HIGH ATTENDANCE ALTA ASISTENCIA HIGH ACHIEVEMENT ALTOS LOGROS PARENT COMMUNITY ADVISORY COUNCIL.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cómo Puedo Ayudar a que mi Hijo Tenga Exito en la Escuela?
Advertisements

WELCOME/BIENVENIDOS Parent Leadership Academy Academia de liderazgo para los padres Workshop developed by Mary Louise Silva, Director of Parent & Community.
Introducing Presentando L.A. Kids Learn!. What is L.A. Kids Learn!? a parent-involvement resource for students in pre-kindergarten programs through fifth.
Back to School Night 2012 Noche de Regreso a la Escuela 2012 Melissa Shaw.
Las Palabras Interrogativas
Title I, Part A Parental Involvement Requirements Programa Título I, Parte A-Requisitos para la Participación de Padres Office of Federal and State.
PARENT RIGHTS: School Procedures & Guidelines
Telling Time Grammar Essential #8.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
15/11/2010 Internet y el futuro de la educación online para México Juan Marín Bear.
Action Plan Template Intel ISEF 2009 Educator Academy May 2009
7th grade Spanish ¡BIENVENIDOS! Sra. Sharon Gardiner
Newport-Mesa Adult Education Program Expected Schoolwide Learning Results (ESLRs)
Telling Time in Spanish Grammar Notes
¿Qué hora es?. Es la una. Son las tres. Son las once.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
¿Qué hay en el salón de clase?
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
¿Qué hora es? Capítulo – Para Empezar. ¿Qué hora es? To state the time in Spanish, one must use the phrase Es la… or Son las… To state the time in Spanish,
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Student Attendance and Achievement: What Kindergarten parents need to know Asistencia y Logros Académicos: Lo que los padres de Kínder necesitan saber.
GETTING READY FOR KINDERGARTEN [INSERT School Name] Parent Meeting [INSERT AIC Name], AIC.
9 th Grade Attendance Expectations Expectativas de Asistencia en el 9° Grado [INSERT SCHOOL NAME] [INSERT NAME] Attendance Improvement Counselor (AIC)
Kindergarten Parent Meeting Junta de Padres de niño/as en Kinder School Name Date AIC Name Attendance Improvement Program Programa Para Mejorar la Asistencia.
Bienvenidos Padres y Estudiantes Welcome Parents and Students
Student Attendance and Achievement: What Kindergarten parents need to know Asistencia y Logro Estudiantil: Lo que los padres de Kínder necesitan saber.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Review of SER El 4/5 de octubre de NOTES You will copy the following notes on page 39 of your INB. The title for this section is: Review of SER;
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
Hoy es martes, el 21 de febrero de Yo puedo… Form the contractions al and del. La Entrada – Contesta las preguntas. 1.¿Quienes están en la sala de.
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
Erika Wanczuk, M.Ed., NBCT x6471 Bienvenido a Desarrollo del Lenguaje Académico!
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
Academic Awareness Ms. Dominguez & Ms. Palomera September 25, 2013.
CHILD FIND Ayuda Para Niños Uvalde CISD Special Education Department Karyn Kingsbery, Director.
Ms. Manríquez. Treat everyone with respect. Follow teachers instructions. Raise hand for permission to speak. Raise hand for permission to leave your.
4/24/20141 Promotion Ceremony Requirements Martha Shaw, Principal Luis Ramirez, 8 th Grade Assistant Principal Larry Silvers, 8 th Grade Counselor Requisitos.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
Eduardo Mendoza. Francisco Marroquín Medical School offers a maximum of three months of elective rotations to international medical students. Students.
Haz Ahora Is it masculine or feminine? Do you remember? Write the word with its masculine or feminine word for THE (el or la). 1. Libro8. Chica 2. Profesor9.
Constitution Defender Region 1 Constitution Guide Constitution Navigator 1 C-BORGs (Constitution-Bill of Rights) Graduate Supporters Future Voters Constitution.
Dual Language Immersion Immersión de Lenguage Dual Title III Office Tulsa Public Schools August 2013.
El Derecho de los Padres El Derecho de los Padres Anita Villarreal, Directora, Título I, Parte A TEA/Division of Federal and State Education Policy © 2013.
Dual Language Program at Monroe Programa de Lenguaje Dual en Monroe October 2013.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÈS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
Libro p Vocabulario y gramática en contexto.
TITLE I Academy at West Birdville Título I Escuela Primaria de Academy at West Birdville
Martes el 9 de noviembre Bienvenida You need an orange book.
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÉS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
Supporting Your Child During Testing Apoyando A Su Hijo Durante Un Examen.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
APUNTES #1 - COMPARATIVES.
10/ How to set up the PSNC educational program Cómo establecer el programa educacional de EPNC By Por Dave Batty PSNC #10.
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
MORGAN HILL UNIFIED SCHOOL DISTRICT DISTRITO ESCOLAR UNIFICADO DE MORGAN HILL Understanding CELDT scores Comprendiendo las calificaciones.
MIGRANT EDUCATION Pecos-Barstow-Toyah ISD. PURPOSE #1 To support educational programs for migrant children in order to help reduce the educational disruptions.
Implementation of a model psychosocial to strengthen treatment adherence in HIV/AIDS of children and adolescents in south lima Author: Ps. Desireé Salazar;
Welcome to ESOL Night Bienvenido a ESOL Noche December 3, de diciembre 2013.
What Every Parent Needs to Know About Charter Schools Lo que todos los padres deben saber sobre las escuelas “charter”
Welcome to (Bienvenidos a) Lindley Park Annual Public Meeting(Reunión Anual Pública) & Open House (Apertura Escolar)
Dual Immersion Program Edmondson Elementary School Programa de Doble Inmersion.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
School Review Process No Child Left Behind School Review Process Proceso de Revisión Escolar Que Ningún Niño se Quede Atrás Proceso de Revisión Escolar.
English Learner Advisory Committee Reunion del Grupo de Asesoria Para Estudiantes Que Estan Aprendiendo Ingles ELAC.
English Learner Advisory Committee
Transcripción de la presentación:

