Saquen… Agendas: Tarea de anoche: Sp. 3: Libreta pg. 90

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
This is an interactive presentation
Advertisements

Our casa es muy grande. Your all’s clase de español es la mejor.
How to form the Present Progressive Tense
Las Palabras Interrogativas
Unidad 2 – Lección 2 p. 139.
Saber vs. Conocer To Know.
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
1. Es dudoso que Ramón reciba una buena nota en el examen. 2. No es cierto que ellos vayan a Mexico. 3. Es malo que comas mucho helado. 4. Es importante.
Affirmative Tú Commands
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Esp 222/8/12 Hoy es el veintidós de agosto. Objective: –Students will be able to present basic greetings in Spanish & use me gusta properly. Saquen la.
Formal Commands – Los Mandatos Formales
1.Define the word certainty. 2.What are examples of things that WILL happen? 3.What are examples of things that MIGHT happen?
Indirect Objects.
Commands.
Direct Objects WHAT IS A DIRECT OBJECT? The direct object answers the question WHO or WHAT after the verb. Most of the time it is a noun. WHAT IS THE.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
Commands Examples of a positive tú command Woman, (you) cook my dinner! ¡Mujer, __________ (cocinar) mi cena! (You) Sleep on the couch! ¡__________ (dormir)
Ser part 2. Subject Pronouns in Spanish Singular Plural_______ Yo = I Nosotros = We (masculine/mixed group) Nosotras =We (feminine) Tú = You Él=He Ellos.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
The Imperfect Tense: -Ar Regular Verbs
Capítulo Uno: Primer paso
The Present Tense of tener (to have)
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
The Present Tense of tener (to have)
The Present Tense of ir (to go)
El Verbo GUSTAR En español gustar means to be pleasing In English, the equivalent is to like.
Direct and Indirect Object Pronouns
Mandatos + (Affirmative (Positive) Commands)
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
Los interrogativos.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Español 1 El 28 de enero de 2013 Entrada: Los deportes Tomar apuntes del verbo ir y ir + a + infinitivo Guided Practice: The verb ir & Ir + a + infinitive.
Español 1 El 15 de octubre de 2012 Entrada: Pronouns[en el libro importante] Answer the following questions in complete sentences in English: 1.What is.
The Preterite/El Pretérito
Future Tense Regular & Irregular Verbs. The basics … Unsurprisingly, we use the future tense to talk about actions that will happen in the future. We.
Unidad 7 – Lección 1 p la cuestión question; issue.
¿Saber o Conocer?, esta es la cuestión…. Saber o Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber"
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
Me gusta…. How to talk about what we like Me gusta leer. Te gusta leer. Le gusta leer. Nos gusta leer. Os gusta leer. Les gusta leer. I like to read.
Repasemos la tarea – ejercicio – fotocopia 1.que yo llegue… 2.que ella me examine… 3.que yo venga… 4.que ella me dé… 5.que todos sus pacientes hagan… 6.que.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
PARTE 1 LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS. DIRECT OBJECT PRONOUNS VS. INDIRECT OBJECT PRONOUNS Habla con otra persona para ver qué es la diferencia entre.
Compare and Contrast Its like this and like that, yeah!
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Saquen… Agendas: Tarea de anoche: Sp. 3: Libreta pg. 80
Describe the people or things below using the correct forms of the verb SER and the adjectives provided. EX: profesoras de matemáticas / divertido. Las.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Apuntes - 13 de noviembre Los mandatos (commands) To boss another person around in Spanish, you have to use un mandato (a command). Los mandatos (commands)
Apuntes de noviembre Los verbos tener y venir TENER (to have)
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
CONJUGATING –AR VERBS One of the most important things you’ll ever learn to do in Spanish.
Los complementos indirectos
Gustos y Disgustos Aversiones.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Informal and Formal Greetings
A traditional hispanic birthday song
Impersonal Expressions Español 3CP. p. 128 To state an opinion, or to suggest that something should be done without indicating who should do it, use an.
Expresiones impersonales con infinitivos Unidad 2, lección 2.
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Saquen… Agendas: Tarea de anoche: Sp. 3: Libreta pg. 90 Sp. 3H: Libreta pg. 91 NS: Libreta pg. 87 Tarea de anoche: Sp. 3: Libreta pg. 81 Sp. 3H: Libreta pg. 87-88 NS: Libreta pg. 86

Impersonal Expressions + Infinitive To state an opinion, or to suggest that something should be done without indicating who should do it, use an impersonal expression plus an infinitive.

In English, as in Spanish, you can use impersonal expressions with infinitives to state an opinion or to make indirect or subtle suggestions. It’s important to tell the truth. Es importante decir la verdad.

