Vámonos Translate this short passage into English:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Advertisements

Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Hoy es lunes el veinticuatro de agosto de dos mil quince. White Board El calentamiento: Translate into Spanish- thin, brunette, young, old, nervous Pregunta.
Vámonos Pick up a new passport. Then, translate this short passage into English: Un hombre viajó a Nicaragua para visitar a sus primos. Él fue por avión.
Vámonos Write these sentences out in Spanish and English. Do your best! 1) Yo prefiero jugar al fútbol americano. 2) Los amigos juegan tenis con sus raquetas.
Vámonos Match the following terms with their descriptions. Write vocab word and description out. 1) Artículo 2) Editor 3) Periodista 4) Tira Cómica 5)
Vámonos Escribe y completa las frases con la conjugación correcta del verbo en el imperfecto. 1) La princesa ________ la hija del rey. (ser) 2) Cuando.
Vámonos Write a sentence about the three people below and the chores they are doing. Use the present progressive (ej: Yo estoy lavando los platos) Ignacio.
Vámonos Completa y escribe las frases con la conjugación correcta del verbo en el imperfecto. 1)La princesa ________ la hija del rey. (ser) 2)Cuando mi.
Vámonos In English, write 4-5 sentences about an idea for your own legend or fairy tale. Include things like characters (humans or animals), plot line,
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Vámonos Completa la frase con la palabra correcta. Escribe la frase: 1) Ayer, una _____________ robó el mercado __________. 2) Las noticias en España son.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Vámonos Yo sé que no he sido un ________
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Vámonos Passport dates: 17, 20, 21, 24, 25
Vámonos Relabel your passports: 3rd period → el 17, 18, 20, 21, 24
Calentamiento: ¿Adónde quieres ir este fin de semana?
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
Preterite vs Imperfect
In Spanish, tell whether you agree with the following statements
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Vámonos… Finish the worksheet from yesterday. Levanta su mano para crédito! (for your classwork yesterday and warmup today) Absent? Get notes and check.
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Progressive.
Vámonos Make sure your passports are labeled: 28/29/30 de noviembre & 1/2 de diciembre. Fill out your grade reflection sheet. You only need the top half.
ALC 21 miércoles el 19 de octubre. Bienvenida en parejas.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Verb Review and Introduction to “estar”
Español 2 3 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Vámonos Hand in your projects if you have not already done so.
La octava (8th) semana Spanish I A
El presente en -AR Today you will learn:
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
Vámonos Put your belongings away and get a quiz sheet. Put your name, date (9/19/16), class period, and Quiz Number (2.1) on it.
Repaso de Vocabulario Ch 1
Vámonos Answer the questions in complete sentences in Spanish.
Vámonos Write down three things that you DID (past tense) to get ready for school this morning in Spansih. All three should be reflexive verbs- so “comer,
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
Translate the following: 1) My shoes 2) The shirt 3) The shorts
Vámonos Write out the following sentences in Spanish and English.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom.
Vámonos Escribe las frases, y complétalas con el verbo en el tenso correcto. Ayer, yo _________ en mi casa. (estar) Cuando el chico era niño, el _________.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
PE # 2 Draw a picture for each verb in the box
Vamonos Translate to English: Yo nunca estudio.
Vámonos Complete the sentence with an appropriate vocabulary term from Thursday. La _________ embrujó al hombre. El ________ es el hijo del rey y la ________.
Ignacio Roberto Patricia
Vámonos Fill in the blanks with the correct nationality in Spanish. You don’t have to write the sentence! Don’t forget about gender + number agreement.
Vamonos Write a full sentence for each class, including one thing that you would need for that class. Ex. Math → Para la clase de matemáticas yo necesito.
Vámonos Translate the sentences to English.
Vámonos Match the following terms with their descriptions. You don’t have to write it out. 1)Artículo 2)Editor 3)Periodista 4)Tira Cómica 5)Fotógrafo 6)Detalle.
Día número 53 Español 1—Acelerado
Práctica #2: Era el sábado por la noche. Hacía mucho calor en la casa de Señor Rodríguez. Todas las ventanas estaban abiertas. A las dos en punto, un hombre.
Teach me how to conjugate
Vámonos Escribe el párrafo en español con tu información personal:
Vámonos Translate the following sentences into Spanish. Only write the sentences in Spanish. I am going to go to México with (con) my mom. We are going.
Poster project.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Vámonos In SPANISH, write three complete sentences about something you will be/do in the future. USE THE FUTURE TENSE!
Para el fin de esta leccíon, se puede:
Do NOW #3 Write down the question, then answer it.
local ladrona héroe internacionales rescate Vámonos
Vámonos a)Una persona que toma fotos de eventos
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Vámonos Translate this short passage into English: Un hombre viajó a Nicaragua para visitar a sus primos. Él fue por avión. Él fue a una clase de cocinar con su primo. Ellos cocinaron “gallo pinto”, un plato (dish) tradicional. Después, ellos fueron al banco y un ladrón entró y robó mucho dinero. Fue terrible.

Repaso: Vocabulario 11 de enero

Anuncios Duolingo:

Procedimientos nuevos (Coimbra) New passports Bean bags

Vocabulario Nuevo había: there was tuvo que: had to tener miedo: to be scared mientras: while esconder: to hide entregar: to surrender oneself

Había un ratoncito llamado Jerry. Jerry era muy cómico e inteligente Había un ratoncito llamado Jerry. Jerry era muy cómico e inteligente. A Jerry le gustaba viajar mucho. Un día, Jerry fue a Argentina. Jerry fue por avión, y tuvo un asiento de ventanilla. Jerry tuvo que pasar por la seguridad y tuvo que mostrar su pasaporte y su billete.

Cuando Jerry llegó a Buenos Aires, fue a su hotel Cuando Jerry llegó a Buenos Aires, fue a su hotel. Se quedó en el “Buenos Aires Grand Hotel” y fue maravilloso. Jerry llegó a las diez de la noche, y se durmió. Cuando Jerry se despertó, se cepilló los dientes y se lavó la cara. Después, Jerry fue a su clase de tango. Argentina es muy famoso por el tango.

Después de la clase, Jerry fue a comer en un restaurante Después de la clase, Jerry fue a comer en un restaurante. Jerry comió empanadas de pollo y un bistec tradicional.

Jerry tuvo miedo, pero se escondió debajo de una mesa y llamó a la policía. La ladrona no vio a Jerry llamar a la policía. La policía vino inmediatamente y entró al restaurante. La ladrona tuvo miedo, entonces ella se entregó a la policía. Jerry fue el héroe del día, y habló con una reportera local.

Pero, hubo un problema muy grande Pero, hubo un problema muy grande. Mientras Jerry comía, una mujer entró al restaurante y dijo “dame todo tu dinero”. La mujer quiso robar todas las personas en el restaurante. Ella llevó una máscara negra.

Actividad 1 Work in groups to transcribe this story on paper in Spanish. You may work together to determine the meanings and the sentences, but everybody needs to write the story individually, on their own paper. Then, write 10 bullet points in English about the story.

Actividad 2 Tienes cuatro opciones para tu segunda actividad. Tienes que escoger una opción. Trabaja individualmente. You rewrote the story as it was originally. Now, rewrite the story in Spanish but write a different ending. Start from the beginning, but you may change as many details as you’d like. 15+ sentences. Draw a comic strip to illustrate the story (with text bubbles as needed). You should have at least 6-8 images. Rewrite the story as a journal entry from Jerry’s perspective- this means changing everything from the “él” form to the “yo” form. 15+ sentences. Write a script of the interview that Jerry had with the reporter. 16+ lines (8 per person).