HIGH ATTENDANCE ALTA ASISTENCIA HIGH ACHIEVEMENT ALTOS LOGROS PARENT COMMUNITY ADVISORY COUNCIL

Superintendents Performance Meter

Indicador de Rendimiento del Superintendente

Supt. Deasys Student Attendance Performance Meter GOAL 3: 100% ATTENDANCE BaselineAnnual Targets A.Increase percentage of students with 96% or higher attendance

Indicador del Superintendente Deasy de Rendimiento de la Asistencia de los Estudiantes Meta 3: 100% ASISTENCIA Línea BásicaObjetivo Anual A.Aumentar el porcentaje de asistencia de estudiantes con un 96% o mas alta

Local District 3 Goals Goal #1: Effective classroom instruction in all classrooms for all students Goal #2: Build and/or sustain a collaborative culture through Professional Learning Communities (PLCs) Goal #3: Increase in-seat attendance to 80% of students attending 96% of the time in secondary and in elementary schools Goal #4: Increase Proficiency in English Language Arts by 6% on the CST Goal #5: Increase Proficiency in Mathematics by 6% on the CST

Metas del Distrito Local 3 Meta #1: Instrucción efectiva en todos los salones de clases y para todos los estudiantes Meta #2: Construir y / o mantener una cultura de colaboración a través de Comunidades de Aprendizaje Profesional (PLC) Meta #3: Aumento de asistencia en los asientos al 80% de los estudiantes que asisten el 96% del tiempo en secundaria y en escuelas primarias. Meta #4: Aumentar la competencia en Artes del Idioma Inglés en un 6% en el CST Meta #5: Aumentar la competencia en Matemáticas en un 6% en el CST

ATTENDANCE PLAN Writing an Attendance Plan Escribiendo un plan de Asistencia

PLAN DE ASISTENCIA Escribiendo un plan de Asistencia

Assemble an Attendance Team 1.Principal 2.PSA Counselor 3.Diploma Project Counselor 4.APSSS 5.Academic Counselors 6.Deans 7.Teachers (general & special education) 8.Attendance Clerks 9.Parents 10.Students 11.Nurse

Montar un Equipo de Asistencia 1.Director 2.Consejero de Asistencia Estudiantil (PSA) 3.Consejero Proyecto Diploma 4.Proyecto Diploma APSSS 5.Consejero Académico 6.Decanos Académicos 7.Maestros (generales & educación especial) 8.Empleados de Asistencia 9.Padres 10.Estudiantes 11.Enfermera

Assign Roles and Responsibilities Who is responsible for: Registration and enrollment Pupil Accounting Report process Verifying Absences Updating Addresses Self Audits

Asignar Roles y Responsabilidades Quien es responsable de: Inscripción y matrícula Proceso del Informe Contabilidad de Estudiantes Verificación de Ausencias Actualización de Direcciones Auto auditorías

Goals to Increase School Attendance Example: Goal to Increase Attendance Identify your target population (Secondary) Increase in-seat attendance by 64% for all schools Grade Gender Ethnicity Classroom

Metas para Amentar la Asistencia Escolar Ejemplo: Meta para Aumentar la Asistencia Identificar la Población Objetivo (Secundaria) Aumentar la Asistencia en los asientos por 64% para todas las escuelas Grado Genero Etnicidad Salones de clases

Attendance Matters! !El ir a la escuela Importa!

A truant is any student who is absent from school without a valid excuse on three occasions or tardy for more than 30 minutes in a school day on three occasions in one school year. Un truant es cualquier estudiante que este ausente de la escuela sin una razón válida en tres ocasiones o tarde por más de 30 minutos en un día escolar o en tres ocasiones en un año escolar. California Education Code What is truancy? ¿Qué es el absentismo escolar?

Truancy Definitions Definiciones de Ausentismo

Why does education matter? ¿Por qué la educación importa? A high school diploma is the single most effective preventative strategy against adult poverty. Un diploma de Escuela Preparatoria es la estrategia singular y eficaz mas preventiva contra la pobreza. Childrens Defense Fund October 2008

Remember/ Recuerde….. The benefits of classroom instruction, once lost, can never be entirely regained. Los beneficios de la enseñanza escolar, una vez perdidos, ya no pueden volverse a obtenerse en su total magnitud.

Pupil Service and Attendance Servicios Estudiantiles y Asistencia Contact Information Información para Contactarse

Thank you for your support Gracias por su apoyo