Student Attendance and Achievement: What Kindergarten parents need to know Asistencia y Logro Estudiantil: Lo que los padres de Kínder necesitan saber.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Nosotros tenemos – We have (male) Nosotras tenemos - We have (female) Ellos tienen – They have (male) Ellas.
Advertisements

Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
This is an interactive presentation
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
MOY Meeting Joyce Tucker Meghan Heller November 3, 2011.
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
Introducing Presentando L.A. Kids Learn!. What is L.A. Kids Learn!? a parent-involvement resource for students in pre-kindergarten programs through fifth.
Back to School Night 2012 Noche de Regreso a la Escuela 2012 Melissa Shaw.
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
GETTING READY FOR KINDERGARTEN [INSERT School Name] Parent Meeting [INSERT AIC Name], AIC.
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
SQR Chapter 11 due Friday Today we will learn how the class works (es lo que vamos aprender hoy) Topic Sentence Main Idea: with transitional phrase: Thus,
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
Capítulo Uno: Primer paso
The Present Tense of ir (to go)
Student Attendance and Achievement: What Kindergarten parents need to know Asistencia y Logros Académicos: Lo que los padres de Kínder necesitan saber.
GETTING READY FOR KINDERGARTEN [INSERT School Name] Parent Meeting [INSERT AIC Name], AIC.
9 th Grade Attendance Expectations Expectativas de Asistencia en el 9° Grado [INSERT SCHOOL NAME] [INSERT NAME] Attendance Improvement Counselor (AIC)
Kindergarten Parent Meeting Junta de Padres de niño/as en Kinder School Name Date AIC Name Attendance Improvement Program Programa Para Mejorar la Asistencia.
Bienvenidos Padres y Estudiantes Welcome Parents and Students
HIGH ATTENDANCE ALTA ASISTENCIA HIGH ACHIEVEMENT ALTOS LOGROS PARENT COMMUNITY ADVISORY COUNCIL.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Using Infinitives Spanish 1 Chapter 7.1.
February 2012 Find whats happening at our school! Become an active member of our learning community! First Grade 306 Crosstimbers Houston, Texas
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
Los interrogativos.
Hoy es martes, el 21 de febrero de Yo puedo… Form the contractions al and del. La Entrada – Contesta las preguntas. 1.¿Quienes están en la sala de.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Los interrogativos.
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
El catorce de noviembre de dos mil once La lección de lunes: los infinitivos Tener + que + infinitive (to have to…) Deber + infinitive (to must…) Esperar.
` Las Ofrendas. Reason for Creating una Ofrenda 1.To Remember the person who died: How they played an important role in our lives To remember the good.
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
4/24/20141 Promotion Ceremony Requirements Martha Shaw, Principal Luis Ramirez, 8 th Grade Assistant Principal Larry Silvers, 8 th Grade Counselor Requisitos.
Expressing Obligation with “Hay que” and “Tener que”
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Dual Language Immersion Immersión de Lenguage Dual Title III Office Tulsa Public Schools August 2013.
Dual Language Program at Monroe Programa de Lenguaje Dual en Monroe October 2013.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÈS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÉS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Tips for Parents: How to Help Your Student be Successful on Upcoming Assessments.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Make Meals Memorable Take Time to Eat Together and Talk With Your Family. Haga memorables las comidas Tome tiempo para comer y conversar con su familia.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Wow! We are now almost finished with our 2nd week of school. The children have done a great job learning classroom and school routines. We have all settled.
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
Student Attendance and Achievement What Kindergarten parents need to know Asistencia y Logros Académicos: Lo que los padres de Kínder necesitan sabér.
<<Insert School Name>>
Attendance Improvement Program
Parent Conferences Conferencias de Padres.
First Grade Dual High Frequency Words
El Imperfecto Español 2.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Development of the concert programme
Transcripción de la presentación:

Student Attendance and Achievement: What Kindergarten parents need to know Asistencia y Logro Estudiantil: Lo que los padres de Kínder necesitan saber [INSERT AIC Name] [INSERT School Name] Attendance Improvement Program, Pupil Services Programa de Mejoramiento de Asistencia, Servicios Estudiantiles [INSERT Date]

Overview of this Presentation Vision General de la presentation Present the Attendance Improvement Program Presentar el Programa de Mejoramiento de Asistencia Explain the goals of the program Explicar las metas del programa Describe how we are measuring student attendance Describir como medimos la asistencia escolar de los estudiantes Explain why excellent school attendance in Kindergarten is so important Explicar porque la asistencia en Kínder es esencial Introduce the Attendance Improvement Counselor and explain his/her role at your school Introducción de el/la Consejero/a del programa de Mejoramiento de Asistencia y su rol en la escuela Describe some of the incentives and activities that you can expect for the year Describir algunos de los incentivos y actividades que usted puede esperar en el año

