Personalise your wheel

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Advertisements

Informatic Topics M. Sc. Juan Carlos Olivares Rojas February, 2009.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Los pronombres Write the pronoun in Spanish that would go with the person. 1. Tú y yo 2. María 3. María y José 4. Tú y Elena 5. Elena y María.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Calentamiento Write the answers to each question.
LOS QUEHACERES DE JORGE
¿Qué vas a hacer en el futuro?
T IENEN 5 M INUTOS Objective: I can write that I want, can, have to or feel like doing something Vocab/Ideas: Querer Poder Tenerque Tenerganas de Vámonos:
T IENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify weather conditions and compose sentences to describe the weather. Vocab/Ideas Hace buen tiempo Hace sol.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Task / Trabajo 1. Los estudiantes deben (students will): Identificar ocho miembros de su familia (identify eight members of his/her family Describir a.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Haz ahora el 27 de octubre de 2015 Complete each sentence with the correct form of ser and estar: 1.Mi cuarto ________ al lado de la sala. 2.Manuel y Fernando.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
El Imperfecto Español 2.
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
VOCABULARIO: Capítulo 1A.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
Calentamiento Hoy es martes, el 31 de enero
Mis amigos y Los Adjetivos
Calentamiento Hoy es jueves, el 13 de noviembre
Hoy es el _____ de _____ del __________
Español 1 9 de diciembre de 2016.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Who Wants to be a thousandaire? How to setup the game:
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Do NOW #3 Write down the date longhand.
Hoy es el 2 de octubre..
You have 5 minutes to fill out the information:
Español 2 3 de marzo de 2017.
La octava (8th) semana Spanish I A
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
El Imperfecto Español 2.
Ser y Estar To be or….to be?
Take notes and complete ACTS on p.224
Para hacer ahora Identifiquen los números
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
1.4 Numbers.
*Acabar+de+infinitive (to have just done something)
Requirements for Power Point page:
ROCANROL VOCABULARIO ANTES DE JUGAR (before playing)
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Vámonos Complete and write out the following sentences. Try to translate them for a +3 on your pasaporte! Yo ___________________ (necesitar) mucho para.
You will make a presentation about your family
Miranda Rights El Aviso Miranda
Español 1. Semana 1 Hoy es viernes, el 11 de enero de Libro p
Hay… There is… Un gato.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
The Impersonal “se” P. 360 Realidades 2.
Vámonos Label your passports → 5, 6, 7, 9, 12 de diciembre
Meta: 1) I can write about chores and places around the community
Using the preterite and imperfect to begin a story
Poster project.
Vámonos Escribe cinco hechos (facts) de si mismo (yourself) en español. They must be gramatically correct to get a stamp! You have ten minutes instead.
Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. When you’ve done that, I’ll stamp your.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Saquen la hoja de práctica
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Identify each activity in Spanish:
Greet the teacher (Salude a la maestra)
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Personalise your wheel Edit your wheel and write a statement in each triangle you can either choose random topics or a specific one. After spinning the wheel, students will take one of the stars out of an envelop and they will have to act upon the instruction on the card using the statement picked from the wheel. Alternatively, to save time and paper, you can use the following slides to play.

Gira la ruleta y elige un número… 1 2 3 4 5 6

Pásalo a ¿?

Gira la ruleta y elige un número… 1 2 3 4 5 6

Pretérito indefinido

Gira la ruleta y elige un número… 1 2 3 4 5 6

Pásalo a negativo

Gira la ruleta y elige un número… 1 2 3 4 5 6

Future simple

Gira la ruleta y elige un número… 1 2 3 4 5 6

Imperfecto

Gira la ruleta y elige un número… 1 2 3 4 5 6

Cambia el sujeto

Cartas para imprimir, laminar y meterlas en un sobre.

Pásalo a ¿? Pásalo a negativo Cambia el sujeto Pretérito indefinido Futuro simple Imperfecto Cambia el sujeto