Step 1: usted/él/ella form of the verb ser (The verb ser can be in any tense.) Es Fue Era Va a ser

Step 2: an adjective bueno difícil fácil importante imposible interesante malo mejor necesario posible

Step 3: an infinitive Distribuir Presentar Donar Entrevistar Describir Investigar

Distribuir Presentar Es Fue Donar Era Entrevistar Va a ser Describir bueno difícil fácil importante imposible interesante malo mejor necesario posible Distribuir Presentar Donar Entrevistar Describir Investigar Es Fue Era Va a ser

Ejemplos: Es malo presentar información falsa. It’s bad to present false information. Fue bueno entrevistar al director. It was good to interview the director. Era interesante escuchar las entrevistas. It was interesting to listen to the interviews. Va a ser difícil cancelar la teletón. It’s going to be difficult to cancel the telethon.

Lee las siguientes opiniones Lee las siguientes opiniones. Completa cada oración usando expresiones impersonales. 1. No hay suficiente dinero para el programa educativo. 2. Algunos telespectadores no están de acuerdo. 3. La campaña no tiene muchos voluntarios. 4. ¿Debemos recaudar fondos para los ancianos? 5. El cortometraje no incluye diferentes puntos de vista.

Translate the following sentences into Spanish. 1. It is important to read newspapers and watch the news. 2. It is not necessary to read all the articles in a newspaper. 3. It is very interesting to read book and film reviews. 4. It is very easy to learn Spanish. 5. It is impossible to sponsor a festival without raising money. 6. It is a good idea to participate in charitable work. 7. It is interesting to watch debates to know different opinions. 8. It is possible to speak many different languages. 9. It is a bad idea to think that all the information is in the headlines. 10. It is better to read all of the article.

Saquen la tarea

distribuir To distribute

emitir To broadcast

entrevistar To interview

investigar To investigate

presentar To present

publicar To publish

traducir To translate

El debate The debate

describir To describe

Estar de acuerdo To agree

explicar To explain

A beneficio de To the benefit of

donar To donate

La obra caritativa Charitable work

El patrocinador The sponsor

El programa educativo Educational program

Los volantes flyers

Sandra Cisneros graduated from Chicago’s Loyola University Sandra Cisneros graduated from Chicago’s Loyola University. She attended the University of Iowa Writers’ Workshop as a graduate student. There she developed what was to be the theme of most of her writing, her unique experiences as a Latino woman in a largely alien culture.

Estas son las mañanitas, que cantaba el Rey David, Hoy por ser día de tu santo, te las cantamos a ti, Despierta, mi bien*, despierta, mira que ya amaneció, Ya los pajarillos cantan, la luna ya se metió. Que linda está la mañana en que vengo a saludarte, Venimos todos con gusto y placer a felicitarte, Ya viene amaneciendo, ya la luz del día nos dio, Levántate de mañana, mira que ya amaneció.

This is the morning song that King David sang Because today is your saint's day we're singing it for you Wake up, my dear*, wake up, look it is already dawn The birds are already singing and the moon has set How lovely is the morning in which I come to greet you We all came with joy and pleasure to congratulate you The morning is coming now, the sun is giving us its light Get up in the morning, look it is already dawn

Libro: pg. 133 #18 Lee el anuncio para limpiar tu comunidad que hay en el tablero del parque. Escucha la llamada telefónica que te hace la organización para informarte de algunos cambios. Explica cuáles son los cambios para participar en el evento. Escucha y apunta ¿Adónde va a trabajar el grupo ahora? ¿Adónde pensaba trabajar antes? ¿Qué deben llevar y qué van a hacer los miembros del grupo? ¿Qué otros cambios hay?

You and some friends are organizing a campaign to get young people to read more and pay more attention to current events. Write six sentences to express your ideas about what is necessary to fulfill your goals. Use expressions such as: es importante,necesario, útil, bueno, malo, posible, imposible, indispensable, preferible (preferable), es una buena (mala) idea, followed by an infinitive.

Talk to me (tú) Háblame

Don’t leave it (la llave) (tú) No la dejes

Say it to me (tú) Dímelo

Don’t tell it(el secreto) to me! (uds.) No me lo digan

Give it (las cartas) to them (usted) Déselas

Close it! (la puerta) (uds.) Ciérrenla

Don’t do it! (la tarea) (tú) No la hagas

Study them (los libros) (uds.) Estúdienlos

Give it(el lápiz) to us (uds.) Dénnoslo

Don’t write to her (tú) No le escribas

Eat it (la cena) (Ud.) Cómala

Don’t put it (el anuncio personal) (uds) No lo pongan

Don’t read it (la información) to me (Tú) No me la leas

Translate it (artículo) (uds) tradúzcanlo

Write to her (Ud) Escríbale

Don’t give it to her! (tú) No se lo des