Background (Describe the AIP) Superintendent Deasy has set student attendance improvement targets for the next four years This year, our district-wide goal is for 71% of all students to achieve Proficient or Advanced Attendance Proficient/Advanced Attendance is defined as having a 96% or higher attendance rate (missing 7 or fewer days during 180 day school year) Kindergarten and Grade 9 were found to have the lowest rates of students achieving Proficient or Advanced Attendance last school year

Informacion Sobre el Programa El superintendente Deasy ha puesto la meta del progrmaa de mejoramiento de asistencia que se cumpla en los siguientes 4 anos en las escuelas selectas. Este año, la meta del distrito es que el 71% de todos nuestros estudiantes lleguen a nivel competente o avanzado en asistencia. Asistencia competente/avanzada se refiere a tener un porcentaje de 96% o mejor en asistencia faltar 7 o menos días durante los 180 días del año escolar El año pasado, los estudiantes de kinder y el grado 9 tuvieron el indice mas bajo de estudiantes que obtuvieron asistencia competente o avanzada

Superintendents Performance Meter /Medidor de Rendimiento

Program Goals/Metas del Programa To increase the percentage of students achieving Proficient or Advanced school attendance in Kindergarten and Grade 9 at selected schools throughout the district Aumentar el porcentaje de los estudiantes que alcanzan un nivel de asistencia Competente o Avanzado en Kínder y el grado 9 en las escuelas selectas To increase student, parent, school staff, and community members commitment to excellent attendance Aumentar el compromiso de asistencia ejemplar entre los estudiantes, padres, el personal de la escuela y miembros de la comunidad

The Role of the Attendance Improvement Counselor El rol de el/la Consejero/a del Programa de Mejoramiento de Asistencia Your school is receiving the support of an Attendance Improvement Counselor [INSERT # of Days] days per week Su escuela ha recibido el apoyo de un/a Consejero/a de Mejoramiento de Asistencia por [INSERT # of Days] días por semana This counselor is working with students, parents and school staff to support and encourage Proficient or Advanced school attendance for all students in Kindergarten El/la consejero/a trabajara con los estudiantes, padres, y el personal de la escuela para que los estudiantes de kinder se mantengan y/o logren llegar a la meta de asistencia competente y/o avanzada

Kindergarten Attendance Achievement [INSERT School Name] SAMPLE (with 175 instructional days) (with ## instructional days through [INSERT DATE]*) # Below 96% Attendance Goal # Above 96% Attendance Goal % Above 96% Attendance Goal # Currently Below 96% Attendance Goal # Currently Above 96% Attendance Goal % Currently Above 96% Attendance Goal Kindergarten INSERT School-wide *Note: Students who have missed more than 1 day of school so far this year will not have a 96% attendance rate. Students should miss no more than 1 day of instruction for every 25 school days in order to maintain a 96% attendance rate.

Logros de Asistencia en Kindergarten [INSERT School Name] SAMPLE (with 175 instructional days) (with ## instructional days through [INSERT DATE]*) # Below 96% Attendance Goal # Above 96% Attendance Goal % Above 96% Attendance Goal # Currently Below 96% Attendance Goal # Currently Above 96% Attendance Goal % Currently Above 96% Attendance Goal Kindergarten INSERT School-wide *Nota: Estudiantes que hasta ahora han faltado un dia en este año escolar no tendran un 96% de asistencia Los estudiantes no deben de faltar mas de un día de instrucción por cada 25 días escolares para mantener el porcentaje de 96% de asistencia

Why focus on Kindergarten? ¿Porque enfocarse en Kínder? Excellent attendance supports strong, consistent academic achievement in Kindergarten and later grades Asistencia ejemplar ayuda a los estudiantes a tener un patrón consistente en excelencia académica en kínder y los siguientes grados Kindergarten Curriculum Currículo de Kínder Excellent attendance in Kindergarten establishes positive school attendance habits and increases student and parent engagement Asistencia Ejemplar en kínder establece hábitos positivos de asistencia y aumenta la participacion de los padres y los estudiantes en la escuela

Chronic Absence means missing about 18 school days, regardless of the reason (excused or unexcused). In the LAUSD, 2 out of every 10 kindergarten and first grade students are chronically absent. Nationally, this number is about half (1 in 10). Chronic absence in any grade puts our students at-risk for school failure and ultimately, dropout. About Chronic Absence in Early Grades

