sept Test Friday: tener, hacer, poner, traer Conjugations, meaning, and Usage.
Los lugares -places.
Vocabulary 4-B.
VOCABULARIO.
Textbook p. 27 Act. 14 (Only write the correct verb.)
Hoy es miércoles el veinticuatro de febrero
Hoy es lunes, el 24 de abril de 2017
SPN 8 Sports and Leisure Unit
Repaso – Lección 4 A B C D ***1*** ***2*** ***3*** ***4***
-AR Verbs ¿Hablas tú español? ¡Yo hablo español!
Tic Tac Toe Spanish I.
Use to prepare for the NYS Proficiency Exam Speaking Situations
Stem-Changing Verbs With Tommy the Tomate.
The Present Indicative
Grab your journal & make sure that you have a whiteboard, marker and sock. We’ll start when the bell rings.
The present tense of tener (to have)
Present tense stem changers
Propósito # 30: ¿Qué son verbos de cambio radical? Actividad Inicial:
El presente en -AR Today you will learn:
Ir + a with infinitives.
El baile.
Vocabulary 4-B ¿Quieres ir conmigo?.
Capítulo 4 Tarjetas de vocabulario. Capítulo 4 Tarjetas de vocabulario.
El Futuro y El Condicional
Translate (cenar – to have dinner)
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
Talking about where you and others go during free time
Hoy martes el 20 de diciembre
Vocabulario 4B Realidades Spanish I Teresa Young.
Stem-Changing Verbs Poder, Empezar, Pedir
Pedir & Servir.
The present tense of ir and jugar
UN REPASO DEL PRESENTE (THE PRESENT TENSE)
Pedir and Servir.
Presente – Present tense
Stem-Changing Verbs Poder, Empezar, Pedir
Present Tense Regular Verbs
Jugar – To play U UE Juego Jugamos Juegas Jugáis Juega Juegan.
Vamonos Fill in the blank with the correct AR conjugation! You don’t have to write it out. Nosotros _______ (caminar) al parque. Yo _______ (hablar) con.
4.7 invitations, ir+a+inf..
Regular verbs, tener, estar, ir
Present tense stem changers
Quasimodo: ¿Qué vas a hacer mañana? ¿Adónde vas mañana?
Present tense of ir and jugar
The present tense of tener (to have)
Study using your vocab cards or quizlet; quiz first thing!
What subject pronoun would you use to talk about these people?
La conjugación de los verbos.
¿Cómo se hace en español?
The Present Tense of tener (to have)
Stem-Changing Verbs (a.k.a., “boot” verbs or “shoe” verbs
Español Semana 6 Hoy es martes, el diecisiete de septiembre de 2019 Vocabulario: Copia el español y traduce al inglés carnet de identidad sacar.
Transcripción de la presentación:

Useful expressions

jueves, el 7 de abril LT: I can use boot verbs correctly. Whiteboard review Ladder Game – with boot verbs Boot Verb Test Useful words notes

regular endings -ar verbs -er verbs -ir verbs

regular endings -ar verbs -o -amos -as -áis -a -an -er verbs -o -emos -es -éis -e -en -ir verbs -o -imos -es -ís -e -en

pedir e to i pido pedimos pides pedís pide piden

get a whiteboard, marker, & eraser write the verbs!!!! LADDER GAME get a whiteboard, marker, & eraser write the verbs!!!!

Stations – test prep Ladder Game Conecta 4 cards Matching & Inviting Magic Squares & Inviting Listening Station - “Study Plans” Reading Station – Juana’s note

viernes, el 8 de abril LT: I can decline an invitation with a reason. Apuntes useful expressions estar - feelings tener que – have to do Stations Listening & Reading test – jueves, el 14 Speaking test – martes, el 19 de abril

Read the sentences and try to figure out what the reaction means.

¡Ay! ¡Qué pena! Yo tengo mucha tarea esta noche. Yo no tengo amigos. Llueve y necesito caminar a casa. ¡Ay! ¡Qué pena!

¡Genial! Yo juego béisbol como Mike Trout. Mi familia va a Florida por dos semanas. No tengo tarea los viernes. ¡Genial!

Lo siento. Tú tienes mi helado. Tú no eres simpático. Tú hablas mal de mi madre. Lo siento.

¡Que buena idea! Vamos al cine el viernes. Tú y yo compartimos una pizza para el almuerzo. Bebemos un café en Starbucks. ¡Que buena idea!

¡Oye! ¿Cómo estás? ¿Adónde vas? ¡Vamos a estudiar después de las clases!

to extend accept or decline invitations ¡Ay! ¡Qué pena! ¡Genial! Lo siento ¡Oye! ¡Qué buena idea! What a bummer! GREAT! I’m sorry! Hey! What a good idea!

Invite your compañero to do the activity pictured Invite your compañero to do the activity pictured. Accept or decline the invitation & use the expressions provided.

¡Qué buena idea! OR ¡Ay! ¡Qué pena! POR EJEMPLO: ¿Puedes… ¡Qué buena idea! OR ¡Ay! ¡Qué pena! Sí, Puedo… No, no puedo...

¿Puedes… ¡Lo siento! OR ¡Genial! No, no puedo… Sí, puedo...

¿Puedes… ¡Qué buena idea! OR ¡Ay! ¡Qué pena!

¿Puedes… ¡Lo siento! OR ¡Genial! No, no puedo… Sí, puedo...

¿Puedes… ¡Qué buena idea! OR ¡Ay! ¡Qué pena!

¿Puedes… ¡Lo siento! OR ¡Genial! No, no puedo… Sí, puedo...

¿Puedes… ¡Qué buena idea! OR ¡Ay! ¡Qué pena!