Ausencias cronicas significa tener aproximadamente 18 faltas escolares, no importa cual fue la razón (valida o invalida) En el distrito de Los Angeles, 2 de cada 10 estudiantes de Kínder y primer grado son reportados con ausencias crónicas. En la nacion, esta cifra es aproximadamente la mitad (1 en 10). Ausencias Crónicas, en todos los grados, pone a nuestros estudiantes en riesgo de reprobar y a la larga hasta dejar la escuela Como las ausencias cronicas afectan los primeros grados

A student who is chronically absent in Kindergarten: Un estudiante que se ausenta de manera crónica en kinder: Is more likely to perform poorly in first grade, especially in Reading/ Es mas probable que no se desempeñe académicamente en el primer grado, especialmente en lectura Is likely to have lower academic achievement in fifth grade/ De no obtener buenas marcas en el quinto grado Is missing core instruction/ Pierde tiempo de aprendizaje educacional Chronic Absence in Kindergarten Ausencias Crónicas en Kínder Source: Chang and Romero, 2008

Students who Miss School, Miss Out! ¡Los Estudiantes que Pierden Escuela, Pierden Oportunidades! Students who miss school lose out on valuable instructional time. Estudiantes que faltan a clase pierden la oportunidad de aprender materias educacionales Students who miss school are at-risk for school failure and are more likely to eventually drop out. Estudiantes que faltan a la escuela están en peligro de reprobar y son mas probables de dejar la escuela Students who miss school require extra time from teachers to catch up, leaving less educational time for other students. Estudiantes que pierden escuela requieren mas tiempo del/la maestro/a para ponerse al día, esto deja menos tiempo para los otros estudiantes

Q: What is Excellent Attendance? A: Students with Proficient/Advanced attendance who miss no more than 7 days per school year. LAUSDs goal is for ALL students to attend at a rate of 96% or higher.

¿Que es Asistencia Ejemplar? Estudiantes con asistencia Competente/Avanzada que no faltan mas de 7 días por año escolar La meta del distrito de Los Angeles es que todos los estudiantes asistan a la escuela el 96% del tiempo o mas

What Parents/Guardians can do: 1. Send your child to school every day on time, in every grade! Make routine appointments during vacation. For illness, schedule medical/dental appointments after school. 2. Establish a schedule and stick to it! Make sure your child goes to bed early so that he/she will be ready to learn. Prepare school clothes, homework and backpack the night before school. 3. Keep a positive attitude about school and daily attendance because children are taught to value education by the adults in their lives. 4. Contact your childs school administrator, counselor, or school nurse for help and support as needed!

Lo que pueden hacer los padres/tutores Legales: 1. ¡Mande a sus hijos a la escuela todos los días y a tiempo en cada grado! Haga las citas rutinarias durante las vacaciones Durante enfermedades, haga las citas medicas o dentales después de escuela 2. ¡Establecer una rutina y seguirla! Asegúrese que sus hijos se vallan a la cama temprano para que se levante listos para aprender Prepare la ropa para la escuela, la tarea, y las mochilas la noche anterior 3. Mantenga una actitud positiva sobre la escuela y la asistencia diaria porque los niños aprenden el valor de la educación por medio de los adultos en su vida 4. ¡Comuníquese con un administrador, consejero, o la enfermera de la escuela cuando necesite ayuda y apoyo!

[INSERT School Name] School Incentive Program Programa de incentivos de la escuela

Promoting Daily, On-Time School Attendance at [INSERT School Name] Students with Proficient and Advanced Attendance will typically be rewarded on a monthly basis in the following ways: [INSERT School Incentive Program] (e.g. ) Certificates Pencils Meal Coupons Stickers

Promoviendo Asistencia Diaria y a Tiempo en [INSERT School Name] Los estudiantes con asistencia competente y avanzada serán normalmente premiados cada mes de las siguientes maneras : [INSERT School Incentive Program] (e.g. ) Certificados Lápices Cupones de comida Calcomanías

Home, School, and Community Students, parents, schools and communities must work together to increase student attendance, student achievement, and high school graduation rates. Lets give our youth the future that they deserve!

Hogar, Escuela, y Comunidad Estudiantes, padres, escuelas, y las comunidades tienen que colaborar juntos para mejorar la asistencia de los estudiantes, el logro del estudiante, y mejorar el porcentaje de la graduación de la preparatoria. ¡Vamos a darle a nuestra juventud el futuro que ellos se merecen!

Questions and Answers Preguntas y Respuestas Thank you! ¡Gracias!